wojcio69 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 No tego to Ci nie powiem. Było mi obojętne jak brzęczy ten silniczek przez te kilkanaście sekund, bo potem to szyyybowaaanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gasior78 Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Heh no widzisz, ja jestem "świeży" w temacie, ale jakoś tam sobie radzę, w każdym razie chcę szyybciej szyyyybciej latać Stąd te małe modyfikacje. Do szybowania dorosnę z czasem. Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gasior78 Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 A jeszcze jedna sprawa, bo chodzi mi po glowie pewna eksperymentalna modyfikacja AXN-a. Co koledzy mysla o "dopalaczu" w postaci modelarskiego silnika rakietowego 40Ns? Teoretycznie silnik taki radzi sobie z rakietami o masie ok 400 gram, a wiec w locie poziomym szybowca powinien mysle zadzialac z ciekawym skutkiem Odpalanie w locie drucikiem oporowym na wolnym kanale aparatury. Napiszcie prosze co myslicie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidey Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Hm, dosyć ciekawa propozycja, oby nie spalenia modelu. Odrzucanie? Zawsze to jakiś opór będzie z racji silniczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Wiesz co ,fajna sprawa, aczkolwiek jak źle go zamocujesz, to możesz mieć ognistą piankę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Witam Ja także chciałbym zmienić silnik. Tydzień temu zmieniłem stockowy regiel 25A na Mystery 30A bo oryginalny sam od siebie się uszkodził ;/. Wszyscy zachwalają silnik EMax 2812 i zmianę śmigła. Ja wręcz przeciwnie chciałbym by na pierwsze loty model był wolny ale byle silnik nie był zbyt słaby. Wkurza mnie także dźwięk oryginalnego silnika;/. Mam w domu silnik dzwoneczek zakupiony kiedyś w HK. Jest to Tower Pro 2408 z tego co wiem ma on parametry bardzo zbliżone do Emaxa : Solidny i bardzo tani silnik bezszczotkowy o wysokiej sprawności przeznaczony dla 300 - 450 g akrobatek oraz nawet do 1kg górnopłatów. Charakterystyka : • Obroty / Volt : 1400 [KV] • Średnica : 31 mm • Wysokość : 32 mm • Wysokość całkowita : 62 mm • Śr. wału : 3 mm • Waga silnika : 47 g • Pobór prądu : 13,8 A przy 10 V, max. 18 A • Zasilanie : 2 - 3 Li-Pol • Śmigło : 9x4 - 10x4,7 (2s), 8x4 (3s) • Moc maksymalna : 113,4 W/60 sek. Tutaj moje pytanie czy on się nadaje do AXN Floater i czy Bedzie to lepsze rozwiązanie niż oryginaly ? na pewno jest zdecydowanie cichszy Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Naprawdę nikt nie miał do czynienia z tym silnikiem ( jest bardzo popularny i tani ) Parametry prawie podobne jak E-Max tylko E-Max ma : Silnik bezszczotkowy z wirującą obudową (Outrunner Brushless Motor) EMAX CF2812 oferuje niezwykle dużą sprawność i siłę ciągu w odniesieniu do jego masy. Dzięki wysokiej jakości produkcji, trwałości i osiąganym parametrom jest najlepszy z dostępnych na rynku. W załączniku dane katalogowe silnik Tabela danych: Napięcie zasilające [V] (liczba ogniw LiPO): 11,1 (2 ÷ 3S) KV [liczba obrotów/min /V]: 1534 Maksymalna sprawność prądowa: 7 ÷ 12 (>75%) Natężenie prądu biegu jałowego / 10V [A]: 0,9 Przepustowość prądowa [A/60s] 16 Długość silnika [mm]: 47,3 Średnica silnika [mm]: 28,5 Średnica wału [mm]: 3 Długość wału (użyteczna) [mm]: 16,5 Masa [g]: 39 Czyli o 134 obr/min/V więcej i jest podobno mocny. Wiec dzwonek chyba będzie działał podobnie nie zależy mi na prędkości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Cześć, przecież Wojcio pisał że miał ten silnik w AXNie i sprawuje się lepiej niż oryginalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rotation Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Ale Wojcio pisze o Emax'ie a ja sie pytam o TowerPro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gasior78 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 A jeszcze pytanko na szybko a'propos silnika Emax bo wlasnie przyjechal z HK i chce uzyc prop-savera jak w oryginalnym silniku, jednak oska Emax-a nie ma naciecia - jest jednolita. Czy warto sie tym przejmowac i zmieniac oske na scieta czy bedzie OK bez kombinowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek78 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Czy sprawdzał ktoś takie połączenie: oryginalny silnik i ten ESC http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2163? Jak się sprawuje i jakie powinny być ustawienia ESC dla tego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zbyszku, wszystko powinno byc ok, oryginalny regulator ,jak dobrze pamiętam jest 18A, więc ten powinien być ok, ustawić jedynie możesz Hamulec... Owe regulatory same wykrywają ilość Cel... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek78 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Dziękuję za info, a co z timing'iem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Timming jaki jest ustawiony w regulatorze jest dobrze nic nie będziesz musiał zmieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek78 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 zmienić to nie problem, tylko trzeba wiedzieć na co, nie za bardzo czuję ustawienia timing'u. Domyślnie jest chyba ustawiony medium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Jak dobrze pamietam, to tak, ale nie masz co zmieniać, kupujesz, lutujesz, podlaczasz (zmieniasz hamulec na ON) i latasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek78 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 czy nie lepiej zostawić hamulec na OFF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Hamulec na ON! Dlaczego? Bo stojące śmigło wytwarza mniejszy opór powietrza jak śmigło biernie się obracające. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Wczoraj oblatałem wyczekiwanego AXN'a. Modelik super, teraz dają chyba jakiś inny regiel, teraz jest 25A 2-4s z radiatorem, ma napis AOXAN. Tylko nie wiem jak można przy każym locie podłączać przedłużacze, bo ja męczyłem sie z tym trochę czasu, bo nie było na nie miejsca. moze jakaś podpowiedź, fotka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek78 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Było już w tym wątku o wyważeniu AXNa, gdzie jest środek ciężkości itd, wszystko jasne. Proszę tylko powiedzcie jak wyważacie swojego AXNa? Zmajstrowałem ostatnio wyważarkę i zastanawiam się jak do niego podejść, czy jak do górnopłata czyli klasycznie kadłubem do dołu czy jak dolnopłata czyli do góry nogami (kadłub też na dole). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.