waliza Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Witam. Nie bardzo wiedzialem gdzie temat umiescic , wiec jesli jest nie w tym dziale to prosba do modow o przeniesienie. Chcialbym zbudowac platforme pod fpv w ukladzie dwubelkowca z silnikiem pchajacym. Cos podobnego jak URSUS wsasiednim temacie. Gotowych planow nie znalazłem , więc trzeba bedzie go zrobic od podstaw. Jako , że konstruktor lotniczy ze mnie żaden niezbędna będzie pomoc forumowiczów. Założenia sa nastepujące: - dwubelkowy górnopłat, silnik benzyna 26cm,pchajacy. Rozpietosc 220-250cm, cieciwa okolo 25-30cm. Waga...hm.. myslę, że gotowy do lotu powinien wazyc nie wiecej jak 7kg i jest to spokojnie do osiagniecia. Szukajac w necie znalazlem takie cos: http://static.rcgroups.com/forums/attachments/3/0/0/0/9/a1301832-161-LONGHORN2.jpg? Dokladnie o cos takiego mi chodzi. Ten na zdjeciu ma dokladnie takie parametry jakie bym chcial-220 rozpietosci, masa do lotu z 0,65 l paliwa 7,7kg . Zaczac bym chcial od profilu. Jaki byscie polecali. Myslalem o pogrubionym clark Y ale moze jakis inny bylby lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 A zdajesz sobie sprawę z problemu jakim będą drgania przy silniku benzynowym?? To będzie zmora - zobaczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waliza Opublikowano 12 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Drgania beda,zdaje sobie sprawę. Zwlaszcza przy silniku jednocylindrowym. Model jednak jest dosc duzy i nie powinno byc tragicznie. Pozatym nie zamierzam budowac go tylko i wylacznie pod fpv. Samo latanie ,dla przyjemnosci bez sprzetu video tez wchodzi w gre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Będzie tragicznie z drganiami, zobaczysz. Rozumiem, że lataleś już dużymi benzynami. Model jest mały to po pierwsze, po drugie nie możesz walczyć z drganiami masą to lotnictwo, pozostaje wielostopniowa separacja i problem wpadania w rezonas. Przy tych rozmiarach darował bym sobie silnik benzynowy, sens benzyny od 50 ccm w górę, poniżej to metanolowe, a do 6,5 cmm metanol zamieniamy na elektryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Do fpv nie stosujemy tak ciezkich maszyn ze wzgledu na bezpieczenstwo. Wiekszosc lata rowniez elektrykami, powod ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waliza Opublikowano 12 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Rozumiem, że odradzacie. Za duzy, za ciezki i benzyna. Chcialbym jednak zbudowac takie cos, mimo potencjalnych przeciwienstw. Potraktowac budowe jako swego rodzaju wyzwanie-wlasnie ta benzyna, drgania i rozmiary itp. Pocieszajace jest dla mnie to, że takie maszyny istnieja i to o bardzo zblizonych parametrach i do tego lataja wiec mysle, że nie porywam sie na kolejny "lotniskowiec rc". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Jak chcesz benzynę koniecznie to z 3,5 m rozpiętości i 40 ccm silnik. Całkiem fajnie latają takie konstrukcję, weźmiesz już na tyle dużo paliwa, że czas lotu będzie ograniczała ilość prad w akumulatorach no chyba, że alternator pokładowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Tu masz podobną konstrukcję: Właśnie z wyposażeniem FPV na pokładzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Statecznik w strumieniu zaśmigłowym. Flater czai się za rogiem. Lepszym pomysłem jest statecznik poziomy, łączący szczyty SK. Ale ładna konstrukcja - typowy "dwigatiel". Generalnie konstrukcja dwuogonowa jest jest dość prosta. Belki nie muszą być wcale "belkami". Mogą być konstrukcyjne. Jest parę konstrukcji, na których można się wzorować: OV-10 Bronco, Cessna 337... Bronco co prawda jest dwusilnikowcem, ale bryłę modelu można wykorzystać w napędzie pchającym. Poza tym, można zawsze zawzorować się na "Predatorze" i konstrukcjach pokrewnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Taka moja sugestia. Jeśli zamierzasz latać daleko nagrywać nie tylko FPV ale również HD to rób model +2,5m. W mniejsze nie ma co się bawić bo są mało stabilne. Im większy tym lepiej się trzyma powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waliza Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Nadal nikt nie wypowiedzial sie czy profil clark Y to dobry wybor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Bardzo dobry,nic bardziej skomplikowanego nie jest potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 ewentualnie Naca 2412 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 w moim Ursusie jest własnie clarky - i lata świetnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waliza Opublikowano 14 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Jak wypada porownanie Clarka Y z Gottingen 398 ? Ma ktos doswiadczenie lub chociaz pelna wersje profili? Ten model to akrobat nie bedzie. Ma latac i wcale nie musi szybko. Obciazenie powierzchni nosnej bedzie spore. Na stan dzisiejszy mojej wiedzy wybor musi byc miedzy tymi dwoma profilami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasQ Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Statecznik w strumieniu zaśmigłowym. Flater czai się za rogiem. Generalnie nie zauważyłem SW płytowy , latał stosunkowo wolno rozpiętość 2200 ale pytać o więcej już nowego właściciela . Jak miło że trafił w dobre ręce i na forum oko cieszy stwórcę :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Madrian a co to takiego :shock: "Ale ładna konstrukcja - typowy "dwigatiel". " Mnie uczyli że to znaczy coś innego :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.