miros18 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Witam, zamierzam zbudować Mustanga p51d, około 1m rozpiętości i teraz mam problem z wyborem silnika, czy kupić słabszego os maxa na panewkach czy mocniejszego asp. Proszę o poradę przy zakupie któregoś z tych silników.
armand Opublikowano 12 Czerwca 2007 Opublikowano 12 Czerwca 2007 OS po prostu działa, słabiutki ale działa ASP jak trafisz albo będzie działał albo nie - np. będzie bał się latać :wink: Czym mniejsza pojemnośc tym obróbka skrawaniem musi być precyzyjniejsza. W zasadzie zaryzykuję stwierdzenie, że małe pojemności udaje się zrobić obecnie tylko OS'owi. Reszta musi długo jeszcze cwiczyć :wink:
miros18 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2007 a czy taki Os max 15 LA pociągnie takiego combata o wadze około 800-1000g?
solainer Opublikowano 12 Czerwca 2007 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Jasne że tak, mi mojego mustanga ciągnie 10 fp czyli to praktycznie to samo co 10 la, a ty chcesz mieć w swoim 15 la czyli sporo więcej.
qba Opublikowano 12 Czerwca 2007 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Armand małe silnik to robi cox i są super
armand Opublikowano 12 Czerwca 2007 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Armand małe silnik to robi cox i są super Chyba robił :wink: A COX jeszcze produkuje silniki czy już przypadkiem nie istnieje ta firma????
qba Opublikowano 12 Czerwca 2007 Opublikowano 12 Czerwca 2007 Robi na bank bo rozdziewiczałem dwa 0,8cmm
gfilipek Opublikowano 12 Czerwca 2007 Opublikowano 12 Czerwca 2007 czy taki Os max 15 LA pociągnie takiego combata o wadze około 800-1000g? Pociągnie... Moj kombat zabity przez mą lubą Galeria: http://www.sgm.strefa.pl/gallery/thumbnails.php?album=39 Dane: http://www.sgm.strefa.pl/modele.php#19
miros18 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2007 Aha, dzięki wszystkim za opinie, zdecydowałem sie na os maxa. jak zbuduje model to oczywiście zamieszczę relacje z lotu i budowy.
GRZECHU I JURAS Opublikowano 1 Lipca 2007 Opublikowano 1 Lipca 2007 Armand mówi prawdę!!!! Ostatnio znajomy kupił ASP15 i faktycznie są z nim wielkie problemy, mianowicie nie idzie go do końca wyregulować ,a jak już niby się uda to w czasie lotu nagle gaśnie tak sam od siebie, ASP są do bani!!!! A sam mam os10la i ciągnie mi model 800g bez żadnego problemu i nie ma z nim kłopotu
gfilipek Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 Ostatnio znajomy kupił ASP15i faktycznie są z nim wielkie problemy, mianowicie nie idzie go do końca wyregulować ,a jak już niby się uda to w czasie lotu nagle gaśnie tak sam od siebie, ASP są do bani!!!! Osobiście nie lubię jak ktoś wyraża opinie na podstawie jednego przypadku. Poza tym najczęściej takie opinie powstają z powodu braku samokrytyki lub lenistwa. Proszę tego ASP dobrze dotrzeć i sprawdzić na wszelki wypadek instalację paliwową... Nagłe gaśnięcie silnika jest też częstym objawem przegrzania. W zasadzie zaryzykuję stwierdzenie, że małe pojemności udaje się zrobić obecnie tylkoOS'owi. Reszta musi długo jeszcze cwiczyć :wink: Armand mówi prawdę!!!! Tu armand niestety KOMPLETNIE się myli. Mam obecnie 2 OSmaxy i 3 silniki ASP z czego jeden to Wasp 0.06 (już druga sztuka), który miał opinię trudnego w regulacji, kapryśnego itp. Wystarczyło porządne dotarcie i pali lepiej niż OSMax, nawet na 5% paliwie, a wiadomo, że te maluchy lubią 15% i więcej nitro. ...To samo tyczy sie i większych silników. Należy dociekać przyczyn złego działania, a nie zwalać od razu na firmę i jej wykonanie. OSMax jest łatwy w regulacji, a nie po prostu lepszy. Wstyd.
marcin133 Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 Silniki ASP, Super Tigre itp zbierają baty w głównej mierze właśnie dzięki temu iż po prostu niektórzy nie wiedzą jak reguluje się silniki dwu iglicowe!!! I wtedy jest narzekanie i tyle!
GRZECHU I JURAS Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 No fakt może za ostro najechałem na ASP :oops: Przepraszam, być może wina w nie dotartym do końca silniku, lub co bardziej możliwe w instalacji paliwowej. Ogólnie nie mam problemu z regulacją silników z tego typu gaźnikami, ale tak małej pojemności jak do tej pory jeszcze nie miałem przyjemności regulować. Będę dalej nad nim pracował (małe silniki to całkiem inna bajka) Hejka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.