Jump to content

EGP oblatany - kilka pytań do bardziej zaawansowanych


Recommended Posts

Cześć,

 

Dziś miałem okazję rozbić mój pierwszy model - EGP, poskładać go i ponownie oblatać rękami Mateusza

 

Prosiłbym Was od podpowiedź w dwóch sprawach:

1. Jak ustawić aparaturę

Obecnie mam wg instrukcji, tj ster wysokości i kierunku na prawym drążku, przepustnica i klapy na lewym. Pytam, gdyż Mateusz lata na codzień na innych ustawieniach, a chciałbym tu raczej korzystać z opracowanych (dobrych) standardów niż wymyślać coś na nowo.

2. Przy wychylaniu klap model dziwnie "łopotał" na boki, niczym ogon plemnika - z braku lepszego porówania. Domyślacie się w czym może być problem?

 

Reszta oblotu chyba OK. Może Mateusz jeszcze się tu wypowie i o coś dopyta. W końcu to on pilotował.

Bardzo, bardzo proszę osoby które latają/latały takim lub podobnym sprzętem o kontakt. Chciałbym się nauczyć jak tym latać pod okiem doświadczonej osoby.

 

Dziękuję i pozdrawiam,

Tomek

Link to comment
Share on other sites

Ad1: To o czym piszesz nazywa się "mode" ty latasz w modzie 2. I tu ile użytkowników tyle usłyszysz różnych opinii na temat tego najlepszego. Moja rada jest taka byś zorientował się na jakim modzie latają modelarze w Twojej okolicy i dostosował się do niego. Dzięki temu ktoś będzie mógł ci oblatać model bez zbytnich kombinacji.

 

Ad2: EGP nie posiada klap. Także co wychyliłeś i w którą stronę?

Link to comment
Share on other sites

Więc tak, model został wyważony według instrukcji, czyli 7cm od natarcia, gdy Tomasz wypuścił model z ręki ja dałem 50% gazu model sunął na niebie, używałem steru kierunku ,gdyż jeżeli dałem drążek lotek w prawo ,bądź w lewo model dziwnie tekotał (jak Tomasz stwierdził lata jak plemnik) Mała prędkość ,zdaje mi się że nie. Pokręciłem trochę po niebie. Na szybko przeczytałem instrukcje Mx-16 przed wyjściem ,ale nie doczytałem pewnych ważnych informacji. Co do lotu, ster kierunku ,wysokości działają poprawnie, Tomasz jako świeży modelarz posklejał model dosłownie idealnie widać że klej dla niego nie jest dla niego czymś obcym. Gdy podchodziłem do lądowania niestety zadziałała tu zasada jednego drzewa, wręcz jednego człowieka, Tomek stał na lini lądowania, nie zauważyłem Tomka,myślałem że gdzieś bliżej mnie stoi, straty nie wielkie jedna łopatka poszła w zapomnienie. Ah.. prawdopodobnie model jest zbyt ciężki na przód, powiedziałem Tomkowi żeby w domciu dokleił coś na tyłek żeby SC przesunąć troszkę lekko do tyłu ,wtedy model może "pompować" a nie w locie nosem w dól.Później można zrobić delikatne korekty. Co do Aparatury latam na DX6i ,więc jak wiecie jeżeli łapiecie inną aparaturę do łapki to wszystko trzeba poznać, menu mx-16 jak i dx6i jest totalnie inne, więc głowiłem się i troiłem aby wszystko poznać, jak bym miał mx-16 w rączkach przez jeden dzień to bym doszedł co i jak a tak to "na szybko" to ... Wątpię aby skłon/wykłon silnika było źle ustawione, model jak na włączonym silniku ,tudzież na wyłączonym zachowuje się tak samo, te lotki nie dają mi spokoju... :P

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

1- przed startem należy sprawdzić czy stery wychylają się w prawidłowych kierunkach i się nie zacinają

2- uruchamianie klapolotek w tym modelu jest zbędne

3- zrobić test zasięgu i zakłóceń .... nigdy nic nie wiadomo

4- wybór mode nie ma znaczenia ja tez latam mode 2 wiec mogę zobaczyć czy to lata

Link to comment
Share on other sites

Obecnie mam wg instrukcji, tj ster wysokości i kierunku na prawym drążku, przepustnica i klapy na lewym. Pytam, gdyż Mateusz lata na codzień na innych ustawieniach, a chciałbym tu raczej korzystać z opracowanych (dobrych) standardów niż wymyślać coś na nowo.

Ad1: To o czym piszesz nazywa się "mode" ty latasz w modzie 2.

Nie zgadzam się...

Mode2 jest jeśli:

na lewym drążku mamy ster kierunku i przepustnica

A na prawym drążku mamy wysokość i lotki....

 

EDIT:

Ładziak: Dzięki ;D

Link to comment
Share on other sites

Nie zgadzam się...

Mode2 jest jeśli:

na lewym drążku mamy ster kierunku i przepustnica

A na lewym drążku mamy wysokość i lotki....

To ja się nie zgadzam! Chcę mieć coś na prawym!
Link to comment
Share on other sites

To ja się nie zgadzam! Chcę mieć coś na prawym!

A jak to jest wersja nadajnika dla tych, co mają dwie lewe ręce?

Co do lotek, trzeba sprawdzić poprawność połączenia z serwami. Żadnych luzów bo mi to na flatter wygląda.

Link to comment
Share on other sites

na lewym drążku mamy ster kierunku i przepustnica

A na lewym drążku mamy wysokość i lotki..

No jak sie ma dwie lewe .........

Obecnie mam wg instrukcji, tj ster wysokości i kierunku na prawym drążku, przepustnica i klapy na lewym. Pytam, gdyż Mateusz lata na codzień na innych ustawieniach, a chciałbym tu raczej korzystać z opracowanych (dobrych) standardów niż wymyślać coś na nowo.

poczytaj o mode czyli standardach ustawienia i przyporządkowania drążków i sterów , Pomimo wielu dyskusji wg. mnie jedynie przyzwyczajenie czy odruchy decydują o lataniu . Ja preferuje mode 2 dlatego ze mogę zawsze lewa rękę oderwać od drążka
Link to comment
Share on other sites

a ja Tobie radze sprawdzic czy czasem nie masz jakichs mix uff ustawionych dla lotek i kierunku(skoro po ruszaniu lotkami majtal jak plemnik czyli musial byc w to tez uwiklany ster kierunku raczej)

 

ja zawsze klade model przed lotem na ziemi i sprawdzam co jak dziala oraz mixy(zawsze moglem cos zmienic i zapomniec zapamietac :P ) i dopiero wtedy w gore....

 

niedawno sam robilem oblot EG Pushera i u mnie od samego poczatku wszystko ladnie poszlo...

 

aha, moze tez BECw ESC nie wyrabia z iloscia serw?

 

 

EDIT: ja tez latam w MODE 2...tak sie przyzwyczailem od poczatku, ale z drugiej strony prawa reke mam bardziej "uzdolniona ruchowo" i lepiej mi jest nia obslugiwac lotki i wysokosc, a lewa dostaje wtedy sporadycznie gaz i kierunek do wchodzenia w zakrety i kontrolowanie slizgu itd..

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o to plemnikowanie to obstawiał bym ze serwo jest zbyt słabe albo uszkodzone

Jak się ster wychyla to opór wiatru jest większy niż serwo to zdoła utrzymać to może być przyczyną tego zjawiska

Najłatwiej jest sterować modelem przy ustawieniu (LOTKI i STER WYSOKOŚCI)

na jednym drążku wtedy bardzo łatwo model się wyprowadza z ewentualnych tarapatów

Link to comment
Share on other sites

EXPO można bez problemu ustawić na minus jak i na plus. Nawet w Opticu miałem taką opcję.

W Graupnerach, JR'ach, Multiplexach - na + ( plus )

Futaba - na (-) minus

 

to będzie dobrze

Link to comment
Share on other sites

Nie da się. W Mx16s również. Zresztą byłaby to funkcja bez sensu. Czyli jak by to miało działać-dotykam drążka i serwo od razu robi skok do końca? I co dalej? - i + oznaczają kierunek ruchu serwa, mozna ominąć w ten sposób rewers. Sprawdź

Link to comment
Share on other sites

bubu2, kłócić się nie będę ale wiem że w MX16s na plusie zmniejszam wychylenia w pobliżu neutrum a na minusie zwiększam. A sprawdzę w tygodniu, bo obecnie nie mam radia ze sobą.

 

EDIT: Sprawdziłem w instrukcji do MX16s i ustawienia EXPO powyżej 0% daje nam mniejsze wychylenia w neutrum a poniżej większe. (strona 56)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.