Jump to content

Potrzebuje Waszych dobrych rad :D


Recommended Posts

Witam wszystkich :) Zajmuje sie modelarstwem lotniczym od 2 lat, nigdy nie bawilem sie samochodzikami spalinowymi RC :) Wczoraj zostalem posiadaczem samochodziku " Ofna Ultra MBX ". Doslownie jestem zielony w tych sprawach i bede potrzebowal waszej pomocy. Samochod nie jest kompletny, w czesciach, bez aparatury i nie jestem pewien czy silnik pracuje :D ale zostal zakupiony za doslowne grosze. Znalazlem wczoraj przez przypadek jaki to model i instrukcje, takze wiem mniej wiecej czego mi brakuje do niego. Prosba do was jest taka..

 

1. Samochod jest jeszcze brudny z trawy i innego syfu, czy rozebrac go na czesci pierwsze, wyczyscic i poskladac zgodnie z instrukcja spowrotem, czy po prostu po gorze tylko? ( i w czym czesci wymyc? benzyna, rozpuszczalnik?)

 

2. W silniku brakuje (nie wiem jak to sie nazywa:( ) szarpaka czy czego.. takiego kulka z linka z tylu... widac tlok do srodka, podejrzewam , ze nalecialo tam sporo pylu i roznych zanieczyszczen, nie chce zeby sie zatarl, jezeli wogole dziala :D Rozebrac go na czesci takze i wymyc?

 

3.Jezeli macie jakies porady, ciekawostki, czy wogole chec pomocy to bardzo prosze! Licze na Was ; )

 

Zamieszcze pare fotek:

 

http://img97.imageshack.us/gal.php?g=84810459.jpg

 

 

Pozdrawiam Tomek

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem samochodziarzem, do silnika brakuje ci czegoś takiego http://www.rcabc.com/product_info.php?cPath=8_34&products_id=754 , dokładny typ musisz ustalić na podstawie konkretnego typu silnika.

Myślę, że powinieneś popytać kolegów z forum http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=47336 , na pewno pomogą.

Link to comment
Share on other sites

Ten silnik wyposażony jest w roto a nie szarpankę.Brakuje sprzęgła wraz z koszem i zębatką atakującą,szczęk hamulcowych i najważniejsze przedniego i tylnego wału napędowego.Sądząc po zmordowaniu tego modelu pytanie w jakim stanie są dyfry,tym bardziej że ktoś już je wymieniał.Silnika raczej całego sam bez blokad nie rozbierzesz chyba że będziesz miał fart i wyjdzie ci tuleja bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Tutaj znalazlem instrukcje do mojego modelu : http://www.ofna.com/pdf/ultra-mbx.pdf

 

F-150 czesci dokupie, tam jeszcze ma byc filtr powietrza jak sie nie myle tak? Z instrukcji sie dowiedzialem co to ma byc mniej wiecej. Powiedz mi cos dokladniej o dyfrach, tzn. czy mam je jakos sprawdzic, wyczyscic czy jak ?:P i skad wiesz, ze zostaly wymienione widac to?

 

Co do silnika doszedlem do wniosku ze niema sensu rozbierac silnika, tylko nie wiem jaki to jest model i nie wiem jaka swiece do niego trzeba. + wiem, ze musze cale oprzyzadowanie kupic, tzn. roto starter podgrzewacz do swiec itp.

 

P.S. wiem, ze stan jest nienajlepszy, ale zaplacilem za niego 50zl razem z silnikiem, chyba sie oplacalo :P

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nie znasz stanu silnika załóż świecę OS nr.8.W dyfrach rozbierz tylko domki i sprawdź stan zębatki atakującej i odbierającej.Kompletny z domkiem masz na stole więc ktoś musiał już zmieniać.

Dyfer centralny masz rozebrany.Czy ten który jest w całości z zębatką odbierającą jest taki sam?Moja wątpliwość bierze się stąd ,że półki trzymające dyfer centralny masz dwie (te z orczykami i kamieniami do hamulca) i żadna nie odpowiada oryginałowi.Ta przykręcona do rozebranego dyfra wygląda jak od Kyosho .W tej Ofnie zębatka odbierająca powinna być jako rodzaj kołnierza przykręcanego do zabieraka na czterech śrubach.Jeżeli w tym drugim dyfrze metalowa zębatka odbierająca jest pełna i przykręcona bezpośrednio do dyfra (stanowi dekiel dyfra) to na sto procent dyfer pochodzi z Kyosho.Może uda się go zaadaptować i będzie wszystko działać jak należy.

Link to comment
Share on other sites

Tzn tak dyfer centralny rozebrany, brakuje do zlozenia blaszki z gory do przykrecenia i takich dwoch malych czesci :P Dokupie to i skompletuje tylko sklep odwiedze, bylem dzisiaj ale zamkniety. W calosci zmontowane wyglada to tak: http://img413.imageshack.us/img413/9525/ofnaultralx12.jpg

 

Rozumiem o co Ci chodzi, dokupie pierwsze przedni i tylny wal i sprobuje to jakos w calosc zmontowac. Pozniej dokupie swiece i sprobuje silnik odpalic, jak bedzie wszystko gralo to dokupie sprzeglo i reszte.

 

 

EDIT: Znalazlem DOKLADNY model... tak mysle ;p w tamtym czesci mi sie nie zgadzaly, a jest to: Ofna Ultra MBX Pro

 

http://www.ofna.com/pdf/ultra-mbx-pro.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Silnika może nie rozbieraj, zdejmij tylko głowicę i tam przyjrzyj się dokładnie, czy tłok nie jest uszkodzony (powinien być idealnie gładki). Jeżeli tak nie jest lub jest tam jakiś syf, rozbierz go całkowicie. Na zdjęciu widać, że nie ma filtru powietrza - lepiej go tak nie przechowuj, jeszcze Ci tam coś wpadnie... zakryj to chociaż jakąś folią i obwiąż gumką.

 

Z tego, co widzę, zębatka odbierająca nie jest w zbyt dobrym stanie, najlepiej ją też wymień. Jak będziesz mocował silnik, ustaw go tak, aby nie był za bardzo do niej dociśnięty (żeby opory nie były za duże), ale nie odsuwaj za bardzo - może wtedy masakrować następne zębatki. :?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.