marpiso Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Witam. Chcę zainstalować w moim samolocie silnik TP 2410-09. Dedykowane smigło do tego silnika, przy pakiecie 2S, to 10x7,4. Niestety nie mam tyle miejsca. Czy mogę zainstalować śmigło o mniejszej średnicy, ale o nieco wiekszym skoku? Wielkościowo najbardziej pasowałoby smigło 8-calowe, z małymi przeróbkami 9. Jeżeli tak, to na co muszę zwrócić szczególną uwagę? Wiem, że zwiększając średnicę mogłbym spalić silnik, a odwrotnie? Zniszczę silnik? Pakiet musi na razie pozostać taki sam. Pozdrawiam Marcin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Mniejsza średnica spowoduje mniejszy opór aerodynamiczny, a co za tym idzie większe obroty. Myślę, aby temu przeciwdziałać trzeba by zwiększyć skok śmigła. Przetestuj taką sytuację np w MotoCalcu przy stałych innych parametrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Mniejsza średnica spowoduje mniejszy opór aerodynamiczny, a co za tym idzie większe obroty. A regulator to po co jest ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Zakładając mniejsze śmigło (a więc i stawiające mniejszy opór) od dedykowanego jest całkowicie dopuszczalne i nie grozi uszkodzeniem silnika. Należy się jedynie liczyć z mniejszym ciągiem statycznym takiego zestawu, jeżeli taki będzie wystarczający to wszystko w porządku. Nieco wyższe obroty zestawu nie są w żaden sposób szkodliwe dla zespołu napędowego i nie przeciwdziała się temu zwiększeniem skoku śmigła a tym samym innym ustawieniom regulatora. Skok śmigła odpowiedzialny jest za prędkość strumienia, nie w znacznym stopniu za ciąg statyczny. Jeśli osiągi napędu będą niewystarczające należy przy mniejszym śmigłe właśnie zwiększyć obroty poprzez zastosowanie akumulatora napędowego 3s zamiast 2s - no ale to rozwiązanie odrzucasz - chodź najbardziej właściwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Wyraziłem się nieprecyzyjnie, oczywiście ciąg będzie mniejszy i przy tym samym skoku aby go zrekompensować trzeba zwiększyć obroty. O tym myślałem. Koledzy maja rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marpiso Opublikowano 11 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Bardzo dziękuję za wyjaśnienia. W przyszłości zmienię pakiet na 3s jednak teraz musi pozostać ten, stąd moje pytanie. Pozdrawiam Marcin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.