Skocz do zawartości

AXN Floater-Jet - pare pytań


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

A jeszcze jedna sprawa, bo chodzi mi po glowie pewna eksperymentalna modyfikacja AXN-a.

 

Co koledzy mysla o "dopalaczu" w postaci modelarskiego silnika rakietowego 40Ns? Teoretycznie silnik taki radzi sobie z rakietami o masie ok 400 gram, a wiec w locie poziomym szybowca powinien mysle zadzialac z ciekawym skutkiem :) Odpalanie w locie drucikiem oporowym na wolnym kanale aparatury.

 

Napiszcie prosze co myslicie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja także chciałbym zmienić silnik. Tydzień temu zmieniłem stockowy regiel 25A na Mystery 30A bo oryginalny sam od siebie się uszkodził ;/.

Wszyscy zachwalają silnik EMax 2812 i zmianę śmigła. Ja wręcz przeciwnie chciałbym by na pierwsze loty model był wolny ale byle silnik nie był zbyt słaby. Wkurza mnie także dźwięk oryginalnego silnika;/. Mam w domu silnik dzwoneczek zakupiony kiedyś w HK. Jest to Tower Pro 2408 z tego co wiem ma on parametry bardzo zbliżone do Emaxa :

Solidny i bardzo tani silnik bezszczotkowy o wysokiej sprawności przeznaczony dla 300 - 450 g akrobatek oraz nawet do 1kg górnopłatów.

Charakterystyka :

• Obroty / Volt : 1400 [KV]

• Średnica : 31 mm

• Wysokość : 32 mm

• Wysokość całkowita : 62 mm

• Śr. wału : 3 mm

• Waga silnika : 47 g

• Pobór prądu : 13,8 A przy 10 V, max. 18 A

• Zasilanie : 2 - 3 Li-Pol

• Śmigło : 9x4 - 10x4,7 (2s), 8x4 (3s)

• Moc maksymalna : 113,4 W/60 sek.

 

Tutaj moje pytanie czy on się nadaje do AXN Floater i czy Bedzie to lepsze rozwiązanie niż oryginaly ? na pewno jest zdecydowanie cichszy :P

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nikt nie miał do czynienia z tym silnikiem ( jest bardzo popularny i tani )

Parametry prawie podobne jak E-Max tylko E-Max ma :

Silnik bezszczotkowy z wirującą obudową (Outrunner Brushless Motor)

EMAX CF2812 oferuje niezwykle dużą sprawność i siłę ciągu w odniesieniu do jego masy. Dzięki wysokiej jakości produkcji, trwałości i osiąganym parametrom jest najlepszy z dostępnych na rynku.

 

W załączniku dane katalogowe silnik

 

Tabela danych:

Napięcie zasilające [V] (liczba ogniw LiPO): 11,1 (2 ÷ 3S)

KV [liczba obrotów/min /V]: 1534

Maksymalna sprawność prądowa: 7 ÷ 12 (>75%)

Natężenie prądu biegu jałowego / 10V [A]: 0,9

Przepustowość prądowa [A/60s] 16

Długość silnika [mm]: 47,3

Średnica silnika [mm]: 28,5

Średnica wału [mm]: 3

Długość wału (użyteczna) [mm]: 16,5

Masa [g]: 39

 

Czyli o 134 obr/min/V więcej i jest podobno mocny. Wiec dzwonek chyba będzie działał podobnie nie zależy mi na prędkości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj oblatałem wyczekiwanego AXN'a. Modelik super, teraz dają chyba jakiś inny regiel, teraz jest 25A 2-4s z radiatorem, ma napis AOXAN. Tylko nie wiem jak można przy każym locie podłączać przedłużacze, bo ja męczyłem sie z tym trochę czasu, bo nie było na nie miejsca. moze jakaś podpowiedź, fotka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już w tym wątku o wyważeniu AXNa, gdzie jest środek ciężkości itd, wszystko jasne. Proszę tylko powiedzcie jak wyważacie swojego AXNa? Zmajstrowałem ostatnio wyważarkę i zastanawiam się jak do niego podejść, czy jak do górnopłata czyli klasycznie kadłubem do dołu czy jak dolnopłata czyli do góry nogami (kadłub też na dole).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.