Arkos Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Dziś przyszła paczka z HC z silnikiem, regulatorem, becem i pakietem do awioniki, zabrałem się czym prędzej do montażu. Zajęło mi to 5h, skracanie kabli, upinanie wszystkiego, wyważenie, ale opłacało się, mam dwa zasilania odbiornika, z Li-Fe i z BEC`a. Ciekawe jak ten silnik da sobie radę z Promykiem , czekam teraz tylko na lotny dzień, z bardzo małym wiatrem na pierwszy lot ...
fullrespect Opublikowano 18 Października 2010 Autor Opublikowano 18 Października 2010 Arkos - silnik daje rade - tylko tak jak mówiłem nie przesadzaj z napięciem, a i przy wyrzucie nie machaj nim jak skarpetką tylko porządnie i konkretnie i zdecydowanie wyrzuć go nosem leciuteńko zadartym w górę (tak tak ten silnik daje rade...) No i jeszcze, nie potrzebny tylko ten BEC dodatkowy... Odbiorniki spektrum pracują nawet przy napięciu 9.6V więc zasilanie LI-Po 2S idealnie się do tego nadaje (ja tak mam zrobione), w takim wypadku wystarczy wyciągnąć czerwony kabelek we wtyczce regulatora a zasilanie podłączasz do dowolnego kanału w odbiorniku i po kłopocie Udanego oblotu - czekam na relację i wrażenia !!
Arkos Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 fullrespect, Dzięki za rady, napięcia na pewno nie dam większego choć przydało by się dorzucić jeszcze jedną cle z przodu ze względu na wyważenie. BEC`a może wyrzucę faktycznie, zrobię tak jak napisałeś (tak maiłem kiedyś w helku podłączone, bezpośrednio do 2S LiPo), ale na razie zostanie tak jak jest bo się trochę narobiłem przy tym, polatam zobaczę czy będzie zasługiwał na upgrade :wink: Wyprowadzenie zasilania na wario tez już zrobione, wiec tylko pogoda żeby dopisała jeszcze. Napisz proszę w jakiej odległości od natarcia ustawiłeś SC, w instrukcji u mnie jest napisane, że od 60 do 70 mm ...
modelpiotrek Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 A ktoś tu mówił że szybowce są nudne i tylko heli hehehe Piękny ten Promyk !!!
fullrespect Opublikowano 19 Października 2010 Autor Opublikowano 19 Października 2010 Instrukcja, instrukcją (waga przesadzona tak samo jak i środek ciężkości) Ja latam na około 86mm od natarcia - wtedy promyk lata i szybko i wolno i nie ma tendencji do spadania w dół jak cegła. mój waży około 3kg do lotu (jeszcze dokładnie go nie zważyłem ale muszę to w końcu zrobić). A tak na marginesie - nie wiecie gdzie można dostać pręt stalowy fi10 i długi na 310mm - mój w promyku jest lekko wygięty i płaty nie mają tych samych kątów. Boję się kupować w sklepach budowlanych bo tam na bank pręt nie będzie wytrzymały na takie przeciążenia jak są na płatach. (kolega raz założył w małym szybowcu to złożyły mu się skrzydła) a tak w ogóle to ciężko dostać pręt o średnicy 10mm - najgrubsze jakie znalazłem to fi 8. Może ktoś z Was wie gdzie kupić ?
Rob Mc Fly Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 A tak na marginesie - nie wiecie gdzie można dostać pręt stalowy fi10 i długi na 310mm - mój w promyku jest lekko wygięty i płaty nie mają tych samych kątów. Boję się kupować w sklepach budowlanych bo tam na bank pręt nie będzie wytrzymały na takie przeciążenia jak są na płatach. (kolega raz założył w małym szybowcu to złożyły mu się skrzydła) a tak w ogóle to ciężko dostać pręt o średnicy 10mm - najgrubsze jakie znalazłem to fi 8. Może ktoś z Was wie gdzie kupić ? Może być dłuższy? :roll: :wink: http://www.modelarski.com/produkt-Pr%C4%99t_stalowy_10mm_x1000mm,1118.html
Jacek Walenciak Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Witam, tak patrzę na te bowdeny i mam pewne obawy, czy to zda egzamin. Ja w swoich modelach o rozpiętości od 2 m do 2,5 m stosuję zamiast tego plastikowego z cieniutkim pręcikiem stalowym w środku - pręt stalowy o śr. 2mm z nagwintowanymi końcówkami. Wszystko ładnie mieści się w tej różowej rurce. Połączenie wtedy jest bardzo sztywne i mocne. W Twoim modelu o rozpiętości 3 m może to nie wytrzymać na silniejszym wietrze lub gdybyś miał ochotę pokręcić akrobację. Jeśli możeż to wymień na coś solidniejszego, bo siły działające na sterach są duże. Szkoda rozbić model z tego powodu. Model mi się bardzo podoba i życzę udanego oblotu. pozdrawiam, Jacek
fullrespect Opublikowano 19 Października 2010 Autor Opublikowano 19 Października 2010 Jacek, dobra uwaga! Ja mam serwa w ogonie - same zalety: 1. solidne połączenie na stalowych prętach 2. duża precyzja sterowania, nie wiem czemu kolega Arkos zdecydował się na przeniesienie ich w kabinę.
Arkos Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Taki model już kupiłem, tak jak wcześniej napisałem to jest model z trzeciej ręki, pierwszy właściciel prawdopodobnie Czech model tak poskładał, nie powiem, poskładany jest wzorcowo, wszystko podlaminowane, solidnie zrobione, bowdeny są w czterech punktach podparte i podlaminowane, mam nadzieję, że wytrzymają. Nie mam doświadczenia w tak dużych szybowcach, do tej pory latałem Starlingiem od Kwarcińskiego. Wszystkie uwagi mile widziane ...
Rafal B. Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 W tym modelu nie ma przecież aż tak dużych powierzchni sterowych. Ster wysokości jak i ster kierunku jest dość mały dlatego i siły działające na nie będą mniejsze. Jak pamiętam mój 2 metrowy szybowiec ma większe powierzchnie sterowe aniżeli Promyk. Prędzej bym się przyczepił do braku snapa (mocowanie na śrubkę jest dla mnie bardziej zawodne aniżeli tradycyjny snap) niż do wytrzymałości bowdena.
Arkos Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Witajcie ! Spieszyłem z lotniska pochwalić się trzema startami i trzema bardzo udanymi lądowaniami. Pozwolicie, że w porównaniach będę się odnosił do Starlinga Leszka Kwarcińskiego. Po przyjechaniu na lotnisko złożyłem model, sprawdziłem dokładnie wszystko dwa razy (na tyle o ile pozwalały mi trzęsące się ręce ), włożyłem pakiet i z kolegą sprawdziłem wyważenie. Model był wyważony na 62mm od krawędzi natarcia, potem okazało się, że za mocno na przód … 75mm jest dobrym wyważeniem jak dla mnie, przynajmniej na razie. Poleciałem … leciałem, leciałem i leciałem moja radość nie miała końca, w stosunku do Starlinga model jest naprawdę bardzo spokojny, przewidywalny i niesie się długo długo, nie chce opadać … Lądowanie z hamulcami aerodynamicznymi jest rewelacyjne, nowe doświadczenie w szybowcach … ląduje równo, szybko wytraca prędkość i siada miękko na trawie ! Na wykresie z wariometru, widać dokładnie jak małe jest opadanie modelu przy całkowitym braku termiki … nie spodziewałem się, że model szybowca może mieć tak dobrą doskonałość ! Teraz wiem, że ten model będzie ze mną zawsze na lotnisku … Dziękuję za rady, wezmę je do serca i naprawdę jestem BARDZO , ale to BARDZO zadowolony ! Zdjęcia i filmik (niestety z aparatu) wrzucę jutro do południa.
fullrespect Opublikowano 20 Października 2010 Autor Opublikowano 20 Października 2010 Super ze oblot udany bardzo mnie to cieszy ze jest kolejny zadowolony pilot promyka Arkos, a jak wyszła waga modelu ?? jestem bardzo ciekawy.
Arkos Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 Byłem teraz specjalnie zważyć, RTF = 2757g
Wojtass_nt Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 2757gO maj gad :shock: Szybuje to? Czekam z niecierpliwością na film z lotów.
Arkos Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 Będzie film jak z pracy wrócę, wrzucę na youtube, co do szybowania i wagi to wydaje mi się, ze to nie jest dużo w stosunku do wagi kolegów. ja nie mam podwozia, i dźwigar mam z pręta węglowego, a szybuje przepięknie, nie chce opadać ..., czkam teraz na lotny dzień (termika) żeby poczuć jego DOSKONAŁOŚĆ ... :!:
Wojtass_nt Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 Na termikę to nie masz już co liczyć. Poczekasz sobie do wiosny. Promyki ważą dużo, twój w porównaniu do tych full opcja waży mniej- fakt, ale ciągle to sporo patrząc na cienkie skrzydełka i 2.6m rozpiętości. Jak byś wywalił tego ubeca i pakiet do niego to byś troszkę zaoszczędził
fullrespect Opublikowano 20 Października 2010 Autor Opublikowano 20 Października 2010 Wojtass_nt, żadne 2.6m promyk ma 3m rozpiętości!
Wojtass_nt Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 Łaaaaaaa to co mi się pokiełbasiłoooo :oops: Zwracam honor!! Mój 3m junior też będzie ważył coś około 3kg.
Arkos Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 fullrespect, jak odnosisz się do wagi mojego Promyka ?
fullrespect Opublikowano 20 Października 2010 Autor Opublikowano 20 Października 2010 Właśnie muszę zważyć - bo przyznam szczerze ze jakoś nie miałem nigdy na to czasu i ochoty heh Podejrzewam ze będzie waga ciężka - ponad 3kg.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.