krzychu-rc Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Balsa 1mm bez podłużnic to by było ryzykowne, byle chwycenie ręką i dziuraaa... Cały ogon masz nowy ? I czy cały kadłub będzie poszyty balsą?
Grifon Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 Kadłub nówka nieśmigany. To, co widać na zdjęciach będzie pokryte folią, jak by było tyle wręg ile powinno być w oryginale to poszycie powinno wytrzymać. Scher tak zrobił ogon w swoim. Ale trudno następna jedenastka wyjdzie lepiej. Kiedy ulotnisz swojego?.
krzychu-rc Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 W kadłubie nie ma żadnej podłużnicy idącej przez cały kadłub. Nie ma ciągłości "sztywności". Dlatego pytałem o balsowe poszycie. Przy poszyciu foliowym może się samolocik w pół złożyć. Może wypowie się ktoś doświadczony? Mój? końca nie widać :]
Grifon Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Bo ja wiem. Zrobiłem według planów jak kolega z Ameryki, kadłub jest dosyć sztywny.
krzychu-rc Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Skoro tak ludziska mają, latają i zdaje to egzamin to ok. :wink:
Grifon Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Krzychu rozważam zrobienie tego tak, to żółte to gumy a reszta wiadomo. Wreszcie wiozłem się do pracy, straszna beczka wyszła
krzychu-rc Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Obecnyyyy! a ja tak w twoim schemacie skrzydło cofając się do tyłu wraz z tą skrzyneczką wryje si w garb na ogonie. Przecięcie na kabinie też niewiele da, chyba że kłopotów Moje też nie jest bez wad np skrzyło utrzymywane jest prostopadle do osi kadłuba tylko przez 2 płytki pionowe. Cały czas rozważamy tylko cofanie się skrzydeł a w drugą stronę już nie. Czy sensen jest robienie zabezpieczeń antykarksowych ?- pewnie tak ale do którego momentu?
Grifon Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 System antykraksowy jest bardzo praktyczny, wspomnienia po wicherku i modelu treningowym do akrobacji, którego skrzydła były mocowane na gumach. Twoje rozwiązanie jest leprze, cały czas jestem zapatrzony na te plany, ale czas coś zmienić.
krzychu-rc Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Wymyśliłem to w oparciu o zdjęcia w tym temacie o PZL p11 ale u ciebie płat jest osadzony niżej niż tam. W tym wypadku i tak następuje kolizja skrzydło-sekcja wiatrochronu chyba że podniesiesz łoże płata(???)
Grifon Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Dzieks. Zapomniałem o tych planach :? zrobie jak w orginale i bede mial com chciał, no prawie.
Grifon Opublikowano 11 Października 2010 Autor Opublikowano 11 Października 2010 Zrobiłem jak na rysunku atrape kabiny, ale się okazało, że wychodzi kicha wiec dokleiłem kawałki balsy. Jak widać statecznik bedzie przykręcony na próby? Ułatwi to transport i da możliwość regulacji konta zaklinowania (mam nadzieje, że to jest dobry termin) SK Bedzie przyklejony na stałe miedzy nim bedzie odpowiednia szczelina. Łoże SW można wyjmować.
Slawomir Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 Cześć. Dołączę zdjęcie, w jakim stanie jest moja. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5458 Oklejam właśnie skrzydła i lotki. Mam nadzieje ze 11 listopada uda się pokołować na pasie a może i ulotnić. Pozdrawiam Sławomir
Grifon Opublikowano 16 Października 2010 Autor Opublikowano 16 Października 2010 Wygląda świetnie, czym obklejałeś, jak możesz to wrzuć jeszcze trochę zdjęć, fajnie się takie coś ogląda. chłopacy z Siedlec oblatali niedawno swoją jedenastkę, wyglądała pięknie w locie nawet bez malowania. W takim razie czekam na 11 listopada. Myślę, że nie poskąpisz filmu z lotów. Pozdrawiam Patryk, albo, jak kto woli Grifon.
Slawomir Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Witam. Oklejam tkaniną SIG KOVERALL. P11 z Siedlec od początku oglądam i podziwiam. Może kiedyś bedzie ich zestaw dostepny w ludzkiej cenie to zakupie i zrobie na elektryka. Zdjec prawie nie robiłem oprucz oklejenia bo chce umiescic moje spostrzerzenia o oklejaniu koverallem. Umieszcze je jak skoncze oklejac skrzydła. Pozdrawiam Sławomir
RomanJ4 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Maszynka piękna Sławku, czekamy na c.d. Zamontować jeszcze malutką "gwiazdkę"...hmm, pomarzyć można...
mirolek Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Sławek - gratulacje !! Świetny model, nie zagladałem dawno do tego działu bo tylko strugam ostatnio kombaty z epp a tu takie cacko - jesem pod wrażeniem. Skoro będziesz gotowy na 11.11 to ja odkurzę swoją PZL-kę i latamy razem na Czyżynach :wink: ms
Grifon Opublikowano 27 Października 2010 Autor Opublikowano 27 Października 2010 Jeden z dźwigarów skrzydła, maił być pełny, ale nawet taki waży z tonę. Teraz wiem do klejenia dźwigarów nie nadają się sztuczne kwiatki, zbyt lekki. Łączenie dźwigara z centropłatem. Złożone na sucho. :faja:
Grifon Opublikowano 31 Października 2010 Autor Opublikowano 31 Października 2010 Wszystko jeszcze z dużymi naddatkami, krawędź natarcia jeszcze czeka na doklejkę, chciałem w części centropłatu zrobić na mijankę. Lotka przyłapana na szpilki i po bokach złapana klejem, wszystko oszlifuje razem z listwą spływu.
Slawomir Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 Witam. Dołącze jeszcze zdjecie stan na dzis mojej. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5663 Reszta zdjęc w mojej galeri. Pozdrawiam Sławomir Ps. Rozpiętośc 135cm długośc 95cm
Grifon Opublikowano 9 Listopada 2010 Autor Opublikowano 9 Listopada 2010 Widzę że robiłeś zgodnie z rysunkiem, ładnie skrzydła wyszły, ja zrezygnowałem z podwójnego wzniosu za dużo komplikacji. Możesz mi przypomnieć ile on ma rozpiętości, jaka waga gotowego? Rozumiem, że nie dasz rady na 11go. :?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.