marek_c4 Opublikowano 29 Października 2010 Autor Opublikowano 29 Października 2010 Moje postępy w lataniu mają się raczej marnie. Nie mam czasu (koniec sezonu - praca) jednak codziennie ćwiczę na FMS'ie. Mam nadzieję że te moje ćwiczenia znajdą jakieś odzwierciedlenie w realu. Pilot ze mnie jak na razie żaden, a wszystko co wiem i co podpowiedzieli mi koledzy już przeczytałeś (ten wątek). Jeśli masz ochotę to możemy się jakoś umówić (najlepiej pisz na marek_c4@wp.pl) i postaram się pomóc Ci w pierwszych lotach. ========== Pozdrawiam z Poznania Marek C
DarekRG Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 Pamiętaj żeby na początku jak najwięcej latać, czy to w symulatorze, czy w realu. To jak nauką jazdy na rowerze. Jak się na początku dobrze nauczysz, to potem się już tak łatwo nie zapomina, przynajmniej się szybciutko przypomina . A nauka polegająca na lotach raz na jakiś czas jest o :ass: wytłuc. Ćwicz sobie na symulatorze naloty na siebie, i lądowania. Najważniejsze żebyś się nauczył orientacji modelu w przestrzeni, a reszta sama już przyjdzie jak Ci się nie będzie myliło. I przede wszystkim panuj nad emocjami. Uchroni Cię to od machania drągami co się zawsze tak samo kończy. Zasada jest prosta, model skręca to lekko drążek, dalej skręca to bardziej wychylasz. Wielu robi ten błąd że od razu wychyla drąg na maxa. To takie moje drobne sugestie, ale co ja tam wiem
qbapfmrc Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 dzięki za porady; niestety jak dotąd nie udało mi sie jeszcze rozwinąć skrzydeł ale w międzyczasie dokonałem kilka usprawnień : - za poradą Marcina K. (kilka postów wcześniej) wkleiłem w środku kabinki kawałki balsy wzdłuż kadłuba po bokach od wewnątrz - za poradą innego doświadczonego modelarza z tył kabinki wstawiłem tez kawałek balsy w poprzek tak aby cała zawartość (pakiet i odbiornik) sie nie przesuwały w locie i co ważne aby serwa Elev i Rud miały swobody ruchu - cały samolot okleiłem zwykłą przezroczystą taśmą pakową z wyjątkiem statecznika poziomego - aby wzmocnić, okleiłem też taśmą miejsce w którym "styropian" styka się w plastikową kabinką - na ogonie podkleiłem zwykłą śrubkę - to już po to aby środek ciężkości był 5 mm przed przednią krawędzią rurki węglowej która jest w skrzydłach. - Marku: uwaga na serwa i stery: nie są one najwyższej jakości (w końcu nie jest to model za 1000 zł) u mnie np ster wysokości nie wracał do neutrum po kilkukrotnym wychyleniu drążkiem, i tu gorąco polecam sklep.modelarnia.pl w Poznaniu, bo kolejny raz mi pomogli - zwróć też uwagę na skrzydła aby po wsunięciu w korpus kadłuba nie były luźne i żeby były w jednej płaszczyźnie ze statecznikiem poziomym; właśnie po to muszę jeszcze tam wkleić kawałki cienkiej balsy bo między skrzydłem a kadłubem jest ok 1 mm szpara przez co skrzydła są luźne no i kiedy tylko mogę trenuję na symulatorze jak ktoś będzie chętny to zamieszczę fotki moich przeróbek
marek_c4 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2010 ...jak ktoś będzie chętny to zamieszczę fotki moich przeróbekPewnie że tak - zapodaj fotki jak możesz.Troszkę późno się odzywam - modelik już oblatany ?
qbapfmrc Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 niestety nie, za dlugo zwlekałem a teraz pogoda już do latania nie za bardzo, ale na wiosnę muszę się za niego wziąć, tymczasem tylko rozładowałem pakiet do 7,4 V (ok 60% pełnej pojemności) do przechowania, zgodnie z zaleceniami kolegów z forum na zimowe dni mam jeszcze na szczęście mały heli (comanche) do polatania w domu fotki postaram się zamieścić w tym tyg
marek_c4 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2010 No ja nie mam niczego czym można by polatać w mieszkaniu (poza symulatorem). Kiedyś coś tam dumałem nad Lamą jakąś, ale w sumie to dałem spokój. Coraz bardziej mnie korci wyjść na jakieś pole i polatać, tylko chyba paluchy prędko marzną na drążkach przy takiej pogodzie . Pewnie w nowym roku (na początku) się wybiorę polatać.
Zielony Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Witam mam zamiar dzisiaj zamówić z hc ASW 28 i mam pytanie jakie wtyczki muszę kupić do lipola a by pasowały ?? Z góry dzięki Pozdro
marek_c4 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2010 Nie wiem czy wszystkie tak mają, ale u mnie jest wtyczka z dwoma płaskimi bolcami, ustawionymi względem siebie pod kontem 90 stopni (nie wiem jak się nazywa taki wtyk).
qbapfmrc Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Nazywają się T-dean (zobacz w google), przynajmniej w moim ASW takie są ale ja kupiłem w sklepie w modelarni. Nie wiem czy w HC jest dokładnie taki sam model. Polecam mały heli na zimę - ale nie Comanche bo jak na mieszkanie jest trochę za duzy, lepiej wybrać mniejszą klasyczną Lamę. Poza tym ma łatwiejszy dostęp do pokręteł Gyro i Proportional a to jest ważne.
qbapfmrc Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 niestety dopiero teraz (ale lepiej późno niż wcale) - udało mi sie załadować fotki przeróbek w moim ASW. Niestety nie udało mi sie załadować bezpośrednio na tą strone ale znajdziecie je tutaj, w folderze Galeria http://chomikuj.pl/qbachomikuj?inbox=1
Łukasz K. Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Witam!Czytałem gdzieś że regiel z ASW 28 PELIKANA nie obsługuje 3s lipo-czy to prawda? I wie ktoś ile ma "a" ten regiel?Mi się wydaje że koło 18?
Marcin K. Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 oficjalnie nie było podane ile A ale coś koło 15 A i obsługuje tylko 2s
Łukasz K. Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 aha,dzięki czyli z emaxem 2822 nie da rady ;( a 2805? marek_c4, kliknij Marcin K., pomógł
Marcin K. Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Łukasz K., Seryjni silnik dawał rade. Mój asw pierwsze loty wykonał na seryjnych częściach i z aku 2200mah 2s. kolejne były już na 2200mah i 3s ale do tego zmieniłem regulator na 18A tp mg. Możesz zmienić silnik i zobaczyć jak będzie z temperaturą. Dla odważnych świat należy! Wydaje mi sie że emax z tym śmigłem co jest w zestawie i do tego 2s nie powinien dawać takiego dużego oporu żeby regulator szlag trafił.
mazur Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Łukasz K., Mój asw pierwsze loty wykonał na aku 2200mah 2s. kolejne były już na 2200mah i 3sCzy do akumulatora 3 S trzeba poszerzać gniazdo w kadłubie?
Łukasz K. Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Asw już dawno nie mam tylko mi regiel po nim został
Marcin K. Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 mazur11, musiałem bardzo sporo wydłubać kadłuba. przy pakiecie 3s lightmax koniec akumulatora był ok 1cm za bagnetem łączącym skrzydła. Przy 2s było to ok 3cm bliżej czyli jakieś 2 cm przed bagnetem. Polecam lutownice z grotem po tuningu:P A już w ogóle to najłatwiej kupić kadłub do niego. jest w 2 połówkach więc bez problemu można tam ładnie wyrzeźbić pod aku.
szpikulec Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 Myśle ze najfajniejszym rozwiazaniem jest zmiana regla na ok 18-22A i założenie Li-po 3s 900 mAh. A jak się jeszce pokusić o wymianę kołpaka i łopatek na jakieś fajniejsze to już miodzio - nie za ciężki, wznoszenie fajne.
Marcin K. Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 Przy dobrym noszeniu na 3s 2200 ok godziny w powietrzu. Troche wiecej wagi pozwoli latac przy większym wietrze. Ten model jak jest za lekki to lata jak szmata. Mi dawal przyjemnosc z latania dopiero po modyfikacjąch. A jakie zrobilem to sa opisane w najdłuższym wątku o ASW28
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.