Skocz do zawartości

EXTRIM v.II -nowy model ze stajni Artex-u.


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Serwa będą 4 docelowo, z tym że nie mogę sobie do końca uzmysłowić sterowania lotkami, ale to może już późna pora. Dzięki bardzo za pomoc. Nie pozostaje nic innego jak złożyć to do kupy i zobaczyć jak działa.... :)

 

 

Już znalazłem jak to działa, wszystko jasne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 853
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
albo odbędę bardzo długą i delikatną naukę na extrimie przy minimalnych ustawieniach kątowych lotek....

Chciałbym nadmienić, że aczkolwiek koncepcja jest piękna, jak szarża ułańska, jednak patrząc na to zdroworozsądkowo zaliczyć ją należy do grupy nierealnych.

 

Przypomnę mój wcześniejszy post z tego wątku, dla wyjaśnienia dodając, że przed extrimem latałem 1,5 roku różnymi samolotami, w tym shock flyerem. Oto cytat:

Mój pierwszy start był raczej tragiczny. Poszedłem na pole, bo wydawało mi się, że wszystko jest ustawione tip top. Rzuciłem, a model poleciał i pięknym łukiem zaczął kierować się w stronę ziemi. Pociągnąłem do siebie ster kierunku. Momentalnie stanął w pionie. No to gaz na maksa. Śmigło zarzęziło strasznie (to pomarańczowe). moment od silnika zaczął oczywiście model obracać wokół jego osi i w dodatku zaczął się przewalać przez skrzydło. Myślę że tylko dlatego że latam ponad rok i latałem wcześniej shock flyerem udało mi się z tego wyjść i go usadzić.

Dodam że ten "lot" trwał jakieś 3 sekundy. Tak więc szczerze odradzam naukę na extrimie. Szkoda pracy. Łatwo też się będzie zniechęcić do całego modelarstwa, w dodatku zaledwie w 3 sekundy.

Obecnie próbuję się zmierzyć z podobnym wyzwaniem, jakim jest dla ciebie pierwszy lot extrimem. Chcę zakupić helika. Zdaję sobie sprawę, że podobnie jak nie ma ani jednej osoby na świecie, która nie rozbiła samolotu ucząc się latać, tak samo nie ma nikogo, kto nie uziemiłby helikoptera ucząc się sztuki pilotażu. Dlatego, żeby zminimalizować do minimum straty uczę się od pół roku latać helikopterkami na dobrym, komercyjnym symulatorze. Po pół roku takiego latania, czuję i tak, że choć umiejętności moje wzrosły, to czasem model robi to co on chce, a nie to co ja chcę.

A ty ćwiczysz chociaż na FMS-ie? Umiesz wyprowadzić samolot z każdej opresji? Umiesz wystartować, polatać 8 minut i wylądować na pasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się dorobiłem Extrima i mam mały zgryz. Chciałem na początek wsadzić silnik elektryczny ale nie mogę w nim wydostać ośki (wychodzi od strony statora i chciałem ją przełożyć żeby mi morotrek spasił). Mam wolny OS 15LA ledwo po dotarciu. Zastanawiam się czy go nie wpakować. Extrim ma być moim pierwszym akrobatem, więc pierwszy lot na pewno będzie stresujący. Nigdy nie latałem na spalinie i zastanawiam się czy ten dodatkowy stres noe skończy się porażką. Może ktoś rozwieje moje wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne pytanie do doświadczonych extrimowców. Mam taki silnik do Extrima. Planuję zasilanie pakietami 3s 2200 i 1700. Martwi mnie wyważenie modelu - nie wiem czy silnik dać "za wręgę", czy pogodzić się z tymi dodatkowymi 30gramami na tylne mocowanie śmigła na silniku i zamocować silnik przed wręgą?

Jak uważacie - lepiej będzie podciąć półkę pakietu i zmieścić silnik "w domku" (co będzie wymagało pewnych modyfikacji), czy dać "na domek"?

Nie chciałbym mieć latającej cegły, bo extrim był planowany jako maszyna do ćwiczenia zawisu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego się obawiam...

Swojego extrima okleiłem solitem i mając tylnie mocowanie + ciężki pakiet nie chciałbym się wpakować w dodawanie ołowiu na ogon...

Z drugiej strony mocowanie za wręgą będzie wymagało podcinania maski.

Mam jeszcze 2 pomysły - albo przesunąć serwo wysokości na ogon, albo zasilać pakietami 2s1700 (mam takie 4 bez zastosowania). Tylko czy na 2 celach to extrim z tym silnikiem powisi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny wagowo silnik w swoim extrimie axi 2808/24 zamontowany jest normalnie przed wręgą bez żadnych przeróbek i wyważenie jest ok do zawisu będziesz potrzebował bardziej tylne wyważenie co możesz osiągnąc przez wysunięcie pakietu zasilajacego bardziej do tyłu ja latam na kokamach 3s 2000. zawis extrimem nie jest łatwy przynajmniej ja go jeszcze nie opanowałem ciekawe jak pójdzie Tobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dorzucić parę słów od siebie: :D:D:D:D:D:D:D:D:D :shock: :shock: :shock: :shock: :D:D:D:D i tak mam od soboty ......Dlaczego ? Po prostu oblatałem mojego "Ex" I tak siedzę do dziś z "bananem" na twarzy wyszczerzony od ucha do ucha i chyba dziwnie wyglądam ale nie mogę inaczej. Mój pierwszy model zbudowany od początku do końca przeze mnie ( no nie liczę deproniaka jakiegoś kiedyś) i jestem po prostu zachwycony . Bardzo bałem sie pierwszego lotu bo to akrobat i wogóle ale już po kilku minutach lotu dałem lotki na max wychyleń w moim radiu i szaleństwom nie było końca ....Zrobiłem nawet coś w rodzaju "żylety" ....też pierwszy raz ...... W moim przypadku to prawie spełnienie latających marzeń w modelu !

 

Sądziłem że silniczek da więcej powera ale nie jest źle. Zestawienie to Extrim w ciężkiej metalizowanej folii (Red Bull Air Race - tak miało być i mam gdzieś masę - miał wyglądać i chyba wygląda :) )+ KDA 2022 L + LoongMax 1600 lub LoongMax 2250 + czinczik APCStyle 10x5. Mam wrażenie że pionowo w górę bez limitu to nie będzie szedł ale tak naprawdę jeszcze nie jestem w stanie tego ocenić po dwóch pakietach. Dodatkowo jako obciążnik oswietlenie w skrzydle i ew (tym razem go nie było w modelu) pakiecik 1 cela LiPo do zasilania tegoż.

 

Na razie kilka lotów z dozgonym szacunem dla Extrima :jupi:

 

 

PS. Nie wiem ile waży ale orginalne druty podwozia jakoś na razie wytrzymują ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przed chwilą skończyłem budowę swojego extrima i chciałbym się zapytać jakie dać wychylenia sterów. To mój pierwszy model akrobacyjny i chciałbym wiedzieć jakie dać na początek, żeby w miarę go nie rozwalić. Mam zamiar skorzystać z dobrodziejstwa dualrates, więc jak się pewnie poczuję na wysokości to spróbuję się przełączyć.

 

Waga modelu gotowego:

- z akumulatorem 3s 1.8Ah 622g

- z akumulatorem 3s 2.2Ah 641g

 

Silnik na początek dałem Dualsky XM 2830CA-10T. Mam jeszcze w zapasie Kedę ale jest cięższa i trudniej z nią wyważyć model ale zobaczymy co dalej po oblocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mój exTRIM startuje i ląduje na betonowym pasie. Żeby nie zedrzeć płozy ogonowej zabezpieczyłem ją blaszką z puszki, ale ta i tak - co kilkadziesiąt lądowań - przeciera się i pęka:

 

21ee4c5d4f56b80e.jpg

 

 

Dorobiłem więc mu sterowane kółko ogonowe:

 

0196177f861075f0.jpg

 

 

Czarny element mocujący znalazłem w wyprasce z częściami plastikowymi dołączanymi do styropianowych zestawów GWS. Być może mogłem zastosować mniejsze śrubki spinające sklejeczkowe wzmocnienia statecznika w miejscu gdzie wchodzi drut podwozia, ale akurat nie miałem takich na podorędziu ;-) :

 

0e99c4686400f414.jpg

 

 

Idąc za ciosem pomalowałem wreszcie górną część osłony silnika na czerwono. Jest pięknie! Jest, prawda? :D :

 

8ca96defe8d01a4c.jpg

 

 

Do tej pory ŚC miałem 1 cm za dźwigarem, ale ostatnio przesunąłem go 2,5 cm za dźwigar. Łał, od razu lepiej!

 

588a94d08d38b926.jpg

 

 

Przy najbliższej okazji zmienię śmigło na APC i przeniosę odbiornik bardziej do tyłu, by trafić z ŚC ok. 3 cm za dźwigar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za słaby ten napęd? Latałeś już nim? Jeśli podałeś rzeczywistą wagę gotowego do lotu to masz chyba rekord i jestem ciekaw jak to lata. Może być ciężko odróżnić górę od dołu w locie. Jak ci wytnie jakiegoś fikołka to się nie połapiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.