szpikulec Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Witam Panów. Zaczynam bawić się czystymi szybowcami i powstało w związku z tym kilka problemów: 1. Jak zasilać odbiornik?? W motoszybowcu który miałem (nota bene który mi uciekł :cry: ) był regulator i nie było problemu...a tutaj?? Jest jakiś inny układ który by tyle nie ważył i łądnie zasilał odbiornik szybowca a ten z kolei serwa? Od razu powiem ze to miałoby być 2 serwa 9g i 1 do 2 serw standart. 2. Jakie baterie?? Li-po. Ni-Mn, Li-Fe?? Jakie napięcie - przykładowo gdybym chciał Li-po to 2 czy 3 cele, dodatkowo jeśli Li-po to chyba nie musi być jakaś potężna wydolność prądowa skoro ma zasilać odbiornik i kilka serw. 3. Jakie jest (mniej wiecej) zapotrzebowanie na energię takiej kombinacji serw i odbiornika? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 to zależy od tego które ogniwa wolisz wystarcza i ni-mh i będzie mniej problemów z wyważaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norman Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Witam Panów. Zaczynam bawić się czystymi szybowcami i powstało w związku z tym kilka problemów: 1. Jak zasilać odbiornik?? W motoszybowcu który miałem (nota bene który mi uciekł :cry: ) był regulator i nie było problemu...a tutaj?? Jest jakiś inny układ który by tyle nie ważył i łądnie zasilał odbiornik szybowca a ten z kolei serwa? Od razu powiem ze to miałoby być 2 serwa 9g i 1 do 2 serw standart. 2. Jakie baterie?? Li-po. Ni-Mn, Li-Fe?? Jakie napięcie - przykładowo gdybym chciał Li-po to 2 czy 3 cele, dodatkowo jeśli Li-po to chyba nie musi być jakaś potężna wydolność prądowa skoro ma zasilać odbiornik i kilka serw. 3. Jakie jest (mniej wiecej) zapotrzebowanie na energię takiej kombinacji serw i odbiornika? Pozdrawiam Ad:1 - jeśli mają to być tylko 2 serwa mini i 2 standartowe to wystarczy podpiąć pakiet 4,8v pod odbiornik Ad2: - jeśli chcesz zasilać li-po to musisz użyć serw i odbiornik który toleruje takie napięcie lub zastosować zewnętrzny bec. Ad:3- to zależy jakie serwa wielkości standart użyjesz, ale pewnie max 2-3A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Zobacz na jakim napięciu może pracować odbiornik. Wtedy będziesz wiedział jakie napięcie pakietu zastosować. Czyste szybowce zasila się głównie z pakietów NiMh, przeważnie 4 ogniwowych. Stosuje się je gdyż przeważnie swoje ważą i pozwalają wyważyć szybowca. Sugeruję kupić akumulator o pojemności powyżej 1000 mAh no chyba że to mały szybowiec to może być coś poniżej 1000 mAh. W modelach dlg (1,5 metra, 4 serwa mini) stosuje pakiet o pojemności 350 mAh i starczają one na jakieś 2 godziny bezpiecznego latania. W dużym modelu (6 serw w tym dwa cyfrowe) stosuje pakiet o pojemności 1700 mAh i starcza w zupełności na paro godzinny wypad na zbocze lub zwyczajne latanie na holu i w termice. Co do innych ogniw to występuje tu problem zbyt wysokiego napięcia i trzeba by stosować regulatory napięcia. Co z kolei komplikuje instalację elektryczną w modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpikulec Opublikowano 25 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 OK. Odbiornik to 5-kanałowy spekrum AR500 DSM2. W danych technicznych jest napisane że może pracować przy napięciu od 3.5 do 9.6V. No i teraz kolejna zagadka - jeśli chciałbym zostać przy Li-Po (mam już jakąś tam najprostszą łądowarke, Li-Po monitor i przyzwyczajenia) to wybierać 7.4V, bo 11.1 V nic mi nie da ponieważ BEC i tak będzie zminejszał napięcie do zjadliwego przez odbiornik...dobrze rozumuje? Znów jesli brac BEC to taki który pracowałby od napięcia 6V wzywż (przy założeniu że 7.4V zostanie rozładowane do "krytycznego" 3.0V/cele). Tak na szybko przegądeniete BEC pracują znów od 7-8V, więc albo one albo ogniwa 7.4V Li-Po odpadają. Owy czysty szbybowiec to ma być Cobra 2.6m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 7,4 V to jest pojemność nominalna. Pakiet po naładowaniu ma napięcie 8,4V. W Twoim wypadku do odbiornika możesz podpiąć bezpośrednio 2 celowy pakiet li pol. Jednak takiego napięcie nie wytrzymają serwa (chociaż trzeba poszukać bo może gdzieś znajdziesz serwa co mają zakres pracy do 8,4 V). Według mnie taniej i dużo pewniej wyjdzie kupić pakiet NiNh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Witam,polecam akumulatorki Eneloop 2000.Patrz Google :devil: nie do zdarcia :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpikulec Opublikowano 25 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Więc coś się rozjaśnia - jeśli będę chciał latać na Li-Po będę potrzebował BEC o napięciu na wejściu od 5V i na wyjściu 5 lub 6V i tu lepsze byłoby chyba 6V (serwa mają wtedy większy moment). Do tego dobrać serwa działające przy 6V.... Jakie konkretnie serwa to już może dopytam się właścicieli Cobry, bo nie mam tutaj zielonego pojęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_W Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Nie bardzo rozumiem, po co komplikować rzeczy proste. Tak jak wyżej piszą Rafał i Witek z powodzeniem wystarczą Ci dobre i wydajne prądowo NiMh. Ja na przykład w 3 metrowym Pilatusie B 4 mam serwa zasilane z pakietu NiMh Kan 4x 1800 . Zasilanie wpięte bezpośrednio w odbiornik. W modelu 2 serwa standard ( kierunek i wyczep holu) , 3x Hs 85 MG ( lotki i wysokość) i 2x HXT 900 ( hamulce). Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Ni-xx to standardowe zasilanie modeli szybowców, szczerze powiedziawszy rzadko widuje się inne rozwiązania. W modelach F3X przy sześciu serwa, nawet wszystkich cyfrowych, 4 Ni-Mh to norma, a takie modele F3B czy F3F w lotach na szybkość rozwijają spore prędkości, duże siły na serwach itp. W rekreacyjnym lataniu to, aż za dużo. Kumpel w Kobuzie 4.2m i 13kg ma 5xNi-Mh dla bezpieczeństwa, ale to ze względu na dzikie harce jakie nim robi, ma tam potężne serwa, 2xlotki, 2xwysokość, kierunek, 2xhamulce, podwozie i wyczep. W większości zastosowań szybowcowych 4Ni-Mh'y wystarczą, a nawet dadzą spory zapas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpikulec Opublikowano 26 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 OK. Być może użyje faktycznie bateryjek Ni-Mn, a może jednak zostane przy Li-Po (jak dobrze grzebne w swoich rupieciach to wszystko do lipolek znajdę. Jaką pojemność zalecacie?? Mam gdzieś mało używany pakiet Li-Po 1800 mAh 10C...myślicie że wystarczy na całodniowy wypad na zbocze z Cobrą, czy sugerujecie większą pojemnosć?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 szpikulec, to jest pytanie bez odpowiedzi. Pobór prądu zależy od tego, ile pracują serwa. Jak się będziesz woził po niebie nie tykając drągów, to pewnie i na dwa dni wystarczy. A jak będziesz ostro latał, to wtedy serwa po pierwsze biorą prąd na ruch, a po drugie biorą prąd na utrzymanie sterów w pozycji przy manewrach. Weź drugi pakiet i ładowarkę, to będziesz latał do znudzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wotoma Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 W niedzielę polatałem dość intensywnie szybowcem. W połowie dnia z uwagi, że polatałem wcześniej już ponad 4 godziny, z bezpieczeństwa doładowałem pakiet odbiornika (NiMH 4xGP2000 mAh). Po wykonaniu jednego 45 minutowego lotu w silnej termice, podczas którego używałem intensywnie chochlując minimum 6 - 8 serw (4 na lotki, 2 na klapy, 2 na hamulce do wychodzenia z termiki i lądowania, po jednym na kierunek i wysokość wszystkie hs82mg oraz w końcówce do lądowania hs645hd ) po uzupełnieniu pakietu weszło 425 mAh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.