Skocz do zawartości

Kolejny ASW 28


Rekomendowane odpowiedzi

Moje postępy w lataniu mają się raczej marnie.

Nie mam czasu (koniec sezonu - praca) jednak codziennie ćwiczę na FMS'ie.

Mam nadzieję że te moje ćwiczenia znajdą jakieś odzwierciedlenie w realu.

Pilot ze mnie jak na razie żaden, a wszystko co wiem i co podpowiedzieli mi koledzy już przeczytałeś (ten wątek).

Jeśli masz ochotę to możemy się jakoś umówić (najlepiej pisz na marek_c4@wp.pl) i postaram się pomóc Ci w pierwszych lotach.

==========

Pozdrawiam z Poznania

Marek C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Pamiętaj żeby na początku jak najwięcej latać, czy to w symulatorze, czy w realu. To jak nauką jazdy na rowerze. Jak się na początku dobrze nauczysz, to potem się już tak łatwo nie zapomina, przynajmniej się szybciutko przypomina ;). A nauka polegająca na lotach raz na jakiś czas jest o :ass: wytłuc. Ćwicz sobie na symulatorze naloty na siebie, i lądowania. Najważniejsze żebyś się nauczył orientacji modelu w przestrzeni, a reszta sama już przyjdzie jak Ci się nie będzie myliło. I przede wszystkim panuj nad emocjami. Uchroni Cię to od machania drągami co się zawsze tak samo kończy. Zasada jest prosta, model skręca to lekko drążek, dalej skręca to bardziej wychylasz. Wielu robi ten błąd że od razu wychyla drąg na maxa. To takie moje drobne sugestie, ale co ja tam wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za porady; niestety jak dotąd nie udało mi sie jeszcze rozwinąć skrzydeł ale w międzyczasie dokonałem kilka usprawnień :

- za poradą Marcina K. (kilka postów wcześniej) wkleiłem w środku kabinki kawałki balsy wzdłuż kadłuba po bokach od wewnątrz

- za poradą innego doświadczonego modelarza z tył kabinki wstawiłem tez kawałek balsy w poprzek tak aby cała zawartość (pakiet i odbiornik) sie nie przesuwały w locie i co ważne aby serwa Elev i Rud miały swobody ruchu

- cały samolot okleiłem zwykłą przezroczystą taśmą pakową z wyjątkiem statecznika poziomego

- aby wzmocnić, okleiłem też taśmą miejsce w którym "styropian" styka się w plastikową kabinką

- na ogonie podkleiłem zwykłą śrubkę - to już po to aby środek ciężkości był 5 mm przed przednią krawędzią rurki węglowej która jest w skrzydłach.

- Marku: uwaga na serwa i stery: nie są one najwyższej jakości (w końcu nie jest to model za 1000 zł) u mnie np ster wysokości nie wracał do neutrum po kilkukrotnym wychyleniu drążkiem, i tu gorąco polecam sklep.modelarnia.pl w Poznaniu, bo kolejny raz mi pomogli

- zwróć też uwagę na skrzydła aby po wsunięciu w korpus kadłuba nie były luźne i żeby były w jednej płaszczyźnie ze statecznikiem poziomym; właśnie po to muszę jeszcze tam wkleić kawałki cienkiej balsy bo między skrzydłem a kadłubem jest ok 1 mm szpara przez co skrzydła są luźne

 

no i kiedy tylko mogę trenuję na symulatorze ;)

jak ktoś będzie chętny to zamieszczę fotki moich przeróbek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

niestety nie, za dlugo zwlekałem a teraz pogoda już do latania nie za bardzo, ale na wiosnę muszę się za niego wziąć, tymczasem tylko rozładowałem pakiet do 7,4 V (ok 60% pełnej pojemności) do przechowania, zgodnie z zaleceniami kolegów z forum

na zimowe dni mam jeszcze na szczęście mały heli (comanche) do polatania w domu

fotki postaram się zamieścić w tym tyg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie mam niczego czym można by polatać w mieszkaniu (poza symulatorem).

Kiedyś coś tam dumałem nad Lamą jakąś, ale w sumie to dałem spokój.

Coraz bardziej mnie korci wyjść na jakieś pole i polatać, tylko chyba paluchy prędko marzną na drążkach przy takiej pogodzie ;).

Pewnie w nowym roku (na początku) się wybiorę polatać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazywają się T-dean (zobacz w google), przynajmniej w moim ASW takie są ale ja kupiłem w sklepie w modelarni. Nie wiem czy w HC jest dokładnie taki sam model.

 

Polecam mały heli na zimę - ale nie Comanche bo jak na mieszkanie jest trochę za duzy, lepiej wybrać mniejszą klasyczną Lamę. Poza tym ma łatwiejszy dostęp do pokręteł Gyro i Proportional a to jest ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Łukasz K., Seryjni silnik dawał rade. Mój asw pierwsze loty wykonał na seryjnych częściach i z aku 2200mah 2s. kolejne były już na 2200mah i 3s ale do tego zmieniłem regulator na 18A tp mg. Możesz zmienić silnik i zobaczyć jak będzie z temperaturą. Dla odważnych świat należy! Wydaje mi sie że emax z tym śmigłem co jest w zestawie i do tego 2s nie powinien dawać takiego dużego oporu żeby regulator szlag trafił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mazur11, musiałem bardzo sporo wydłubać kadłuba. przy pakiecie 3s lightmax koniec akumulatora był ok 1cm za bagnetem łączącym skrzydła. Przy 2s było to ok 3cm bliżej czyli jakieś 2 cm przed bagnetem. Polecam lutownice z grotem po tuningu:P A już w ogóle to najłatwiej kupić kadłub do niego. jest w 2 połówkach więc bez problemu można tam ładnie wyrzeźbić pod aku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze najfajniejszym rozwiazaniem jest zmiana regla na ok 18-22A i założenie Li-po 3s 900 mAh. A jak się jeszce pokusić o wymianę kołpaka i łopatek na jakieś fajniejsze to już miodzio - nie za ciężki, wznoszenie fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dobrym noszeniu na 3s 2200 ok godziny w powietrzu. Troche wiecej wagi pozwoli latac przy większym wietrze. Ten model jak jest za lekki to lata jak szmata. Mi dawal przyjemnosc z latania dopiero po modyfikacjąch. A jakie zrobilem to sa opisane w najdłuższym wątku o ASW28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.