DIeSEL-20 Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Witam jak w temacie mam problem z lacznoscia. Wiem zauwazylem ze to forum raczej lotnicze ale postanowilem zamiescic post poniewaz problem jest natury obu rodzajow modeli tak sadze. Opisze po krotce co i jak. A wiec nie dawno nabylem Baje T5 clona od King Motor z USA i od momentu kupna wszystko bylo OK. No i pewnego pieknego wieczoru odrobine przesadzilem z predkocia i auto poszybowalo jakies 1.5/2m w gore poczym upadlo nie fortunnie na dach, zniszczylem swiece. Kupilem nowa swiece zalozylem i teraz sie zabawa zaczela auto z wylaczonym silnikiem reaguje na pilota bez zarzutow zas po odpaleniu w centralce zalacza sie tryb awaryjny czyli hamolce zalaczone i brak reakcji na pilota,kiedy wylacze i wlacze ponownie centralke da sie chwile pojezdzic i znowu awaryjny tryb. Czy ktos moze zna przyczyne? Czy luzna fajka na swiecy moze wywolywac zaklocenia w falach i z tad te awaryjne odcinanie? Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malker Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Z tego co się orientuje to jest to benzyniak. Sprawdź czy z fajki się nie obluzował ekran. Jeśli jest luźna to przeskakuje tam spora iskra i to może wywoływać zakłócenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Mogłeś uszkodzić antene odbiornika. Sprawdź czy na sucho jest zasieg ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppompka Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Mogłeś uszkodzić antene odbiornika. Sprawdź czy na sucho jest zasieg ok auto z wylaczonym silnikiem reaguje na pilota bez zarzutow zas po odpaleniu w centralce zalacza sie tryb awaryjny czyli hamolce zalaczone i brak reakcji na pilota, Jak widac problem jest tylko z włączonym silnikiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 ppompka, złóż antene i odejdź od modelu 100m. Model reaguje odpowiednio? Nie sądzę. DIeSEL-20, Sprawdź na sucho jak masz z zasięgiem. bez włączania silnika. Jak model będzie wariował to proponuję zająć sie odbiornikiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 kiedys miałem podobny problem i okazało się ze mam walnięty odbiornik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malker Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 jeśli ekran spadł z z fajki to tutaj jest problem ! Taka iskra zakłóci każdy system. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIeSEL-20 Posted August 28, 2010 Author Share Posted August 28, 2010 No dzieki panowie za liczne rady. Jak juz pisalem na sucho gra. A wiec tak sytuacja nieco dziwna bo po wymatowaniu calej skrzynki z serwami bateria i antena, kolega odszedl z pilotem dalej a ja przesuwalem calosc w poblizu silnika i nic wszystko bylo OK no chyba ze dotknolem antena do fajki. Kiedy tylko probowalem ja umiescic na miejsce odrazu odlaczalo. Pomyslalem ze rama aluminiowa serwo steru metalowe moze cos z tym po wyizolowaniu nadal to samo. Wiec dobralem sie do instalacji i zaczolem izolowac jak leci no i niby bylo lepiej bo dopiero po chwili odlaczalo. Ciekawostka kiedy antene zawinolem w przedni wachacz nawet dalo sie pojezdzic po pare nascie minut ale i tak czasem odcielo. Fajke tez tak zaizolowalem ze bardziej sie nie da, wiec mysle ze na potrzeby testu powinno byc ok a tu lipa. Zastanawiam sie tez czy dlugosc anteny ma tu cos do zeczy? Bo dlugoscia nie grzeszy orginalne z HPI maja po 15/20cm a moja ma jakies 5/7cm tandeta chyba. Czy to mozna przedluzyc? I czy oslonka na kabel anteny jest tez bardzo istotna? Kilka fotek z dzisiaj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a64657643ebabd2.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/49080caf1d5f5d7a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58788ec8a12845b0.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a4c2eff3bc2d170.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Zacznijmy od początku.Co to za nadajnik i w jakim paśmie pracuje.Długość anteny jest ściśle określona dla danego odbiornika,jeżeli pracuje w 2,4 gHz to długość 5-7 cm jest normalna.Jeżeli "kwarcowa" to musi mieć określoną długość.Sugerował bym bardziej że coś podczas kolizji uległo uszkodzeniu (zimny lut na płytce odbiornika,kwarc lub mocowanie kwarca jeżeli odbiornik jest w niego wyposażony).Benzyna generuje bardzo duże drgania i tu szukałbym przyczyny. Zrób jeszcze jeden test.Odłącz failsave uruchom silnik i niech ktoś przytrzyma ci model .Ty odejdź z nadajnikiem na większą odległość i sprawdź czy nadal są zakłócenia.Zdarzyło się parę razy że winny był sam failsave. I podstawowa sprawa naładuj dobrze akumulator w modelu i zmień baterie w nadajniku na nowe.To że kontrolka sygnalizuje że baterie są ok. czasami nie ma nic wspólnego z prawdą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIeSEL-20 Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 f-150 Baterie mam OK ladowane przed kazda jazda. A co do testu (failsave) to juz dokonalem i nadal to samo. Odbiornik jest od king motors nie powiem ci jaki to model bo nawet instrukcja tego nie zawiera zabawne wiem. Ale pracuje w systemie 2.4gHz Musze teraz chwile poczekac i zakupic nowy przewod na swiece. I wtedy zobaczymy. Jak nie to wsadze orginalny odbiornik z HPI i bedzie dobrze mam nadzieje. Wlasnie HPI one tez pracuja w 2.4gHz a maja dluga antene :!: Czy to jest tak ze krotka jest OK ale dluzsza nie zaszkodzi :?: Prosze f-150 oto fotka odbiornika prawdo podobnie made in taiwan Co do uszkodzen wewnetrznych to sie nie dotykam bo bedzie po odbiorniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIeSEL-20 Posted September 2, 2010 Author Share Posted September 2, 2010 Dla zainteresowanych problem rozwiazany. Wymienilem swiece na oryginalna (przy okazji) kupilem fajke z HPI i po zainstalowaniu wszystko dziala poprawnie. Model podczas jazdy testowej ok 30min nie zerwal sie ani razu. Dziekuje za wszelka pomoc team uwazam za zamkniety Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malker Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Na 99.9% była to wina fajki ! Świeca wymieniona była pewnie niepotrzebnie Zawsze gdy spadnie z fajki ekran to zakłóca i przy benzynach własnie tam trzeba w pierwszej kolejności zaglądac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIeSEL-20 Posted September 3, 2010 Author Share Posted September 3, 2010 Swieca potrzebnie czy nie zostala wymienona jak wspomialem przy okazji ale i na oryginalna. Bo ta ktora wsadzilem byla zwykla od motoru, czyli duzo za dluga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.