Skocz do zawartości

SZD 55 PROMYK ze stajni "JISPRO"


fullrespect

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś przyszła paczka z HC z silnikiem, regulatorem, becem i pakietem do awioniki, zabrałem się czym prędzej do montażu. Zajęło mi to 5h, skracanie kabli, upinanie wszystkiego, wyważenie, ale opłacało się, mam dwa zasilania odbiornika, z Li-Fe i z BEC`a. Ciekawe jak ten silnik da sobie radę z Promykiem , czekam teraz tylko na lotny dzień, z bardzo małym wiatrem na pierwszy lot ...

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Arkos - silnik daje rade - tylko tak jak mówiłem nie przesadzaj z napięciem, a i przy wyrzucie nie machaj nim jak skarpetką tylko porządnie i konkretnie i zdecydowanie wyrzuć go nosem leciuteńko zadartym w górę (tak tak ten silnik daje rade...)

 

No i jeszcze, nie potrzebny tylko ten BEC dodatkowy...

Odbiorniki spektrum pracują nawet przy napięciu 9.6V więc zasilanie LI-Po 2S idealnie się do tego nadaje (ja tak mam zrobione), w takim wypadku wystarczy wyciągnąć czerwony kabelek we wtyczce regulatora a zasilanie podłączasz do dowolnego kanału w odbiorniku i po kłopocie :)

 

Udanego oblotu - czekam na relację i wrażenia !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fullrespect, Dzięki za rady, napięcia na pewno nie dam większego choć przydało by się dorzucić jeszcze jedną cle z przodu ze względu na wyważenie. BEC`a może wyrzucę faktycznie, zrobię tak jak napisałeś (tak maiłem kiedyś w helku podłączone, bezpośrednio do 2S LiPo), ale na razie zostanie tak jak jest bo się trochę narobiłem przy tym, polatam zobaczę czy będzie zasługiwał na upgrade :wink: Wyprowadzenie zasilania na wario tez już zrobione, wiec tylko pogoda żeby dopisała jeszcze. Napisz proszę w jakiej odległości od natarcia ustawiłeś SC, w instrukcji u mnie jest napisane, że od 60 do 70 mm ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja, instrukcją (waga przesadzona tak samo jak i środek ciężkości)

Ja latam na około 86mm od natarcia - wtedy promyk lata i szybko i wolno i nie ma tendencji do spadania w dół jak cegła.

mój waży około 3kg do lotu (jeszcze dokładnie go nie zważyłem ale muszę to w końcu zrobić).

 

A tak na marginesie - nie wiecie gdzie można dostać pręt stalowy fi10 i długi na 310mm - mój w promyku jest lekko wygięty i płaty nie mają tych samych kątów. Boję się kupować w sklepach budowlanych bo tam na bank pręt nie będzie wytrzymały na takie przeciążenia jak są na płatach. (kolega raz założył w małym szybowcu to złożyły mu się skrzydła) a tak w ogóle to ciężko dostać pręt o średnicy 10mm - najgrubsze jakie znalazłem to fi 8.

Może ktoś z Was wie gdzie kupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie - nie wiecie gdzie można dostać pręt stalowy fi10 i długi na 310mm - mój w promyku jest lekko wygięty i płaty nie mają tych samych kątów. Boję się kupować w sklepach budowlanych bo tam na bank pręt nie będzie wytrzymały na takie przeciążenia jak są na płatach. (kolega raz założył w małym szybowcu to złożyły mu się skrzydła) a tak w ogóle to ciężko dostać pręt o średnicy 10mm - najgrubsze jakie znalazłem to fi 8.

Może ktoś z Was wie gdzie kupić ?

Może być dłuższy? :roll: :wink: http://www.modelarski.com/produkt-Pr%C4%99t_stalowy_10mm_x1000mm,1118.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

tak patrzę na te bowdeny i mam pewne obawy, czy to zda egzamin. Ja w swoich modelach o rozpiętości od 2 m do 2,5 m stosuję zamiast tego plastikowego z cieniutkim pręcikiem stalowym w środku - pręt stalowy o śr. 2mm z nagwintowanymi końcówkami. Wszystko ładnie mieści się w tej różowej rurce. Połączenie wtedy jest bardzo sztywne i mocne.

 

W Twoim modelu o rozpiętości 3 m może to nie wytrzymać na silniejszym wietrze lub gdybyś miał ochotę pokręcić akrobację.

 

Jeśli możeż to wymień na coś solidniejszego, bo siły działające na sterach są duże. Szkoda rozbić model z tego powodu.

 

Model mi się bardzo podoba i życzę udanego oblotu.

pozdrawiam, Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki model już kupiłem, tak jak wcześniej napisałem to jest model z trzeciej ręki, pierwszy właściciel prawdopodobnie Czech model tak poskładał, nie powiem, poskładany jest wzorcowo, wszystko podlaminowane, solidnie zrobione, bowdeny są w czterech punktach podparte i podlaminowane, mam nadzieję, że wytrzymają. Nie mam doświadczenia w tak dużych szybowcach, do tej pory latałem Starlingiem od Kwarcińskiego. Wszystkie uwagi mile widziane ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu nie ma przecież aż tak dużych powierzchni sterowych. Ster wysokości jak i ster kierunku jest dość mały dlatego i siły działające na nie będą mniejsze. Jak pamiętam mój 2 metrowy szybowiec ma większe powierzchnie sterowe aniżeli Promyk.

 

Prędzej bym się przyczepił do braku snapa (mocowanie na śrubkę jest dla mnie bardziej zawodne aniżeli tradycyjny snap) niż do wytrzymałości bowdena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie !

 

Spieszyłem z lotniska pochwalić się trzema startami i trzema bardzo udanymi lądowaniami. Pozwolicie, że w porównaniach będę się odnosił do Starlinga Leszka Kwarcińskiego.

Po przyjechaniu na lotnisko złożyłem model, sprawdziłem dokładnie wszystko dwa razy (na tyle o ile pozwalały mi trzęsące się ręce ), włożyłem pakiet i z kolegą sprawdziłem wyważenie. Model był wyważony na 62mm od krawędzi natarcia, potem okazało się, że za mocno na przód … 75mm jest dobrym wyważeniem jak dla mnie, przynajmniej na razie.

Poleciałem … leciałem, leciałem i leciałem  moja radość nie miała końca, w stosunku do Starlinga model jest naprawdę bardzo spokojny, przewidywalny i niesie się długo długo, nie chce opadać …

Lądowanie z hamulcami aerodynamicznymi jest rewelacyjne, nowe doświadczenie w szybowcach … ląduje równo, szybko wytraca prędkość i siada miękko na trawie !

Na wykresie z wariometru, widać dokładnie jak małe jest opadanie modelu przy całkowitym braku termiki … nie spodziewałem się, że model szybowca może mieć tak dobrą doskonałość !

 

Teraz wiem, że ten model będzie ze mną zawsze na lotnisku …

 

Dziękuję za rady, wezmę je do serca i naprawdę jestem BARDZO , ale to BARDZO zadowolony !

 

Zdjęcia i filmik (niestety z aparatu) wrzucę jutro do południa.

 

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie film jak z pracy wrócę, wrzucę na youtube, co do szybowania i wagi to wydaje mi się, ze to nie jest dużo w stosunku do wagi kolegów. ja nie mam podwozia, i dźwigar mam z pręta węglowego, a szybuje przepięknie, nie chce opadać ..., czkam teraz na lotny dzień (termika) żeby poczuć jego DOSKONAŁOŚĆ ... :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na termikę to nie masz już co liczyć. Poczekasz sobie do wiosny.

Promyki ważą dużo, twój w porównaniu do tych full opcja waży mniej- fakt, ale ciągle to sporo patrząc na cienkie skrzydełka i 2.6m rozpiętości.

Jak byś wywalił tego ubeca i pakiet do niego to byś troszkę zaoszczędził :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.