Jump to content

Przeróbka TP MG995 na windę


karambolis8

Recommended Posts

Posted

Witam.

 

Muszę przerobić sobie serwo na windę do żaglówki. Początkowo planowałem doczepić sobie długie ramię, ale takie rozwiązanie nie zdaje egzaminu. Wymieniłem już potencjometr na dwa oporniki 2.7kOhm i kręci się pięknie. Został mi jeden problem do pokonania. Jak usunąć ten bolec na pierwszej zębatce?

 

Dołączona grafika

 

Blokuje on serwo przed pełnym obrotem. Zrobione jest to z takiej samej stali jak oś silników, więc przeciąć raczej trudno. Siedzi ciasno i nie drgnie, a że krótkie to nawet nie ma za bardzo jak tego złapać. Poradzi ktoś jak to stamtąd wywalić?

 

Pozdrawiam,

Posted

Myślę,że poradzisz sobie zwykła piłką włosową (laubzega)Brzesztoty do metalu,Sandvic.Przydadzą się też do wycinania w balsie jak i w sklejce,polecam :Dodam,że powierzię można podpiłować,jest utwardzana :twisted: Iglak i po robocie :lol2: Ale Macie problemy :devil:

Guest Anonymous
Posted

Rozumiem, że takie serwo będzie się kręcić ze stałą prędkością, zarówno w jedną jak i w drugą stronę - w zależności od wychylenia drążka w nadajniku, tak?

Posted

Ten kołek opiera się w obudowie o specjalny występ. Może w nim łatwiej zrobić nacięcie. aby kołek przechodził. Może wystarczyć rozgrzany nad gazem spinacz biurowy.

Posted

Wolałem zepsuć zębatkę, niż obudowę - odciąłem bolec iglakiem. Teraz muszę wymyślić jak zrobić orczyk-bęben (: Mam duży orczyk kołowy bez otworów. Może powsadzam w niego gęsto śrubki na obwodzie. Wyjdzie kanciaty, ale lepszego pomysłu na razie nie mam.

Posted

Witam.

 

Muszę przerobić sobie serwo na windę do żaglówki. Początkowo planowałem doczepić sobie długie ramię, ale takie rozwiązanie nie zdaje egzaminu. Wymieniłem już potencjometr na dwa oporniki 2.7kOhm i kręci się pięknie.

 

Jedna uwaga: to nie będzie pełnosprawna winda żaglowa. Z nadajnika będą sterwowane funkcje "obroty w prawo" - "stop" - "obroty w lewo". Zakres obrotów bez ograniczeń !

 

Prawdziwa winda działa proporcjonalnie jak serwo (w zakresie kilku obrotów bębna). Potencjometr jest wieloobrotowy na wałku napędowym (np. Webraprop) lub zwykły na dodatkowej przekładni. Większe windy czasem wymagały zewnętrznego zasilania.

 

Pozdrawiam,

 

Michał

Posted

to nie będzie pełnosprawna winda żaglowa

Zdaję sobie z tego sprawę. Jak będzie gorzej, niż mi się wydaje, to kupię odpowiedni potencjometr wieloobrotowy i będę kombinował. Kupno serwa dedykowanego raczej nie wchodzi w grę z powodu funduszów.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.