Klarz Opublikowano 19 Czerwca 2010 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Witam. Zabrałem się razem z moim ojcem za budowę RWD 5-bis ze znanych już planów W. Schiera. Właściwie to model buduje się od jakiegoś roku, ale dopiero dzisuaj mnie naszło opublikowac dokumentację Modelik 1300 rozpiętości i 6,5 ccm spalinka Super Tigra. Mile widziane pytania, uwagi i podpowiedzi. Komentujcie i zapraszam do odwiedzania. Foty w najbliższym czasie
Klarz Opublikowano 21 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2010 Pytanie - na planach RWD ewidentnie zaznaczony jest kilkustopniowy wznios. Na ? modeli jakich widziałem w necie tego wzniosu nie ma. (albo coś źle ,,czytam,, ).
marcin133 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Pytanie - na planach RWD ewidentnie zaznaczony jest kilkustopniowy wznios. Na ? modeli jakich widziałem w necie tego wzniosu nie ma. Plany które posiadasz są planami zapewne RWD w wersji swobodnie latającej. Dla wersji RC z przewidzianymi lotkami skrzydła wykonuje się tak jak miał je oryginał. Modelik 1300 rozpiętości i 6,5 ccm spalinka Super Tigra. To spory silnik jak na taki model.
Klarz Opublikowano 21 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2010 Dzięki za odp. A co do silnika to fakt. Trochę boję się wywarzania. :? A właśnie mam pytanko. Czy silnik taki jaki przedstawiłem można odwrócić do dołu cylindrem? Słyszałem że wtedy może się dusić i wolno reagować na zmianę otwarcia przepustnicy, ale będzie to wtedy złego dopływu paliwa? Czy zastosowanie pompy paliwa pomogło by?
instruktor Opublikowano 22 Czerwca 2010 Opublikowano 22 Czerwca 2010 W tym na zdjęciu będzie silnik Magnum .32 oczywiście cylindrem do dołu .Zreszta w innych modelach też tak mam .
Klarz Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2010 Dzięki. Ale używasz wtedy pompy paliwa, czy może musi być inaczej ,,coś,, ustawione?
instruktor Opublikowano 23 Czerwca 2010 Opublikowano 23 Czerwca 2010 Zadnych dodatków .Jedna zasada oś gaźnika minimalnie wyżej niż oś zbiornika
Klarz Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2010 O właśnie o takie ,,coś,, mi chodziło dzięki
bzik4 Opublikowano 11 Lipca 2010 Opublikowano 11 Lipca 2010 Klarz, buduj buduj może razem kiedyś polatamy ja co prawda w spalinach jeszcze nawet nie raczkuję ale elektrykami owszem :wink:
Klarz Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Opublikowano 15 Lipca 2010 Witam ponownie po małym przestoju (w końcu są wakacje ). Ostatnie sukcesy budowy to: :arrow: zakończenie budowy ruchomych części stateczników :arrow: oklejenie balsą i ozawiasowanie stateczników :arrow: budowa i wykończenie balsą centropłatu Co do ostatniego. Postanowiliśmy zbudować skrzydło z dwóch części które będą dochodziły do kadłuba (do uszu o kształcie profilu skrzydła ) a na środku (czyli między uszami) będzie zamieszczony centropłat dokręcany na śrubkę. Założyliśmy również łoże silnika (dwa kawałki kątownika między pierwszą wręgą a drugą. I okazało się, że koniowaty Super Tigre 40 aby był w jak najbardziej ekonomicznej pozycji musi miec wywalony radiator górą. Ale tylko 3,5 cm wystaje więc jakoś to będzie.
Klarz Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Opublikowano 28 Lipca 2010 No dobra. Dzisiaj wstawiam zdjęcia RWD. Jedno skrzydło jest jeszcze nie skończone, ponieważ nie posiada jeszcze lotki oraz wklejonego żebra końcowego skrzydła.
Klarz Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Okazało się, że trzeba lekko nagiąć rurę, na której będzie szkrzydło, bo nie pasuje z lewej strony do otworów w żebrach.
Klarz Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2010 dzisiaj zostało zakończone poszywanie skrzydeł. Niestety muszę wziąść mały urlop na wyjazd foty za tydzień
Irek M Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Klarz, kto Was modelarstwa uczył :?: :!: Pierwszy raz widzę taką technologię budowy skrzydła: wypełnione przestrzenie międzyżebrowe części przykadłubowej - a gdzie listwa natarcia na całej długości skrzydła :?: :?: Lotka zbudowana jest z kilku kawałków pełnej balsy :?: :?: Kratownica w cześci dziobowej jest bezpośrednio łożem silnika :?: :?: Chyba cos nie bardzo poszło wam z konstrukcją.
Klarz Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Fokker. Może i jesteś wprawnym modelarzem, ale nie obserwatorem. Lotka która rzekomo jest z kilku ,,płaskich,, kawałków balsy, to w rzeczywistości ożebrowana konstrukcja lotki cała obłożona balsą 3 mm (coś w stylu kesonu). Cała lotka natomiast nie łączy się ze skrzydłem pospolitym zawiasem, lecz jest ona wpuszczona w skrzydło, dzięki czemu nie ma tam szpary w kształcie litery v a jest jednolita powierzchnia. A jeśli nie zauważyłeś metalowych kątowników w części dziobowej to już nie moja wina.[/b]
kojot Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 @ Klarz - link Lotka wygląda dziwnie, skąd na niej te prostopadłe podziały?
Klarz Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2010 to ożebrowanie. To właśnie między żebrami jest balsa 3mm o której pisałem wcześniej.
kojot Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Hmm, a czemu tak? Zwykle aby wykorzystać efekt skorupy, okleja się elementy jak największym jednolitym kawałkiem balsy (czyli zwykle żebra są ukryte pod poszyciem). Np. tak:http://www.pronet.xip.pl/tomek/katana_a/art2.jpg (tu poszycie jest ażurowane, ale chodzi o zasadę)
Irek M Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Lotka która rzekomo jest z kilku ,,płaskich,, kawałków balsy, to w rzeczywistości ożebrowana konstrukcja lotki cała obłożona balsą 3 mm (coś w stylu kesonu) Co za fantazja - ożebrowana lotka... A czym jest lotka jak nie fragmentem skrzydła, które składa się żeber, dźwigarów, natarcia,, spływu i ewentualnie kesonu. Skoro więc lotka to fragment skrzydła czyli międzyinnymi żeber to po co jeszcze "ożebrować" - dalej nie qmam co autor miał na myśli... A jaką rewelacją chcesz zastąpić listwę natarcia :?:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.