Skocz do zawartości

Jakie dobrać smigło !!!


maruta82

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do zorientowanych w doborze śmigła do Turnigy 2209 28 Turn 1050kv

obecnie mam założone 9x5

model jaki ten zestaw napędza to FOX WINRAIDER

ciąg jest zbyt słaby i zastanawiam się jakie dobrać śmigło tak żeby nie spalić regulatora czy silnika

za wszelkie sugestie będę wdzięczny

Opublikowano

Lipol mam też z turnigy 1600mah 3S regulator tez z tej firmy 18A

być może ogólnie za słaby ten zestaw napędowy jest i dlatego tylko mieli a nie ciągnie

Opublikowano

A jakiego rodzaju masz to śmigło 9x5, bo są różne. Jedno będzie mielić powietrze, a drugie będzie latać. Jeżeli założyłeś smigło przystosowane do silnika szybkoobrotowego, to efekt będzie podobny - mielenie, zamiast ciągu. Sam rozmiar i skok to nie wszystko. Śmigła mają również profil i właśnie od niego zależy, do czego dane śmigło jest przeznaczone.

Poza tym może być inna przyczyna - Złe zamocowanie silnika, flatter itd.

Opublikowano

Niestety nie wiem jakie to śmigło bo nic na nim nie pisze a model odkupiłem z takim zestawem,są to łopatki składane ale niewiadomego pochodzenia

Jedyne jakie mam łopatki które bym mógł założyć to AERONAUT 11x8

nie wiem czy ma to sens na tych coś próbować

jak sądzicie?

Opublikowano

Raczej regulator pójdzie w zaświaty

Problem jest tego typu ze nie mam możliwości wymiany silnika na mocniejszy

dlatego szukam jakiejś alternatywy

Opublikowano

A waga do lotu twojego foxa?

 

Bo mój co prawda bez silnika ale z pakietem lipo 3s 1300mAh do zasilania odbiornika, 50g ołowiu i dodatkowymi prętami w skrzydłach waży 610g.

Ten silnik z tego co widzę na tym śmigle ma około 800g ciągu. Więc powinno być OK.

Opublikowano
Maruta82 - a nie masz ty przypadkiem niewywazonego smigla. Jak jest niewywazone - motorek za zadne pieniadze na obrotki nie wejdzie, raczej model roztrzepie
Opublikowano

Hmm z tym wyważeniem śmigła to nie wiem

Jaki jest sposób na sprawdzenie tego?

Waga modelu mi jest nie znana

Ale pożyczę sobie wagę i sprawdzę

Myślę ze 700-800gram taki będzie jego ciężar

Opublikowano

Najlepiej wywazyc na wywazarce, ale z braku laku i szpilka musi wystarczyc. Wloz szpileczke w otwor i sprawdz czy trzyma sie poziomo. Jakiekolwiek tendencje do ustawiania sie niepoziomo powinny byc zlikwidowane przy pomocy X-acto, skalpela, papieru sciernego. Metody sa rozne, tylko lopat nie skracaj.

Model 800 g z takim silnikiem powinien grzac w gore pod katem 45 stopni bezproblemowo.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pozwolę sobie na podpięcie się do tematu, ponieważ też mam problem z doborem śmigła.

Mam silnik Tower Pro 2410-09, 840 [KV], zasilam go pakietem NiMH 7,2V 1800mAh. Zalecane dla dwóch cel śmigło to 10x4,7, ja posiadam śmigło Tower Pro 10x4.7SF Slow Flyer - czy ono się nadaje? Czy mogę zastosować śmigło Tower Pro 10x5?

Model to akrobatka - 500-600g.

Opublikowano

posiadam śmigło Tower Pro 10x4.7SF Slow Flyer - czy ono się nadaje?

nadaje się, 10x5 też- ale sprawdzaj czy się regulator nie grzeje.

Opublikowano

Śmigiełko TP 10x5 E jest cięższe i nie jest przystosowane do pracy z niskoobrotowymi silnikami z racji na swój kształt. Nie osiągniesz na nim tych rezultatów co na śmigle 10x4.7 SF.

Dlatego osobiście odradzam użycie tego TP 10x5 E ale z dwojga złego na chwilę może być.

Opublikowano

Dzięki, zastosuję SF.

A czym się różni śmigło 10x4,7 SF od zwykłego 10x4,7 ?

Chodzi o kształt łopat?

 

10x4,7SF (Slow flyer) przy wiekszych obrotach śmigło może "zapiszczeć" wpaść w flatter

10x4,7 można stosować do "szybszych napędów) i nie będzie się tak wygynał ,można zastosować również do tych szybkich napędów smigła "E'

Opublikowano

A czym się różni śmigło 10x4,7 SF od zwykłego 10x4,7 ?

Chodzi o kształt łopat?

tak chodzi o kształt łopat. Na prostokątnych model jest podobno szybszy.

Opublikowano

Rozumiem. Dzięki za odpowiedź.

Jeszcze jedna rzecz - rozumiem, że regulator będzie się grzał przy śmigle o mniejszym skoku lub średnicy niż zalecane? Dlaczego tak się dzieje? Regulator musi przekazać więcej napięcia do silnika, bo ten ma mniejszy opór i dlatego regulator generuje ciepło?

A co się dzieje jeśli założę większe śmigło? Przeciążę silnik i spalę silnik czy regulator?

Wiem, że to pytania podstawowe, ale nie trafiłem dotychczas na stronę, książkę ani wątek gdzie byłoby to wyjaśnione.

Opublikowano

rozumiem, że regulator będzie się grzał przy śmigle o mniejszym skoku lub średnicy niż zalecane?

Na mniejszym będzie się mniej grzał, ponieważ prąd pobierany będzie mniejszy.

 

A co się dzieje jeśli założę większe śmigło? Przeciążę silnik i spalę silnik czy regulator?

Albo jedno albo drugie, albo oba. Silnik będzie wtedy ciągnął więcej prądu. Jeżeli regulator na to pozwoli, to silnik pobierze go [prądu] tyle, że spalą się uzwojenia. Jeżeli, natomiast, regulator jest zbyt słaby, żeby dać taki duży prąd to spali się on - regulator. A w skrajnym przypadku spalą się oba.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.