DJ Danielus Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Witam! Szukam taniego i jednocześnie dość dobrego silnika do moich modeli. Założenia są takie, że jako, iż mam mały budżet, to cała elektronika ma być najbardziej uniwersalna, dlatego też potrzebuję silniczka, mogącego unieść wszystkie przyszłe modele. Jednak głównie nec chodzi mi o wybór konkretnego modelu - tu już mam swoje typy, ale o producenta. Otóż czym właściwie różnią się silniki: - Ray CD - Tower Pro Gold/Silver Właściwie to chodzi przede wszystkim o cenę - czy jest sens dopłacać do Ray'a, czy pozostać przy Tower Pro?
Irek M Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Masło maślane - sprobuj jeszcze raz napisać czego oczekujesz. Od Nas, nie od silnika. skad możemy wiedzieć jakie masz lub będziesz miał modele? Szukasz najtańszego czy najpopularniejszego? Tower pro są tanie RAY już niekoniecznie. Tower to głównie "dzwonki" mam ich kilka i z kazdego byłem zadowolony. Myslę, że w jakimś stopniu sa uniwersalne gdyż ten sam silnik może siedzieć w modelu szybszym i wolniejszym. Dla przykładu mój model gornopłata Aqua Star latał na Bm 2408-21 z max masa modelu do lotu ponad 800g. Wrzuć w google Aqua Star lub Florek56 to zobaczysz jak smiga. Ten sam silnik napędzał np P-51 styro znacznie lżejszy od mego.
Cimek Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Witam, zakup sobie silnik emax 2822, regulator 18A i masz fajny zestaw do popularnych deprogniotów ,delta, toto-0 czyż też RWD by skazzo, tani i dobry sprzęt, jedyny malutkim wręcz (pici pici) drobiazg to łożyska w emaxie, ja mam dość długo emaxa 2822 i nie mam problemów z łożyska ,może mam jakiś "lepszy" egzemplarz Pozdrawiam
DJ Danielus Opublikowano 31 Maja 2010 Autor Opublikowano 31 Maja 2010 Chodzi mi o jakość i awaryjność silników. Po prostu jaką firmę polecacie w dobrym stosunku jakości do ceny przy podobnych parametrach silników. Np. silnik Ray przy ciągu ~ 550gkosztuje 50zł, a Tower PRO przy podobnym ciągu kosztuje mniej, bo 30zł. Podobnie z Emaxami. W czym tkwi różnica i czy warta jest świeczki? PS. Wygląd silnika mnie zupełnie nie obchodzi. PS2. Czym się różni TP Gold i Silver?
meteor Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 Latam na emaxach ponad 2 lata i żaden nie popsuł się z własnej winy, dopiero po tym jak zginął w walce. Szczerze mogę polecić te silniki - 2812 i 2822. Najtaniej w Polsce to chyba u Mirka w http://abc-rc.pl/ . Łożyska się nie sypią pod warunkiem że wyważy się śmigło :wink:
DJ Danielus Opublikowano 1 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2010 To OK. Coś sobie wybiorę i pewnie wezmę Emaxa - cenowo pomiędzy Rayem, a TP. PS. Proszę jeszcze nie zamykać tematu, bo jeszcze mogę sobie coś przypomnieć Dzięki!
Janosik72 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 nie dalej jak w piatek emax 2822 w moim depronowym shocku zgubil lozysko, , smiglo gws8x4 czyli lekkie i wywazone Jan pomysl moze nad silnikami rctimer z ebayu opis tych silnikow jest na forum sam oceniam je pozytywnie i wlasnie wstawilem na miejsce emaxa
DJ Danielus Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2010 A co można powiedzieć o silnikach Turbo JET w podobnej cenie? np. http://abc-rc.pl/p/9/582/silnik_c2822;25_kv1400-silniki_elektryczne.html
Janosik72 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Opublikowano 3 Czerwca 2010 mozesz smialo je wszystkie zamiesc do jednej szufladki Jan Ps . Za te pienizki sa super , ale nie wymagajmy zbyt duzo od 10dolarow
DJ Danielus Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2010 Czyli cokolwiek bym nie wybrał w cenie ~10$ to i tak będzie dobre? Jeszcze mam pytanie odnośnie ilości zwojów. Otóż ten sam typ silnika występuje z różnymi zwojami, co przekłada się na moc przy tym samym ciągu. W takim razie wziąć silnik z większą, czy mniejszą ilością zwojów?
HubertFab Opublikowano 4 Czerwca 2010 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Nie wiem czy dobrze myślę ale liczba zwoi przekłada się na obroty silnika. Im mniej tym mniejsza prędkość, i mniejszy pobór prądu. Oczywiście to tylko moje przypuszczenia...
buwi777 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Nie wiem czy dobrze myślę ale liczba zwoi przekłada się na obroty silnika. Im mniej tym mniejsza prędkość, i mniejszy pobór prądu. Oczywiście to tylko moje przypuszczenia... No i przypuszczenia są błędne :twisted: mniej zwoi - mniejszy opór - więcej prądu i t d....
DJ Danielus Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2010 Czyli lepiej wybrać coś co ma więcej zwojów? Dobrze rozumiem?
Irek M Opublikowano 4 Czerwca 2010 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Czyli lepiej wybrać coś co ma więcej zwojów? Dobrze rozumiem? Źle qmasz, nie masz pojęcia o temacie, a pytasz o tak szczegółowe niuanse. Już w pierwszej odpowiedzi napisałem, że do czasu gdy nie poznamy twoje przyszłe modele nasze odpowiedzi będą teoretyczne. Ale ty nadal nie wiesz co chcesz zrobić... Generalnie kieruj się wartością kv czyli ilosc obrotów na 1V bez obciązenia silnika; i tu leży podpowiedź dla ciebie - silniki z dużym Kv stosujemy do modeli szybkich z małym śmigłem, a z niskim Kv do modeli wolnolatających czyli z większym śmigłem. Te popularne mają od ok. 1200 do 1700. I teraz jesli chcesz model wolnolatający to wybierzesz coś ok 900Kv i poniżej. odpowiadając na twoje pytanie; silnik większej mocy wcale nie oznacz, że zastosujemy go do szybkich modeli - większa moc to równiez możliwosc kręcenia większym śmigłem. Gdy już to ;rozgryziesz to z łatwością wybierzesz własciwy silnik do konkretnego modelu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.