Skocz do zawartości

Platforma pod fpv- dwubelkowiec


waliza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie bardzo wiedzialem gdzie temat umiescic , wiec jesli jest nie w tym dziale to prosba do modow o przeniesienie.

Chcialbym zbudowac platforme pod fpv w ukladzie dwubelkowca z silnikiem pchajacym.

Cos podobnego jak URSUS wsasiednim temacie. Gotowych planow nie znalazłem , więc trzeba bedzie go zrobic od podstaw. Jako , że konstruktor lotniczy ze mnie żaden niezbędna będzie pomoc forumowiczów. Założenia sa nastepujące:

- dwubelkowy górnopłat, silnik benzyna 26cm,pchajacy. Rozpietosc 220-250cm, cieciwa okolo 25-30cm. Waga...hm.. myslę, że gotowy do lotu powinien wazyc nie wiecej jak 7kg i jest to spokojnie do osiagniecia. Szukajac w necie znalazlem takie cos:

http://static.rcgroups.com/forums/attachments/3/0/0/0/9/a1301832-161-LONGHORN2.jpg?

 

Dokladnie o cos takiego mi chodzi. Ten na zdjeciu ma dokladnie takie parametry jakie bym chcial-220 rozpietosci, masa do lotu z 0,65 l paliwa 7,7kg .

Zaczac bym chcial od profilu. Jaki byscie polecali. Myslalem o pogrubionym clark Y ale moze jakis inny bylby lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie tragicznie z drganiami, zobaczysz.

 

Rozumiem, że lataleś już dużymi benzynami.

 

Model jest mały to po pierwsze, po drugie nie możesz walczyć z drganiami masą to lotnictwo, pozostaje wielostopniowa separacja i problem wpadania w rezonas.

 

Przy tych rozmiarach darował bym sobie silnik benzynowy, sens benzyny od 50 ccm w górę, poniżej to metanolowe, a do 6,5 cmm metanol zamieniamy na elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że odradzacie. Za duzy, za ciezki i benzyna. Chcialbym jednak zbudowac takie cos, mimo potencjalnych przeciwienstw. Potraktowac budowe jako swego rodzaju wyzwanie-wlasnie ta benzyna, drgania i rozmiary itp. Pocieszajace jest dla mnie to, że takie maszyny istnieja i to o bardzo zblizonych parametrach i do tego lataja wiec mysle, że nie porywam sie na kolejny "lotniskowiec rc".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statecznik w strumieniu zaśmigłowym. Flater czai się za rogiem.

Lepszym pomysłem jest statecznik poziomy, łączący szczyty SK.

Ale ładna konstrukcja - typowy "dwigatiel".

 

Generalnie konstrukcja dwuogonowa jest jest dość prosta. Belki nie muszą być wcale "belkami". Mogą być konstrukcyjne. Jest parę konstrukcji, na których można się wzorować: OV-10 Bronco, Cessna 337... Bronco co prawda jest dwusilnikowcem, ale bryłę modelu można wykorzystać w napędzie pchającym.

 

Poza tym, można zawsze zawzorować się na "Predatorze" i konstrukcjach pokrewnych. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wypada porownanie Clarka Y z Gottingen 398 ? Ma ktos doswiadczenie lub chociaz pelna wersje profili? Ten model to akrobat nie bedzie. Ma latac i wcale nie musi szybko. Obciazenie powierzchni nosnej bedzie spore. Na stan dzisiejszy mojej wiedzy wybor musi byc miedzy tymi dwoma profilami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.