waldi1973 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem modelu samolotu F-117. Zainteresowanym tą konstrukcją przewdstawiam parę fotek. Za kilka dni model oblatam i zobaczymy jak się trzyma powietrza.. Tak wygląda pudło w którym znajduje się model do poskładania.. ..Części zestawu.. ..A tak będzie wyglądał po montażu.. Model jest napędzany turbinką 64mm, posiada 40A regulator i trzy serwa. Sterowanie modelem odbywa się za pomocą sterolotek (na skrzydłach). Oczywiście w zestawie jest podwozie ze sterowanym kółkiem przednim.. Z racji tego, że pracuję na lotnisku i mam nieograniczony dostęp do pasa - nie będę rezygnował podwozia.. Pozdrawiam wszystkich, Bartek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Model ciekawy -wszechpotezna pianka? Szkoda tylko ze tak mało szczegółów podałes... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarro Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Witam ,jestem ciekaw jakie ten model ma osiągi jak go oblatasz to napisz czy pionowe wznoszenie nie sprawia mu klopotow bo sam chętnie bym go nabył ,ale potrzebuje odrzutowca ktory byl by dosc szybki tak ze 150 km/h .Ale przyznaje model bardzo ładny i oryginalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam wszystkich. Pomimo natłoku obowiązków, postanowiłem zacząc budowę mojego F-117.. Modelik niestety był lekko uszkodzony w transporcie.. na zdjęciu widoczne zagniecenia kadłuba u nasady skrzydeł: W pudełku poza częściami modelu wykonanymi z EPS znajdziemy drobną galanterię jak na zdjęciu: W czasie montażu nie było żadnych kłopotów z ustaleniem zaklinowania stateczników, gdyż mają one swoje miejsce przewidziane fabrycznie w konstrukcji kadłuba: Skrzydła - podobnie jak usterzenie - ma swoje miejsce w kadłubie i inaczej niż tylko dobrze - przykleic się nie da Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce dla wpuszczenia w konstrukcję przewodów do serw: Ciekawym rozwiązaniem w tym modelu jest dostęp do napędu.. To poważna zaleta w przypadku uszkodzenia turbinki i konieczności wymiany. Na zdjęciu widoczne miejsce osadzenia napędu: Nasz model jest wyposażony w sterolotki. (Stateczniki są nieruchome).. Sterolotki posiadają dośc konkretne zawiasy (po 2 sztuki na skrzydło): W przedniej części kadłuba (od spodu) znajdziemy miejsce na pakiet.. Największy jaki wchodzi (bez przeróbek modelu) - to 1800mAh 3S 30C. Pakiet zabudowywany jest pionowo: Centralnie pod kabinką - znajduje się miejsce na odbiornik i popiersie pilota Widoczne przewody - to przedłużacze serw sterolotek, oraz przewód regulatora: A oto widok kanału wlotowego do turbinki.. Jak na Chiński model - wykonany dośc dobrze i na pierwszy rzut oka nie powinien wymagac żadnych poprawek: Tak się prezentuje model po częściowym montażu.. Sklejone skrzydła i usterzenie: W miarę postępu w budowie -będę zamieszczał fotki.. Oblot planuję w sobotę. Oczywiście udokumentuję fotograficznie i filmowo Z tego co zdążyłem wyczytac na zagranicznych forach - model F-117 ma dobre opinie i uchodzi za model stabilny w locie. Niektórzy nawet twierdzą, że jest idealny na pierwszy model z napędem tunelowym. czy tak jest..? Cóż.. Po oblocie wszystko wyjdzie.. Pozdrawiam serdecznie, Bartek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Spróbuj wyprostować zgniecenia działając gorącą wodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Niektórzy nawet twierdzą, że jest idealny na pierwszy model z napędem tunelowym. czy tak jest..? Cóż.. Po oblocie wszystko wyjdzie.. możliwe, bo na dużą powierzchnię i raczej nie będzie demonem prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 gdzie kupileś to cudo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Witaj. Model kupiłem Tu: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13362 Kosztował 111,66$ z przesyłką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 i jak udalo ci sie oblatac tego f117? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Jeszcze nie latał, choć już jest zakończona budowa. Miałem dość dużo pracy a teraz spaprała się pogoda.. Przynajmniej w Kielcach.. Jak tylko okoliczności pozwolą na oblot, to oczywiście ukaże się relacja i ewentualne spostrzeżenia. No i oczywiście filmik.. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Witam. Przedstawiam kolejne zdjęcia z drobnymi detalami. Może ktoś się zdecyduje na zakup takiej maszyny, to mogą się okazac przydatne.. Postanowiłem zabezpieczyc przewody do serw na wypadek wyłamania podwozia na betonowym pasie, i tym samym przetarciu kabli. Do tego celu użyłem takiego oplotu - oczywiście o odpowiedniej średnicy: W celu naciągnięcia oplotu, konieczne było zdemontowanie wtyczki.. A tutaj zdjęcie gotowego przewodu: Przewody doskonale pasują do szczelin w skrzydłach, a oplot ładnie się komponuje z całością: Jako że będę chyba ostatnim użytkownikiem aparatur 35MHz (2,4GHz do mnie nie przemawia - i nie potrafię wyjaśnic czemu), pozostaje zawsze problem schowania anteny odbiornika.. Nie lubię jak się coś "ciągnie" za modelem Z antanką poradziłem sobie w sposób jak na zdjęciu (wykorzystałem rowki imitujące łączenie blach). Oczywiście rewelacyjny odbiornik Corona - został przypisany do końca istnienia modelu.. ..A tutaj wspomniany wyżej odboirnik Corona - w swoim domku.. Jak widac - jest dośc dużo miejsca.. Jak widac, trwale na modelu jest naniesiony środek ciężkości.. Model został oblatany, więc mogę z czystym sumieniem potwierdzic słusznośc położenia tego ŚC.. Pilot który wygląda jak kosmita - dodaje nieco uroku tej maszyny Tak oto wygląda model gotowy do lotu.. Jak wspomniałem wyżej, dziś mój F-117 wykonał pierwszy lot. Lot dośc skromny, bo bez aparatu i kamery - ale niezwykle przyjemny i udany. Poza drobnymi regulacjami - okazało się, że maszyna lata bardzo poprawnie. Jedynie beczki wychodzą dośc graślawo.. Model latał z pakietem 1600mAh, 20-30C. Czasu lotu niestety nie znam. Moc jest wystarczająca, aczkolwiek na długotrwałe pionowe wznoszenie bez solidnego rozpędzenia nie można liczyc.. Lot przebiegał spokojnie. Model jest bardzo przewidywalny (czego nie można powiedziec o F-18 RCM Pelikana ). F-117 nie lubi wielkich prędkości. Po pierwszym locie mogę powiedziec, że jest duużo wolniejszy od wspomnianego F-18.. Jego prędkośc jest porównywalna do F-15 GWS'a.. Przynajmniej takie odnoiszę wrażenie.. Prędkośc minimalna natomiast zaskoczy każdego.. Jest tak niewielka, że aż trudno to sobie wyobrazic w modelach tunelowych.. Nieco przed połową gazu -mamy trenerka EDF Generalnie według mojej oceny - model idealnie nadaje się na pierwszy EDF.. Jest dośc solidny, ma mocne podwozie i lata z prędkościami dobrymi.. Szczególnie na początek.. Sprzęt jest bardzo hałaśliwy Następnym razem poproszę kolegę o przybycie z kamerą no i oczywiście porobię jakieś fotki.. Ten dzisiejszy oblot nie był zaplanowany.. Pozdrawiam, B. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszPśl Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 mam pytanie ile kosztowala Cie przesylka w tym sklepie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 przesyłka tego modelu kosztuje około 30 dolarów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 4 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Model razem z przesyłką kosztuje 111,88$ Niestety, chwilowo jest niedostępny.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 12 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 No i stało się.. W dniu wczorajszym poległ F-117.. Żal straszny - bo latał przepięknie.. To był doskonały EDF na początek.. Jego właściwości lotne uśpiły moją czujnośc i sprzawiły to, że uwierzyłem, że wszystko mogę Ostatnia pętla była nisko.. Zbyt nisko.. Do naprawy jest niewiele, ale raczej tego robic nie będę, toteż model trafił na Allegro.. No cóż.. Ziemia wszystko przyjmie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Wreszczie przyszedl mi ten modelik tylko w wersji kit. Powiedz mi czy turbina byla przyklejona czy utrzymuje sie tylko na tych przetloczeniach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 17 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Witaj. No.. Gratuluję..! Mój model przyszedł ze zmontowanym napędem. Ale mam F-18 który ma podobnie rozwiązany system mocowania napędu (prostokątny element od spodu kadłuba) a tam napęd jest wklejony do tej właśnie "wyjmowalnej" części płatowca. I radzę zrobić tak samo, bo w przypadku awarii silnika lub wentylatora - będziesz miał łatwy dostęp do wnętrza.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 to dobry pomysl bo w instrukcji zalecaja wklejenie do stalej czesci kadluba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 17 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 ..Bezwzględnie pamiętaj o SC..! To bardzo ważne w tym modelu. Jakie masz radio? Poradzisz sobie z ustawieniami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 mx16. mysle ze sobie poradze.Powiedz tylko mniejwiecej ile stopni max wychylenia. To moj pierwszy JET ale latam juz samolotami ostatnio Piper 2,3m rozpietosc, 25cm3, szybowiec mucha 3.75m 5kg. Dawno nie latałem takim małym i nigdy takim szybkim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.