Skocz do zawartości

ASP .15 A VS O.S. Max 15 LA


miros18

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zamierzam zbudować Mustanga p51d, około 1m rozpiętości i teraz mam problem z wyborem silnika, czy kupić słabszego os maxa na panewkach czy mocniejszego asp. Proszę o poradę przy zakupie któregoś z tych silników.

Opublikowano

OS po prostu działa, słabiutki ale działa

ASP jak trafisz albo będzie działał albo nie - np. będzie bał się latać :wink:

 

Czym mniejsza pojemnośc tym obróbka skrawaniem musi być precyzyjniejsza.

W zasadzie zaryzykuję stwierdzenie, że małe pojemności udaje się zrobić obecnie tylko

OS'owi. Reszta musi długo jeszcze cwiczyć :wink:

Opublikowano

Aha, dzięki wszystkim za opinie, zdecydowałem sie na os maxa. jak zbuduje model to oczywiście zamieszczę relacje z lotu i budowy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Armand mówi prawdę!!!!

Ostatnio znajomy kupił ASP15

i faktycznie są z nim wielkie problemy, mianowicie nie idzie go do końca wyregulować ,a jak już niby się uda to w czasie lotu nagle gaśnie tak sam od siebie, ASP są do bani!!!!

A sam mam os10la i ciągnie mi model 800g bez żadnego problemu i nie ma z nim kłopotu

Opublikowano
Ostatnio znajomy kupił ASP15

i faktycznie są z nim wielkie problemy, mianowicie nie idzie go do końca wyregulować ,a jak już niby się uda to w czasie lotu nagle gaśnie tak sam od siebie, ASP są do bani!!!!

Osobiście nie lubię jak ktoś wyraża opinie na podstawie jednego przypadku. Poza tym najczęściej takie opinie powstają z powodu braku samokrytyki lub lenistwa. Proszę tego ASP dobrze dotrzeć i sprawdzić na wszelki wypadek instalację paliwową... Nagłe gaśnięcie silnika jest też częstym objawem przegrzania.

 

W zasadzie zaryzykuję stwierdzenie, że małe pojemności udaje się zrobić obecnie tylko

OS'owi. Reszta musi długo jeszcze cwiczyć :wink:

Armand mówi prawdę!!!!

Tu armand niestety KOMPLETNIE się myli.

Mam obecnie 2 OSmaxy i 3 silniki ASP z czego jeden to Wasp 0.06 (już druga sztuka), który miał opinię trudnego w regulacji, kapryśnego itp. Wystarczyło porządne dotarcie i pali lepiej niż OSMax, nawet na 5% paliwie, a wiadomo, że te maluchy lubią 15% i więcej nitro.

 

...To samo tyczy sie i większych silników. Należy dociekać przyczyn złego działania, a nie zwalać od razu na firmę i jej wykonanie. OSMax jest łatwy w regulacji, a nie po prostu lepszy.

 

Wstyd.

Opublikowano

Silniki ASP, Super Tigre itp zbierają baty w głównej mierze właśnie dzięki temu iż po prostu niektórzy nie wiedzą jak reguluje się silniki dwu iglicowe!!! I wtedy jest narzekanie i tyle!

Opublikowano

No fakt może za ostro najechałem na ASP :oops: Przepraszam, być może wina w nie dotartym do końca silniku, lub co bardziej możliwe w instalacji paliwowej.

Ogólnie nie mam problemu z regulacją silników z tego typu gaźnikami, ale tak małej pojemności jak do tej pory jeszcze nie miałem przyjemności regulować. Będę dalej nad nim pracował (małe silniki to całkiem inna bajka)

Hejka

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.