Jump to content

Zasilanie Odbiornika CR8D, a dużę serwa.?


eptita

Recommended Posts

Witam zacząłem kompletować elektronikę do modelu czołgu Panther V scala 1:4.

Paczki z aparaturą doszły z Hongkongu (Hobbyking) Odbiornik jak w temacie Corona CR8D mała ulotka nic nie opisuje:

1. W który pin należy podpiąć zasilanie.

2.Czy maksymalny pobór prądu przez serwa nie popali mi ścieżek w odbiorniku, bo o takich przypadkach słyszałem od sprzedającego, który sprzedaję takie same odbiorniki na jednym z serwisów aukcyjnych?. :roll:

3.Serwa to HexTronik HX12K (12kg.).

4.To czy można w jakiś bezpieczny sposób wzmocnić sygnał wychodzący z odbiornika do serwa. Swego rodzaju wzmacniacz żeby nie uszkodzić tych ścieżek, o których tyle się nasłuchałem.

5. zasilanie z pakietu.

Proszę o porady.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

1 - dowolne, nieuzywane do podlaczenia serw

2 - zalezy ile tych serw, jezeli 2-3, nie ma problemu, wiecej - nalezaloby serwa zasilic z oddzielnej baterii - oczywiscie jezeli te serwa sa naprawde dobrze obciazane - zwykle nie sa

 

Jezeli chcesz lepiej sie czuc - mozeszw odbiorniku pogrubic sciezki masy i plusa lutujac do nich drut miedziany, powiedzmy 0.5mm. Spokojnie wytrzyma 20A.

Link to comment
Share on other sites

Witam, serw tych, o których pisałem będzie tylko dwa skrzynia,sprzęgła + jeszcze dwa lub cztery dużo mniejsze rzędu 4-6 kg. do pozostałych funkcji np przeładowanie działa, obrót wieży, podnoszenie lufy, regulowanie gazu w silniku spalinowym sama wieża w tej skali według moich wyliczeń i doświadczenia w metalurgi wyszła mi na 35-40 kg :lol: . No chyba że tak jak pan napisał, dodatkowe zasilanie. Poprosiłbym o schemat dodatkowego zasilania takich serw.

Pozdrawiam Piotr.

Link to comment
Share on other sites

Kilka pytan dodatkowych - czy serwa beda obracac wieza bezposredni czy tylko np naciskac przelaczniki obrotu. Trudno mi sobie wyobrazic serwo obracajace wieze - serwo to jest 60 stopni w lewo i prawo i tyle.

Dzialo - tez nie dla serwa robota - raczej sterowanie przelacznikami.

Sprzegla - raczej elektromagnetyczne niz czysto mechaniczne - proste i skuteczne.

Skrzynia biegow - a po co? Silniki elektryczne maja to do siebie ze nie potrzebuja skrzyni biegow - wystarczy dokladny kontroler obrotow a jezeli dasz oddzielny naped na lewa i prawa gasiennice - to i sprzegiel nie potrzeba bo dwa regulatory sprawe zalatwia.

Ja to kiedys przerabialem, lacznie z podpaleniem firanek w domu pociskiem zapalajacym :twisted: . . . . nie w skali 1:4 ale zasady pozostaja.

Lepiej napisz dokladnie co i jak chcesz zrobic - moze cos sie da uproscic.

I prosze mi tu od panow nie wymyslac ;D

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem znawcą więc starsi koledzy powinni moją wypowiedź jeśli coś źle powiedziałem skorygować.

I tak :

ad 1. W odbiornikach, które do tej pory widziałem to w zasadzie było bez większej różnicy gdzie się wetknie zasilanie.

ad 2. Jeśli odbiornik ma takie tendencje (czyli ma bardzo wąskie ścieżki) to lepiej zrobić układ który odciąży odbiornik. Ja już gdzieś pisałem o takim układzie.

Mój wyszedł z kabelkami jakieś 8g. Mój jest prosty jak konstrukcja cepa ale jak umiesz to Marek:D w tym wątku pokazał co i jak http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=21891&postdays=0&postorder=asc&start=150

ad 4. Nie bardzo rozumiem o jaki sygnał Ci chodzi. Wydaje mi się (ale moge się mylić) że uszkodzić ścieżki może tylko zwiększony pobór prądu. jak zrobisz sobie takie ustrojstwo to możesz tylko sam sygnał (żółty kabelek) wpiąć w odbiornik. Oczywiście zasilić odbiornik też trzeba ale chodzi mi o to że z odbiornika mogą wychodzić tylko same sygnały(żółte kabelki) i to zabezpieczy odbiornik przez spaleniem.

 

ad 5. Przez ten dynks czyli listwę zasilania. Jeśli o to Ci chodziło w tym punkcie

 

EDIT.

 

He he za długo pisze Leszek mnie wyprzedił. :D

Link to comment
Share on other sites

Wie pan, waga pańskiego urządzenia w moim przypadku nie ma znaczenia, bynajmniej 8g do całości która oscyluje na desce kreślarskie w gramaturze rzędu 100-120kg.

jeśli mi pomorze to jestem panów a w szczególności Konrad_P, wielkim dłużnikiem.

bo sam koszt odbiornika jest niewygórowany, ale kupować go co miesiąc to jest co najmniej chore. Ja używam programu AutoCAD. i według niego całość wagowo rośnie, wprost proporcjonalnie do modyfikacji.

P.S. Dobrze bez panowania będzie.

Link to comment
Share on other sites

Serwo ma tylko zbliżyć tarcze napędu do tarczy sprzęgła (gąsienice), wieża podobnie wszystkie napędy główne i obrotowe będą zasilane bądź to za pośrednictwem wałów i przekładni z napędu głównego którym ma być silnik spalinowy znalazłem nowy pasujący z odbiornikiem mocy za nie całe 200 zł na Alle...

Zastanawiam się jeszcze nad zaprzęgnięciem hydrauliki lub pneumatyki.

Link to comment
Share on other sites

Zdaje sobie sprawe ze waga w przypadku czolgu 1:4 nie gra roli. W kazdym nie waga elementow uzywanych do latania.

Ja tu o czyms innym - o samych napedach w czolgu.

Serwo do napedu wiezy nie nadaje sie zupelnie. Chyba ze zrobisz serwo 360 stopni. Pisze zrobisz bo poza serwami do wind szotowych (kilka obrotow, beben do nawijania szotow itd) nic podobnego nie istnieje. Poza tym, mowimy o obracaniu wieza ktora wazy ponad 30kg - normalne serwo zeby sobie na tym polamie, literalnie. Dlatego ze normalne serwo jest zbudowane by obrocic ster ktory wazy 100 gramow o 60 stopni w 0.1 sekundy. Bezwladnosc tych 30 kilogramow jest duzo za duza na mozliwosci serwa, nawet najsilniejszego.

To samo ze zmiana podniesienia armaty - ile to ma wazyc? No tu mozna zrobic jaka przekladnie bo armata o 60 st nie gania.

 

A teraz wyobraz sobie ze masz na obwodzie podstawy wiezy zebatke (jak w oryginale - sadzac po zamiarach wydaje mi sie ze jestes w stanie to zrobic) i do tego slimak napedzany silnikiem a silnik sterowany jest prostym kontrolerem dwukierunkowym. Czy da sie prosciej?

Link to comment
Share on other sites

No tak - naped spalinowy kladzie idee niezaleznych elektrycznych napedow gasiennic. Ale - upieralbym sie przy sprzeglach elektromagnetycznych. Proste do zrobienia, pradu biora niewiele i latwe w sterowaniu.

No i skrzynia biegow. Sadzisz ze uda ci sie zrobic taka by serwo nie moglo sie zablokopwac?

Link to comment
Share on other sites

Masz w stu procentach racje, na pewno bym tak zrobił gdy bym nie miał takich zaległości po stronie elektronicznej. prędzej zrobię wielokrążek z metalu który mi zredukuje sile działająca na serwa niż policzę Ohmy, i Volty, Waty.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze sie nie urodzil taki ktory wie wszstko.

Od tego masz znajomych modelarzy by miec komu pytania zadawac. A jezeli da sie cos uproscic - czemu nie. Najweselsze jest to ze te super skomplikowane elektroniczne cudaki sa takze bardzo proste.

Mechanicy chetnie zbudowaliby mechaniczny komputer, elektronicy chetnie zbudowaliby elektroniczny silnik. Ale tylko jak te dwie grupy pojda razem na piwo i sily polacza - wychodzi cos co jest proste i ma sens.

Link to comment
Share on other sites

No tak - naped spalinowy kladzie idee niezaleznych elektrycznych napedow gasiennic. Ale - upieralbym sie przy sprzeglach elektromagnetycznych. Proste do zrobienia, pradu biora niewiele i latwe w sterowaniu.

No i skrzynia biegow. Sadzisz ze uda ci sie zrobic taka by serwo nie moglo sie zablokopwac?

Mam taka nadzieje. nie wiem czy wspominałem to w powitalni, ale zaplecze warsztatowe mam, nie przeciętne myślę że obróbka metali drewna i odlewanie zrobię we własnym zakresie.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie na Ty a nie Pan :mrgreen:

To się troche wygłupiłem z tymi 8g przy 100kg czołgu.

Ale takie ustrojstwo "listwa zasilająca" zdecydowanie przyda się przy takich obciążeniach serw. Kurde 100kg to gdzie Ty go budujesz, chyba nie w pokoju :mrgreen: :mrgreen:

Jak bedziesz mial co pokazać to koniecznie wstaw fotki na forum.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie na Ty a nie Pan :mrgreen:

To się troche wygłupiłem z tymi 8g przy 100kg czołgu.

Ale takie ustrojstwo "listwa zasilająca" zdecydowanie przyda się przy takich obciążeniach serw. Kurde 100kg to gdzie Ty go budujesz, chyba nie w pokoju :mrgreen: :mrgreen:

Jak bedziesz mial co pokazać to koniecznie wstaw fotki na forum.

pierwsze prace zaczęły się na skupie metali gdzie oprosiłem pana o pocięcie arkusza, i pociął oj pociął tak ze ni w ząb, łódka, samolot, czy coś. Dalej garaż tylko i wyłącznie pusty bo auta są dwa i bez kłótni z żoną nie parkuje w nim nikt.

Link to comment
Share on other sites

Konrad_P - w takiej maszynie nawet listwa zasilajaca nie pomoze. To co Eptita potrzebuje to daleko poza mozliwosciami dostepnych serw.

 

Eptita - bede sie upieral przy napedzaniu wiezy duza zebatka i 24V silnikiem - nie pamietam typu - nagminnie uzywane w lotnictwie silniki samowzbudne - 24V, a ten typ startuje miekko tak ze bedzie w stanie ruszyc te wieze bez palenia kabli itp.

A tak przy okazji - czemu ta wieza taka ciezka? nie mozesz z laminatu zrobic?

 

Jakie sprzegla myslales zrobic do gasiennic?

Ile stopni w skrzyni biegow?

Link to comment
Share on other sites

Konrad_P - w takiej maszynie nawet listwa zasilajaca nie pomoze. To co Eptita potrzebuje to daleko poza mozliwosciami dostepnych serw.

 

Eptita - bede sie upieral przy napedzaniu wiezy duza zebatka i 24V silnikiem - nie pamietam typu - nagminnie uzywane w lotnictwie silniki samowzbudne - 24V, a ten typ startuje miekko tak ze bedzie w stanie ruszyc te wieze bez palenia kabli itp.

A tak przy okazji - czemu ta wieza taka ciezka? nie mozesz z laminatu zrobic?

 

Jakie sprzegla myslales zrobic do gasiennic?

Ile stopni w skrzyni biegow?

Proszę zerknij na mój profil jestem spawaczem, w metalu czuje si jak ryba w wodzie z laminatu robiłem w stawki w samochodach jak były za bardzo zgniłe żeby je spawać.

poważnie wykonam wszystkie elementy metalowe, zębaki, zatrzaski, sworznie i inne

Link to comment
Share on other sites

O silnik musisz pytac wsrod ludzi ktorzy w lotnictwiw siada, ja mieszkam w Dubaju od lat i wszelaki kontakt stracilem. Uzywalem kiedys takich silnikow, dlatego polecam - wiem co sa warte.

Wyobrazam sobie rozmiary tej maszynerii, podejrzewam ze to jakies 1.7m wzdloz, i to mi wystarczy. :shock:

W tych kategoriach zapomnij o uzywaniu normalnych serw. To inny swiat. Chyba by wylacznik przykleic do serwa i swiatla wlaczac.

 

Jak masz zamiar zrobic skrzynie biegow i jakie sprzegla?

Jakiej mocy masz silnik?

Link to comment
Share on other sites

może warto się rozglądać za silnikiem od wycieraczek samochodowych , ma niezbędna metalową przekładnie . Wystarczyło by pewnie przerobić mechanizm mimośrodu żeby uzyskać pełen obrót wieży

Link to comment
Share on other sites

Wystarczyło by pewnie przerobić mechanizm mimośrodu

O ile wiem, spora część silników ma nawet dołączany korbowód/mimośród na zewnątrz, więc silnik z przekładnią kręci się bez ograniczeń.

 

PzKpfw V Panther - wymiary: długość 8660 mm, szerokość 3270 mm, wysokość 2995 mm, masa całkowita: około 45000 kg

 

Model będzie miał ponad 2 m długości i około 80 cm na szerokości, czyli spory będzie... Kilkanaście (-dziesiąt ?) kg wieży obrócić silnikiem do wycieraczek? Jeżeli będzie dobrze ułożyskowana, powinno dać radę, w końcu trzeba pokonać tylko opory jej ruchu a nie ją podnosić :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.