karambolis8 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Witam. Muszę przerobić sobie serwo na windę do żaglówki. Początkowo planowałem doczepić sobie długie ramię, ale takie rozwiązanie nie zdaje egzaminu. Wymieniłem już potencjometr na dwa oporniki 2.7kOhm i kręci się pięknie. Został mi jeden problem do pokonania. Jak usunąć ten bolec na pierwszej zębatce? Blokuje on serwo przed pełnym obrotem. Zrobione jest to z takiej samej stali jak oś silników, więc przeciąć raczej trudno. Siedzi ciasno i nie drgnie, a że krótkie to nawet nie ma za bardzo jak tego złapać. Poradzi ktoś jak to stamtąd wywalić? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Dremel i zciąć, potem doszlifować i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Nie mam Dremela i na razie miał nie będę. Jest sens kupować takie tarcze tnące do zwykłej wiertarki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Nie ma, nie te obroty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Myślę,że poradzisz sobie zwykła piłką włosową (laubzega)Brzesztoty do metalu,Sandvic.Przydadzą się też do wycinania w balsie jak i w sklejce,polecam :Dodam,że powierzię można podpiłować,jest utwardzana :twisted: Iglak i po robocie :lol2: Ale Macie problemy :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 :lol2: Ale Macie problemy :devil:Bo najchętniej to bym ten bolec wyciągnął bez niszczenia, ale nie wiem jak (: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Rozumiem, że takie serwo będzie się kręcić ze stałą prędkością, zarówno w jedną jak i w drugą stronę - w zależności od wychylenia drążka w nadajniku, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Ogólnie, tak. A co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Ten kołek opiera się w obudowie o specjalny występ. Może w nim łatwiej zrobić nacięcie. aby kołek przechodził. Może wystarczyć rozgrzany nad gazem spinacz biurowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Wolałem zepsuć zębatkę, niż obudowę - odciąłem bolec iglakiem. Teraz muszę wymyślić jak zrobić orczyk-bęben (: Mam duży orczyk kołowy bez otworów. Może powsadzam w niego gęsto śrubki na obwodzie. Wyjdzie kanciaty, ale lepszego pomysłu na razie nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reptyl Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam. Muszę przerobić sobie serwo na windę do żaglówki. Początkowo planowałem doczepić sobie długie ramię, ale takie rozwiązanie nie zdaje egzaminu. Wymieniłem już potencjometr na dwa oporniki 2.7kOhm i kręci się pięknie. Jedna uwaga: to nie będzie pełnosprawna winda żaglowa. Z nadajnika będą sterwowane funkcje "obroty w prawo" - "stop" - "obroty w lewo". Zakres obrotów bez ograniczeń ! Prawdziwa winda działa proporcjonalnie jak serwo (w zakresie kilku obrotów bębna). Potencjometr jest wieloobrotowy na wałku napędowym (np. Webraprop) lub zwykły na dodatkowej przekładni. Większe windy czasem wymagały zewnętrznego zasilania. Pozdrawiam, Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 to nie będzie pełnosprawna winda żaglowa Zdaję sobie z tego sprawę. Jak będzie gorzej, niż mi się wydaje, to kupię odpowiedni potencjometr wieloobrotowy i będę kombinował. Kupno serwa dedykowanego raczej nie wchodzi w grę z powodu funduszów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sly1954 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam Zobacz;http://www.theamya.org/boats/us1m/us1mcons.php .part 4 tu jest jak przerobić serwo. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Ostatnio natrafiłem na te pdfy. Bardzo przydatna sprawa, nie tylko przy modyfikacji serw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.