michcio88 Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Czy wicherek 25 to wytrzymala kontrukcja ?? i jak zamontowac do niego lotki i czy oklejenie ( kadlub + statecznik poziomy ) balsa 1 mm byloby mozliwe ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekmod Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Wicherek to typowa konstrukcja szkieletowa.Przy pierwszym krecie będziesz miał kupę listewek do powtórnego sklejenia .Można zrobić kadłub jako konstrukcję skrzynkową z balsy i wzmocnić boki sklejką.Wzmocnienie powinno obejmować mocowanie skrzydła oraz mocowanie podwozia.Jaki silnik przewidujesz dać do tego modelu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michcio88 Posted June 19, 2007 Author Share Posted June 19, 2007 " Kupa listewek " to nie brzmi zacehcajaco moze powalczyc z czyms bardziej ambitnym i wytrzymalszym np piperek . Silnik myscle cos kolo 3,5 - 6 ccm Link to comment Share on other sites More sharing options...
balcerseb88 Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 A latales juz wogole ?? czy to pierwszy model, pierwsza spalinowka ?? jesli to ma byc pierwsza spalinowka stawial bym na cos prostrzego w budowie niz Piper np. Falcon 25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 zaraz, zaraz,to michcio88 (JESTEM CIAGLE ZA TYM,BY CHOCIAZBY PRZEZ GRZECZNOSC I SZACUNEK UMIESZCZAC ZDJECIA). Jak mnie pamiec nie myli to masz/miales inny model.... czy te fotki to juz wspomnienie :lol2: Link to comment Share on other sites More sharing options...
michcio88 Posted June 19, 2007 Author Share Posted June 19, 2007 no wlasnie piper chyba bedzie za ciezki dla mnie zebyy go zbudowac ;/problemy pewnie bym nawet mial z wicherkeim ale mam duzo czasu wiec moge praktykowac :] a jkakby wzmocnik wicherka listwami weglowymi ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 a jkakby wzmocnik wicherka listwami weglowymi ?? Peter juz zaczał ale ja sie przyłacze, a co - nie kombinuj, przeciez masz swietnego Decathlona! Czyżby już się znudził? :twisted: Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Jaskółka !!!, ktoś wspominał tą nazwę, to jest dobre na początek. I wcale nie żartuję, warto poznać klasyczne materiały, cięcie, szlifowanie, klejenie... Na czymś takim trochę liznąć wytrzymałości, właściwości materiałów... Potem Wicherek, czy Piperek to już żaden problem, kwestia gustu. PS W modelarstwie i w innych dziedzinach życia pewnie też, trochę staranności nigdy nie zaszkodzi. Kto to jest "hrek" i jego zastępca "wicehrek" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Kto to jest "hrek" i jego zastępca "wicehrek" To protoplasta Shreka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ładziak Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Jaskółka !!!, ktoś wspominał tą nazwę, to jest dobre na początek.[...] Potem Wicherek, czy Piperek to już żaden problem, kwestia gustu. Tak, Jaskółka jest świetna na początek, ale Wicherka czy Pipera bym nie radził na pierwszą silnikówkę. Jedno i drugie jest wredne. Lepiej klasyczny trenerek, który lata sam, wybacza przepadnięcią z 2m i jest maksymalnie uproszczony w budowie. Ot, choćby taki, jak robi Krychol RC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michcio88 Posted June 20, 2007 Author Share Posted June 20, 2007 zdjecia bellonci juz zamiescilem :] teraz chcialbym cos sam zbudowac wiekszego i z spalinowka :] a jakskolke wlasnie koncze :D dobre wprowadzenie :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
michcio88 Posted June 20, 2007 Author Share Posted June 20, 2007 Lepiej klasyczny trenerek, który lata sam, wybacza przepadnięcią z 2m i jest maksymalnie uproszczony w budowie. jestem za :] tylko chcialbym zeby byl z lotkami ale bez kierunku :] i gzdie mozna nabyc palny do tego modelu ?? albo jakiegos trebnerka podobnego tylko rozpietosc ok 160 cm ? ( chcialbym cos sam zbudowac to to zawsze wieksza frajda :] ale znowu glupio byloby ten pierwsy model rozwalic w pierwszym locie dlatego bede czesto zagladal na to forum :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Czyli moj pomysl ze zdjeciami byl trafny. Michcio88,zabic model to zadna ujma,kazdemu sie trafia. A cieszy fakt,ze narescie podchodzisz do sprawy nie od :ass: tej zlej strony. Jaskolka,potem wiekszy szybowiec,elektryk,spalina,to chyba najlepsza kolejnosc. A fotki z ukatrupionego modelu beda ? taki ladny czrewony,amerykanski, byl..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Peter, daj spokoj - i tak zrobi po swojemu. A co do spalinowego trenera to mysle, ze w tych cenach w jakich one aktualnie są kombinowanie w budowanie ich jest nietrafionym pomysłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Peter, daj spokoj - i tak zrobi po swojemu. Trza chlopu pomoc,bo spalina na ten przyklad to jeszcze ubije kogos !!! A tak, na spokojnie wytlumaczy sie ,co to jest liczba re,ktos napisze o katach zaklinowania,moze o technice np.ladowania na stoku, michcio przeczyta,i zbuduje szybowiec (chyba?) i wszyscy beda szczesliwi.Michcio88,chcemy Ci pomoc,daj nam szanse ! A zdjec (trupa-czerwonego) dalej nie ma ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
michcio88 Posted June 20, 2007 Author Share Posted June 20, 2007 A fotki z ukatrupionego modelu beda ? taki ladny czrewony,amerykanski, byl..... byl jest i mam nadzieje bedzie :] i ze za wasza pomoca uda mi sie go nei rozwalic po pierwszym locie moze jakies kilka milych slow co do wzmocnienia tego modelu wywarzenia i ogolnego przygotowania go do lotu ( http://www.szabatowski.com/forum/viewtopic.php?t=2168&postdays=0&postorder=asc&start=30&sid=4b3bec31a0912543f151f52c345be6b8 na samym dole sa zdjecia :] ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 na samym dole sa zdjecia No tak ,tylko ze to sa wciaz te same zdjecia,czyli pierwsze. Mam rozumiec ze z modelem wszystko ok ? Jesli tak,nie odrywam sie od monitora,pomoge jak umiem (zreszta niewiele :? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
michcio88 Posted June 20, 2007 Author Share Posted June 20, 2007 Mam rozumiec ze z modelem wszystko ok ? a co ma byc nie tak ??? mysale ze Pan duzo potrfi dlatego pytam :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Lepiej klasyczny trenerek, który lata sam, wybacza przepadnięcią z 2m i jest maksymalnie uproszczony w budowie.jestem za tylko chcialbym zeby byl z lotkami ale bez kierunku A widziales juz gdzies taki model-bez steru kierunku :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
michcio88 Posted June 20, 2007 Author Share Posted June 20, 2007 Jaskolka,potem wiekszy szybowiec,elektryk,spalina,to chyba najlepsza kolejnosc. jaskolka jak pisalem juz sie robi czeka mnie jeszcze oklejanie papieram japonskim ( jakos sie nie moge zebgrac :/ ) szybowiec " Zdalnie sterowane modele szybowcow " poczytam wyciagne wnioski :] elektryk moze Aeronca ??? i moja bellonca troche stuningowana i wzmocniona :] a trenerek cos mocnego bardzo ( ma moze ktos plany takeigo modelu ?? http://nastik.pl/tm-acapulco-arf-p-1072.html?osCsid=3d6f0b0935c78c8f8d12a63a678ec848 ) !! :D:D i z lotkami i sterem wysokosci :] nad tym jeszcze pomyslimy :] no slyszalem o modelach bez steru kierunku nawet duzo razy o tkaich czytalem inaczej bym nie pisal ?? a wracajac do bellonki tylko tka na serio jak mozna jak wzmocnic i o czym musze pomyslec przed pierwszym lotem ktory pewnie odbedzie sie jutro :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.