Jump to content

PETE'N POKE SPORT 40 KIT- GREAT PLANES


BaLoN

Recommended Posts

Witam!

Nosze sie z zamiarem budowy samolotu PETE'N POKE SPORT 40 KIT- GREAT PLANES. Temat zamieszczam tutaj bo jest to moj pierwszy model latajacy, wczesniej robilem roznego rodzaju makiety samolotow, zaglowcow itp ale nigdy z napedem. Wiem ze pewnie wg wielu z was porywam sie z motyka na slonce ale ja jestem zaparty i na wstepie zaznaczam ze glowna przyjemnosc chce teraz czerpac z budowy samolotu a latanie nim to bedzie inna bajka, dlatego nie wybieram trenera tylko taki samolot.

 

Przejdzmy do sedna:

1 Model ktory wybralem to Pete'n Poke Sport

2 W internecie wyczytalem ze potrzebny jest do niego nieco wiekszy silnik niz zalecany, aby miec troszke zapasu. Wacham sie miedzy GMS , Super Tigre a ASP . Tutaj walasnie potrzebuje pomocy, ktory z nich bedzie najlatwiejszy w obsludze, malo awaryjny i oczywiscie czy nadaja sie do tego modelu.

3 Aparatura E-SKY chba powinna wystarczyc

4 Serva. Tu mysle ze wystacza takie, jesli sie myle prosze mnie poprawic.

5 Pakiet zasielajacy. Hmm czy taki bedzie odpowiedni? Czy jest cos co bardziej by sie nadawalo?

6 Odbiornik Alturn 6ch

7 Oczywiscie kleje, folie, zbiornik paliwa, smiglo, ktorych narazie nie bedze wymienial.

 

Czy zestaw , ktory wymienilem bedzie odpowiedni do wybranego przezemnie samolotu? Jezeli nie to prosze skorygowac. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

a) To dosyć łatwy model, niezły do nauki. Choć może szkoda ładnego modelu do rozbijania przy nauce.

B) Z ww. silników, jeżeli chcesz mieć łatwo i przyjemnie wybierz OS MAX

ew. ASP (http://www.rcmodelreviews.com/asp52_review.shtml)

c) Przy modelu spalinowym Aparatura E-SKY powinna nie wystarczyć. To aparatury zaprojektowane do latania małymi elektrykami koło głowy

d) Najważniejszym parametrem przy modelu spalinowym jest dostępność miejsca do latania.

Link to comment
Share on other sites

No w sumie ten zestaw co pokazalas wychodzi taniej niz ten co ja bo jest w nim odbiornik i pakiet, tylko czy uzywka sie oplaca? Jakos niemialem nigdy przekonania do zakupu uzywanej elektroniki? Jak to jest z aparaturami, czesto mozna sie nabic?

Link to comment
Share on other sites

Ja jestem w trakcie budowy modelu z tego właśnie zestawu. Na tym forum jest tylko jeden temat jednak poszukaj na amerykańskich forach bo tam jest kilka ciekawych relacji z budowy tylko trzeba się zarejestrować aby w pełni je przegladać. Tutaj link do jednej relacji, pozostałe będą na dole tej strony. Ja zmierzam użyć silnika 6,5 cm od Calmato, którego wcześniej rozbiłem.

 

Ponieważ nigdy wcześniej nie budowałem modelu z zestawu to nie mam odniesienia odnośnie jakości tego zestawu. Ja spokojnym tempem buduję go 3-ci miesiąc. Trzeba bardzo uważać podczas budowy końcówek połówek skrzydeł. Balsa jest w tym miejscu bardzo krucha. Z informacji jakie znalazłem w sieci to przede wszystkim trzeba bardzo starannie zbudować wsporniki pod skrzydłami. Kilka modeli zgubiło skrzydło w czasie lotu. Ja zamierzam to nieco zmodyfikować, aby wzmocnić ten element. Opis budowy relacjonuję na mojej stronie i wkrótce postaram się to przenisieść rownież tutaj.

Link to comment
Share on other sites

A ja osobiście bym odradził budowanie na sam początek.

 

 

Lepiej kupić sobie tradycyjny zestaw do nauki latania.

 

 

Sam jestem w trakcie budowy trwa to bardzo długo , trzeba naprawdę robić to bardzo dokładnie , trzeba policzyć koszty które nie są małe.

 

 

Przemyśl to dobrze.

 

 

Eski

Link to comment
Share on other sites

Składałem ten model, sporo polatałem i zakończyłem jego żywot upolowanym kretem. Fajnie lata, do nauki pilotażu oczywiście jak najbardziej. Latał poprawnie z OS46LA ale o wiele lepiej latało się z ASP FS61AR. Jak się prezentował możesz zobaczyć przeglądając ten wątek.

 

Z informacji jakie znalazłem w sieci to przede wszystkim trzeba bardzo starannie zbudować wsporniki pod skrzydłami.

Z tym się nie zgodzę. Wsporniki skrzydeł są jedynie ozdobą i mocuje się je luźno. Trzeba po prostu konstrukcję pod mocowanie skrzydła wykonać solidniej niż jest to w planach. Samo skrzydło było mocowane na trzech plastikowych śrubach M6 i to w zupełności wystarcza. Co do modyfikacji polecam bardziej wykonanie klap, przydadzą się. :wink:
Link to comment
Share on other sites

Może wyraziłem się nieprecyzyjnie, ale chodziło mi faktycznie o mocowanie skrzydeł.

 

Jeśli chodzi o składanie to faktycznie jest wiele przy tym modelu do zrobienia, ale jeśli faktycznie tego oczekujesz to czeka Cię wiele takich chwil, bo model jest pracochłonny. Ja sam przecieram szlaki budowania modeli na tym właśnie zestawie. Kolejny model planuję już zbudować na podstawie planów i ten zestaw uważam za doskonałą szkołę i jako kolejny etap po budowaniu modeli depronowych.

 

W czasie budowy skrzydła czekają cię niezapomniane chwile ze szlifowaniem dużych powierzchni balsowych. Podpowiem, że dla ułatwienia pracy krawędź spływu centropłata można wstępnie obrobić strugiem elektrycznym. Ci co próbowali robić to według oryginalnego opisu źle wspominali ten czas bo trzeba zebrać dużą ilość balsy.

Link to comment
Share on other sites

Czy aparatura TURNIGHY bedzie dobrym wyborem?? Sa rozne opinie na jeje temat.

 

 

I jeszcze jedno pytanie, sa aparatury mode 1, mode 2 gaz z prawej albo z lewej strony, ktora wybrac? Jest to tylko kwestia przyzwyczajenia?

Link to comment
Share on other sites

Tak przeczytalem caly temat o tej aparaturze i chyba sie na nia zdecyduje bo jednak jest duzo tansza. A co z tym mode 1 mode 2, w aukcji ktora dalem w linku gosc napisal ze ma mode 2, ma to jakies znaczenie, czy to tylko kwestia przyzwyczajenia

Link to comment
Share on other sites

W mode 1 masz gaz i lotki w prawym drążku, kierunek i wysokość w lewym. Mode 2 odwrotnie (chyba).

Z tego co przeczytałem w aukcji układ mode 1,2,3,4 jest programowy więc jak rozumiem wybór dowolny.

Link to comment
Share on other sites

Deem - zapytac sobie pozwole - co zlego jest z HS-311, szczegolnie w takim modelu?

Mode 2 to prawy drag - lotki i wysokosc, lewy - gaz i kierunek.

Balon - pakiet o jakim piszesz jest do napedzania samochodu, nie aparatury. 4 ogniwa NiMH, NiCd 500-1000mAh w zupelnosci wystarcza.

Link to comment
Share on other sites

Moze zaczne wiec od poczatku. Silnik ktory chce zamontowac do tego samolotu to ASP 61 A, moze niepotrzebny taki duzy ale lepiej miec zapas mocy i chyba to nie przeszkadza. Do tego silnika wyczytalem ze zbiornik 250 ml wystarczy, wiec taki ?Do tego przewody paliwowe i paliwo. Serwa Hs-311 juz potwierdzone, zdecydowalem sie na aparature Turnigy. I teraz czy taki pakiet odbiornika bedzie ok i czy taki pakiet do nadajnika? Do ladowania moich pakietow zakupillbym ladowarke hk Czy to juz wszysto czego potrebuje czy cos pominolem. Przepraszam ze tak duzo pytan na raz ale jest to moj pierwszy model latajacy i wole dopytac niz kupic cos nieodpowiedniego.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.