Marcin K. Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Witam. Miałem małą kraksę Extrą i wyciągnąłem silnik tak żeby beż modelu go odpalić. Kupiłem paliwo z 5% nitro(takie polecił sprzedawca) I próbuje. Odkręciłem iglice o 2 obroty od zamkniętej i staram sie odpalić. Jak już zaskoczy to tylko do połowy przepustnicy i gaśnie. gdy odkręcam bardziej to gaśnie jeszcze szybciej. Nie chce Pracować na zamkniętej przepustnicy. Co robić?
Danielstol Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Nie chce Pracować na zamkniętej przepustnicy. Co robić? No na zamknietej to on nie będzie chodził ,ale jesli pracuję do połowy obrotów możesz spróbować zmienic swiecę na nową lub cieplejszą od tej ktorą masz :wink:
Marek_Spy Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 a przed kraksą chodził ? Możliwe że jednak to kwesta regulacji .
Marcin K. Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Tak. wcześniej nie miałem problemów z silnikiem, palił z palca, płynnie wchodził na obroty. no brak problemów. Liczę że to tylko kwestia regulacji... Czyli potrzebują świece "gorącą". Jaka będzie pasować?
MironRC Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 ja latam na OS No 8 na tym na pewno poleci.
mikon Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Odkręciłem iglice o 2 obroty od zamkniętej i staram sie odpalić. Jak już zaskoczy to tylko do połowy przepustnicy i gaśnie. gdy odkręcam bardziej to gaśnie jeszcze szybciej. Nie chce Pracować na zamkniętej przepustnicy. Co robić? Którą iglicę ruszasz? Poniżej połowy gazu ważniejsza jest "mała" iglica (tzw. iglica wolnych obrotów, ale tak naprawdę iglica odpowiadająca za dolną połowę zakresu obrotów i przejście). Upewnij się że po kraksie nie masz gaźnika czymś przytkanego (np. nasionami roślin). Pozdr., Michał
Marcin K. Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Michał chyba wiem o co ci chodzi. Regulowałem iglica od ilości paliwa. Cos moze byc nie tak z ustawieniem iglicy wolnych obrotów. W jakim położeniu powinna byc jaka iglica by zaczac ustawiać silnik? No i w ktora stronę obracać igły przy jakich zachowaniach silnika? Znalazlem w internecie troche na temat ustawień silnika ale nic z tamtego nie rozumiem...
Marek_Spy Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 w instrukcji MVVS jest dokładnie opisanie jak pamiętam to 1,2 mm szczelinki na tej śrubie . a potam juz regulacja na optimum pracy silnika.
mikon Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Michał chyba wiem o co ci chodzi. Regulowałem iglica od ilości paliwa. Cos moze byc nie tak z ustawieniem iglicy wolnych obrotów. W jakim położeniu powinna byc jaka iglica by zaczac ustawiać silnik? No i w ktora stronę obracać igły przy jakich zachowaniach silnika? Znalazlem w internecie troche na temat ustawień silnika ale nic z tamtego nie rozumiem... Zrób taki eksperyment: mając przepustnicę w dolnym zakresie obrotów, "szczypnij" na chwilę wężyk z paliwem; jeżeli silnik zareaguje na to zgaśnięciem, oznacza to że musisz wzbogacić mieszankę (odkręcić iglicę niskich). Jeżeli przyspieszy, to znaczy że mieszanka jest zbyt bogata i iglicę niskich musisz dokręcić. Pozdr., Michał
Marcin K. Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Dziki za pomoc. Rozumiem ze te 1.2mm ma byc pomiędzy iglica wolnych obrotów a ta "tuleja" w ktorej porusza sie iglica ilości mieszanki? Wybaczcie takie pytania ale to moj pierwszy silnik...
Marek_Spy Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 tak, ja zaczynam od wysokich i powoli schodze na niskie odrobinkę odkręcam lub dokręcam , obserwuje jak kopci . potem jak już silnik jest nagrzany delikatnie optymalizuje wolne obroty tak żeby równiutko chodził , potem znowu pełne i poprawka na wysokich i tak aż silnik nie chodzi OK . A MVVS lubią paliwo na rycynie i bez nitro. Jak go juz dobrze ustawisz to już nie kreć MVVS należy chwile podgrzać i będzie ok
Marcin K. Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Mam paliwo Model technics z 5% nitro, tam jest olej syntetyczny. Chyba i tak powinien chodzić. No ale jest tez taka sprawa z iglica wolnych obrotów. Idz jest szczelina ok 1mm to iglica ledwo sie trzyma na gwincie. Znaczy sie troche powyżej 1mm szczeliny, kończy mi sie gwint od tel iglicy. Cos z silnikiem jest mi teges czy jak? Jest tez taki motyw. Iglice mam cala czarna, tylko jakies 1-1.5mm od konca jest taki jakby wypolerowany okrąg. Nie wokol iglicy ale tak patrzac z boku przez gardziej gaznika. Okrąg jest średnicy zbliżonej do odległości pomiędzy lewą ścianka gardzieji gaznika a tuleja w ktorej porusza sie iglica składu mieszanki. Co oznacza te miejsce na iglicy? Położenie iglicy tak jak to kiedys bylo?
marcin133 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Mam paliwo Model technics z 5% nitro, tam jest olej syntetyczny. Masz zapewne Model Technics Sport 5 tam olej jest mieszaniną syntetyku z Rycyną (80/20). Główną sprawą jaka Cię powinna interesować na samym początku to uzyskiwanie wysokich obrotów a za nie odpowiedzialna jest iglica składu mieszanki oraz sprawna i szczelna instalacja paliwowa. Mało prawdopodobne by iglica wolnych obrotów (przejścia) zmieniła swoje ustawienie po kraksie. Bardzo źle ustawiona czyli kompletnie rozregulowana będzie utrudniać uruchomienie silnika i bieg jałowy. Po każdej kraksie należy dobrze przedmuchać gaźnik i sprawdzić instalację paliwową a podczas samego ustawiania silnika nigdy nie trzymać się kurczowo jakiś ilości obrotów iglic. Iglicę składu mieszanki ustawia się tak aby silnik uzyskiwał wysokie obroty dopiero po tym fakcie należy zając się iglicą wolnych obrotów. Nigdy w życiu nie liczyłem żadnych obrotów więc nawet nie wiem ile mogą być wykręcone one w moich silnikach, wiem tylko tyle że iglica wolnych obrotów nie może być podczas pierwszego uruchomienia dokręcona na maksa i w zasadzie to wystarcza by uruchomić silnik - ustawić wysokie obroty, ustawić przejście, skontrolować ponownie wysokie. Sposób ustawienia iglicy wolnych obrotów: Po ustawieniu wysokich obrotów, przechodzimy do niskich i utrzymujemy tak silnik kilka sekund - dodajemy pełny gaz i teraz: - silnik gwałtownie gaśnie - należy iglicę wykręcać (początkowo dość sporo (ok, 1 obrotu) w końcowej fazie nawet tylko po 1/4 - 1/5 obrotu) - silnik kaszle, pluje paliwem - należy iglicę wkręcać z taką samą zasadą jak przy wykręcaniu. Należy pamiętać że po każdym przestawieniu iglicy wolnych obrotów należy silnik przepalić na wysokich obrotach! Nawet gdy zgaśnie (najpierw full palnik, później wolne kilka sekund i sprawdzenie ustawienia) Należy tak się męczyć aż do ustawienia płynnego przejścia - po tym należy jeszcze raz skontrolować wysokie i jeszcze raz przejście. W praktyce w cale to nie jest tak skomplikowane :wink: Zawartość nitrometanu w paliwie w wysokości 5,10,15% ma za zadanie ułatwić regulację czyli zwiększyć tolerancję mieszanki paliwowo-powietrznej na same ustawienia i poprawić kulturę pracy silnika. Natomiast taka ilość nie wpływa zbytnio na zwiększenie mocy samego silnika i przede wszystkim - nie jest dla niego szkodliwa. Przy wyborze świec do silnika i stosowanego w nim paliwa należy kierować się uproszczoną zasadą - im więcej nitrometanu tym zimniejsza świeca. Dla ilości 5% dobra będzie świeca i A3 i No 8 i należy wybrać ją doświadczalnie sugerując się kulturą pracy silnika (przede wszystkim przejście obrotów) Już dawno stwierdzono że dla współczesnych silników nigdy czysta rycyna nie będzie lepsza od oleju syntetycznego a najlepszym środkiem wyjścia dla silników dwusuwowych jest mieszanina tych obu rodzai olei.
Marek_Spy Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Już dawno stwierdzono że dla współczesnych silników nigdy czysta rycyna nie będzie lepsza od oleju syntetycznego a najlepszym środkiem wyjścia dla silników dwusuwowych jest mieszanina tych obu rodzai olei.owszem, ale MVVS to stara konstrukcja , nie zawadzi 5% ani nie pomoże ani nie zaszkodzi .
Marcin K. Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2010 marcin133, tak kilka razy przeczytałem to co napisałeś i rozumiem o co chodzi. Silnik po wypadku rozebrałem do 1 śrubki i ponownie złożyłem czyszcząc kazdy element w benzynie lakowej. No i ponownie złożone do kupy i staram sie to ustawic od nowa. Na razie dam spokoj z silnikiem gdyż zauważyłem ze zbiornik jest pekniety(nowy juz do mnie leci) a jak pisałes, nieszczelny układ paliwowy moze tez powodować problemy z regulacja. Następne boje gdy dojdzie zbiornik paliwa:D
Marcin K. Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Witam ponownie. Dzięki Waszej pomocy, udało mi się ustawić silnik. Wszystko jest tak jak być powinno. Płynnie wchodzi na obroty, nie krztusi się. Jak na mój pierwszy silnik to jestem bardzo zadowolony z efektu pracy. MironRC, Świece wymienię przy najbliższej okazji. Dziękuje panu Markowi, Michałowi oraz głównie Marcinowi za tak dokładny opis. Zasłużyliście to jest i nagroda Proponuje fragment tekstu Marcina edytować i zrobić jako przyklejony. Gdyż nie będę ostatnią osobą która zaczyna zabawe z silnikami spalinowymi i ma z nimi problemy. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.