maruta82 Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Mam pytanie do zorientowanych w doborze śmigła do Turnigy 2209 28 Turn 1050kv obecnie mam założone 9x5 model jaki ten zestaw napędza to FOX WINRAIDER ciąg jest zbyt słaby i zastanawiam się jakie dobrać śmigło tak żeby nie spalić regulatora czy silnika za wszelkie sugestie będę wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 9x5 jest idealnym smiglem do tego silnika (3xLiPo). Moze bateria albo regulator nie takie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruta82 Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Lipol mam też z turnigy 1600mah 3S regulator tez z tej firmy 18A być może ogólnie za słaby ten zestaw napędowy jest i dlatego tylko mieli a nie ciągnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 A jakiego rodzaju masz to śmigło 9x5, bo są różne. Jedno będzie mielić powietrze, a drugie będzie latać. Jeżeli założyłeś smigło przystosowane do silnika szybkoobrotowego, to efekt będzie podobny - mielenie, zamiast ciągu. Sam rozmiar i skok to nie wszystko. Śmigła mają również profil i właśnie od niego zależy, do czego dane śmigło jest przeznaczone. Poza tym może być inna przyczyna - Złe zamocowanie silnika, flatter itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruta82 Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Niestety nie wiem jakie to śmigło bo nic na nim nie pisze a model odkupiłem z takim zestawem,są to łopatki składane ale niewiadomego pochodzenia Jedyne jakie mam łopatki które bym mógł założyć to AERONAUT 11x8 nie wiem czy ma to sens na tych coś próbować jak sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Na 11.8 ugotujesz ten silnik. Albo nie. Nie ugotujesz bo regulator nie wydoli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruta82 Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Raczej regulator pójdzie w zaświaty Problem jest tego typu ze nie mam możliwości wymiany silnika na mocniejszy dlatego szukam jakiejś alternatywy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 A waga do lotu twojego foxa? Bo mój co prawda bez silnika ale z pakietem lipo 3s 1300mAh do zasilania odbiornika, 50g ołowiu i dodatkowymi prętami w skrzydłach waży 610g. Ten silnik z tego co widzę na tym śmigle ma około 800g ciągu. Więc powinno być OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Maruta82 - a nie masz ty przypadkiem niewywazonego smigla. Jak jest niewywazone - motorek za zadne pieniadze na obrotki nie wejdzie, raczej model roztrzepie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruta82 Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Hmm z tym wyważeniem śmigła to nie wiem Jaki jest sposób na sprawdzenie tego? Waga modelu mi jest nie znana Ale pożyczę sobie wagę i sprawdzę Myślę ze 700-800gram taki będzie jego ciężar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Najlepiej wywazyc na wywazarce, ale z braku laku i szpilka musi wystarczyc. Wloz szpileczke w otwor i sprawdz czy trzyma sie poziomo. Jakiekolwiek tendencje do ustawiania sie niepoziomo powinny byc zlikwidowane przy pomocy X-acto, skalpela, papieru sciernego. Metody sa rozne, tylko lopat nie skracaj. Model 800 g z takim silnikiem powinien grzac w gore pod katem 45 stopni bezproblemowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnyw Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Pozwolę sobie na podpięcie się do tematu, ponieważ też mam problem z doborem śmigła. Mam silnik Tower Pro 2410-09, 840 [KV], zasilam go pakietem NiMH 7,2V 1800mAh. Zalecane dla dwóch cel śmigło to 10x4,7, ja posiadam śmigło Tower Pro 10x4.7SF Slow Flyer - czy ono się nadaje? Czy mogę zastosować śmigło Tower Pro 10x5? Model to akrobatka - 500-600g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 posiadam śmigło Tower Pro 10x4.7SF Slow Flyer - czy ono się nadaje? nadaje się, 10x5 też- ale sprawdzaj czy się regulator nie grzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Śmigiełko TP 10x5 E jest cięższe i nie jest przystosowane do pracy z niskoobrotowymi silnikami z racji na swój kształt. Nie osiągniesz na nim tych rezultatów co na śmigle 10x4.7 SF. Dlatego osobiście odradzam użycie tego TP 10x5 E ale z dwojga złego na chwilę może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnyw Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Dzięki, zastosuję SF. A czym się różni śmigło 10x4,7 SF od zwykłego 10x4,7 ? Chodzi o kształt łopat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Dzięki, zastosuję SF. A czym się różni śmigło 10x4,7 SF od zwykłego 10x4,7 ? Chodzi o kształt łopat? 10x4,7SF (Slow flyer) przy wiekszych obrotach śmigło może "zapiszczeć" wpaść w flatter 10x4,7 można stosować do "szybszych napędów) i nie będzie się tak wygynał ,można zastosować również do tych szybkich napędów smigła "E' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 A czym się różni śmigło 10x4,7 SF od zwykłego 10x4,7 ? Chodzi o kształt łopat? tak chodzi o kształt łopat. Na prostokątnych model jest podobno szybszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnyw Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Rozumiem. Dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedna rzecz - rozumiem, że regulator będzie się grzał przy śmigle o mniejszym skoku lub średnicy niż zalecane? Dlaczego tak się dzieje? Regulator musi przekazać więcej napięcia do silnika, bo ten ma mniejszy opór i dlatego regulator generuje ciepło? A co się dzieje jeśli założę większe śmigło? Przeciążę silnik i spalę silnik czy regulator? Wiem, że to pytania podstawowe, ale nie trafiłem dotychczas na stronę, książkę ani wątek gdzie byłoby to wyjaśnione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 rozumiem, że regulator będzie się grzał przy śmigle o mniejszym skoku lub średnicy niż zalecane? Na mniejszym będzie się mniej grzał, ponieważ prąd pobierany będzie mniejszy. A co się dzieje jeśli założę większe śmigło? Przeciążę silnik i spalę silnik czy regulator? Albo jedno albo drugie, albo oba. Silnik będzie wtedy ciągnął więcej prądu. Jeżeli regulator na to pozwoli, to silnik pobierze go [prądu] tyle, że spalą się uzwojenia. Jeżeli, natomiast, regulator jest zbyt słaby, żeby dać taki duży prąd to spali się on - regulator. A w skrajnym przypadku spalą się oba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HubertFab Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Jak coś to ja latam na tym samym silniku ze śmigłem GWS SF 1047 i nic się nie dzieje. Turnigy 1800mAh 3S Regulator KEDA 25A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.