Klarz Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Witam. Zabrałem się razem z moim ojcem za budowę RWD 5-bis ze znanych już planów W. Schiera. Właściwie to model buduje się od jakiegoś roku, ale dopiero dzisuaj mnie naszło opublikowac dokumentację Modelik 1300 rozpiętości i 6,5 ccm spalinka Super Tigra. Mile widziane pytania, uwagi i podpowiedzi. Komentujcie i zapraszam do odwiedzania. Foty w najbliższym czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 w ramach "bez komentarza" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klarz Opublikowano 21 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Pytanie - na planach RWD ewidentnie zaznaczony jest kilkustopniowy wznios. Na ? modeli jakich widziałem w necie tego wzniosu nie ma. (albo coś źle ,,czytam,, ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Pytanie - na planach RWD ewidentnie zaznaczony jest kilkustopniowy wznios. Na ? modeli jakich widziałem w necie tego wzniosu nie ma. Plany które posiadasz są planami zapewne RWD w wersji swobodnie latającej. Dla wersji RC z przewidzianymi lotkami skrzydła wykonuje się tak jak miał je oryginał. Modelik 1300 rozpiętości i 6,5 ccm spalinka Super Tigra. To spory silnik jak na taki model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klarz Opublikowano 21 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Dzięki za odp. A co do silnika to fakt. Trochę boję się wywarzania. :? A właśnie mam pytanko. Czy silnik taki jaki przedstawiłem można odwrócić do dołu cylindrem? Słyszałem że wtedy może się dusić i wolno reagować na zmianę otwarcia przepustnicy, ale będzie to wtedy złego dopływu paliwa? Czy zastosowanie pompy paliwa pomogło by? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 W tym na zdjęciu będzie silnik Magnum .32 oczywiście cylindrem do dołu .Zreszta w innych modelach też tak mam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klarz Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Dzięki. Ale używasz wtedy pompy paliwa, czy może musi być inaczej ,,coś,, ustawione? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Zadnych dodatków .Jedna zasada oś gaźnika minimalnie wyżej niż oś zbiornika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klarz Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 O właśnie o takie ,,coś,, mi chodziło dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Klarz, buduj buduj może razem kiedyś polatamy ja co prawda w spalinach jeszcze nawet nie raczkuję ale elektrykami owszem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klarz Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Witam ponownie po małym przestoju (w końcu są wakacje ). Ostatnie sukcesy budowy to: :arrow: zakończenie budowy ruchomych części stateczników :arrow: oklejenie balsą i ozawiasowanie stateczników :arrow: budowa i wykończenie balsą centropłatu Co do ostatniego. Postanowiliśmy zbudować skrzydło z dwóch części które będą dochodziły do kadłuba (do uszu o kształcie profilu skrzydła ) a na środku (czyli między uszami) będzie zamieszczony centropłat dokręcany na śrubkę. Założyliśmy również łoże silnika (dwa kawałki kątownika między pierwszą wręgą a drugą. I okazało się, że koniowaty Super Tigre 40 aby był w jak najbardziej ekonomicznej pozycji musi miec wywalony radiator górą. Ale tylko 3,5 cm wystaje więc jakoś to będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klarz Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 No dobra. Dzisiaj wstawiam zdjęcia RWD. Jedno skrzydło jest jeszcze nie skończone, ponieważ nie posiada jeszcze lotki oraz wklejonego żebra końcowego skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klarz Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Okazało się, że trzeba lekko nagiąć rurę, na której będzie szkrzydło, bo nie pasuje z lewej strony do otworów w żebrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klarz Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 dzisiaj zostało zakończone poszywanie skrzydeł. Niestety muszę wziąść mały urlop na wyjazd foty za tydzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Klarz, kto Was modelarstwa uczył :?: :!: Pierwszy raz widzę taką technologię budowy skrzydła: wypełnione przestrzenie międzyżebrowe części przykadłubowej - a gdzie listwa natarcia na całej długości skrzydła :?: :?: Lotka zbudowana jest z kilku kawałków pełnej balsy :?: :?: Kratownica w cześci dziobowej jest bezpośrednio łożem silnika :?: :?: Chyba cos nie bardzo poszło wam z konstrukcją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klarz Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Fokker. Może i jesteś wprawnym modelarzem, ale nie obserwatorem. Lotka która rzekomo jest z kilku ,,płaskich,, kawałków balsy, to w rzeczywistości ożebrowana konstrukcja lotki cała obłożona balsą 3 mm (coś w stylu kesonu). Cała lotka natomiast nie łączy się ze skrzydłem pospolitym zawiasem, lecz jest ona wpuszczona w skrzydło, dzięki czemu nie ma tam szpary w kształcie litery v a jest jednolita powierzchnia. A jeśli nie zauważyłeś metalowych kątowników w części dziobowej to już nie moja wina.[/b] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 @ Klarz - link Lotka wygląda dziwnie, skąd na niej te prostopadłe podziały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klarz Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 to ożebrowanie. To właśnie między żebrami jest balsa 3mm o której pisałem wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Hmm, a czemu tak? Zwykle aby wykorzystać efekt skorupy, okleja się elementy jak największym jednolitym kawałkiem balsy (czyli zwykle żebra są ukryte pod poszyciem). Np. tak:http://www.pronet.xip.pl/tomek/katana_a/art2.jpg (tu poszycie jest ażurowane, ale chodzi o zasadę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Lotka która rzekomo jest z kilku ,,płaskich,, kawałków balsy, to w rzeczywistości ożebrowana konstrukcja lotki cała obłożona balsą 3 mm (coś w stylu kesonu) Co za fantazja - ożebrowana lotka... A czym jest lotka jak nie fragmentem skrzydła, które składa się żeber, dźwigarów, natarcia,, spływu i ewentualnie kesonu. Skoro więc lotka to fragment skrzydła czyli międzyinnymi żeber to po co jeszcze "ożebrować" - dalej nie qmam co autor miał na myśli... A jaką rewelacją chcesz zastąpić listwę natarcia :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.