Martius_28 Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 Witam wszystkich serdecznie Jako ze to mój pierwszy post to napiszę coś więcej o sobie ..... Mam na imię Marcin, mieszkam na Śląsku swoją przygodę z modelarstwem zacząłem dawno temu w szkole podstawowej....do tej pory były to jednak kartonówki; robiłem duże modele małe...,kleiłem ile tylko się dało aż do czasu podjęcia pracy.... teraz po dłuższej przerwie już od dłuższego czasu chce zabrać się za RC. Czekając na możliwość napisania tego postu poczytałem troche forum, przeszperałem trochę net w poszukiwaniu planów itp.... jestem od zawsze fanem myśliwców z okresu II WS ( i to pewnie nie tylk ja ) wiec od razu celowałem w Spitfire`a, czytałem dużo ze na początek dobrze jest zacząć od czegoś małego prostego itp i się z tym zgodzę bez bicia ale z drugiej strony obojętnie jaki by to nie był model kartonowy z balsy itp...każdy należy wykonać dokładnie z największą starannością a , na pewno zrobie nie jeden błąd i to obojętnie co bym nie budował mam nadzieje ze metodą prób i błędów i z pomocą Was cos uda mi sie zbudować i będzie to przypominało samolot szukając planów patrzyłem bardziej pod kątem szczegółowości planów niż trudności wykonania i wybrałem te: dzis byłem wydrukować te plany w drukarni i.... o.O troche wielki jutro spisze ile trzeba na materiału i zakupy a potem nic tylko do pracy Spotkaliście się może już z tymi planami? co o tym myślicie?
madrian Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 Że troszeczkę za mało czytałeś. Balsowy model konstrukcyjny myśliwca, to świetny model do nauki... sprzątania. Niestety ale latanie modelami to nie takie hop siup, i choćbyś nie wiem jak wspaniele zbudował ten model (dość trudny w wykonaniu na początek) to możesz go zmienić w kupkę wiórów w ciągu kilku sekund. I masz jakieś 99% szans, że tak się stanie w pierwszym locie. Prawda jest taka, że modele same nie latają. Pilotuje je człowiek - a latania trzeba się nauczyć. A nauka, jak każda - obfituje w błędy i wypaczenia. Po prostu musisz się liczyć z tym, że kilka pierwszych modeli rozbijesz. Zatem delikatny i bardzo skomplikowany model nie jest tym, co można ci polecić. Choćbyś nie wiem jak lubił myśliwce. Niestety najlepszy wybór na początek to piankowy (czyli lekki, tani i odporny) model górnopłata o dużej samostateczności. Polecam popularny RWD-5, albo Piper Cupa (też z IIWŚ). Oprócz tego może być "Zefir" kolegi PiotraP. Lub inna podobna konstrukcja. Ale nie drewniany model konstrukcyjny. Chodzi o to, że "piankowce" są na tyle tanie i proste i w budowie, że można je budować tuzinami, nie szkoda ich zniszczyć i łatwo naprawić. A modele wykonane z pianki EPP są prawie niezniszczalne. Tańszą wersją są modele z tzw "Depronu" w naszych warunkach występującego jako izolacja polistyrenowa pod panele podłogowe. W każdym sklepie z panelami podłogowymi czy większym markecie budowlanym. Najpopularniejsze marki to Arbitron i Fixprix. Zwykle arkusze 5mm. Dopiero po zalataniu kilku, kolejnych modeli i dojściu do momentu, że model wraca tam gdzie chcesz w całości - można się pokusić o budowę i oblatanie modelu konstrukcyjnego.
karlem Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 Zdecydowanie odradzam tego Spit'a. Samolot piękny, ale model, o ile dobrze pamiętam, w skali 1:9, czyli mały i do tego jeszcze, tfu, za przeproszeniem :? elektryk...Dokładnie opracowany, miło się patrzy, jak musisz, to zbuduj i powieś wysoko pod sufitem, żebyś nie sięgnął... :wink: Zrób jak radzi madrian, Styropian, depron, czy inne EPP i nabijaj ręce, tzn. trenuj, ucz się. Jak polatasz trenerkami zrobisz sobie takiego uproszczonego i hulaj dusza...jak go przestaniesz kleić po każdym locie możesz przypomnieć sobie o tym pod sufitem... To najmniej bolesna droga, życzę powodzenia
Martius_28 Opublikowano 14 Września 2010 Autor Opublikowano 14 Września 2010 Że troszeczkę za mało czytałeś. Balsowy model konstrukcyjny myśliwca, to świetny model do nauki... sprzątania. Niestety ale latanie modelami to nie takie hop siup, i choćbyś nie wiem jak wspaniele zbudował ten model (dość trudny w wykonaniu na początek) to możesz go zmienić w kupkę wiórów w ciągu kilku sekund. I masz jakieś 99% szans, że tak się stanie w pierwszym locie. Prawda jest taka, że modele same nie latają. Pilotuje je człowiek - a latania trzeba się nauczyć. A nauka, jak każda - obfituje w błędy i wypaczenia. Po prostu musisz się liczyć z tym, że kilka pierwszych modeli rozbijesz. zgadzam się z Tobą ....narazie myślę o budowie bo mam wielką ochotę na to ...jeśli chodzi o latanie to liczę sie z tym że raczej nie zaleciał bym za daleko, dlatego chce do tego podjeść stopniowo.... budowa to nie jest kwestia kilku dni a raczej kilku misięcy ...wiadomo praca znajomi itp wiec w miarę postępu budowy będę szukał czegoś do kupienia w miarę prostego i taniego do nauki latania, pogoda za oknem jest jaka jest zima juz blisko wiec narazie mam czas na budowę, a czy bedzie wisiał pod sufitem czy latal zobaczymy
madrian Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 Nie przesadzajmy z tą zimą... :wink: Takiego "Zefirka" można np. zbudować w weekend. I zostaje kilka innych na polatanie, przed pierwszym śniegiem. http://forumrc.alexba.eu/zefirek_1.htm
Martius_28 Opublikowano 15 Września 2010 Autor Opublikowano 15 Września 2010 Nie przesadzajmy z tą zimą... :wink: Takiego "Zefirka" można np. zbudować w weekend. I zostaje kilka innych na polatanie, przed pierwszym śniegiem. http://forumrc.alexba.eu/zefirek_1.htm namówiłeś mnie ale spitfire`a i tak zbuduje ...tyle, że ta skala 1:9 jest troche olbrzymia mam zamiar to wydrukować jeszcze raz ale w skali 1:12 pytanie mam tylko czy modele z przewidzianym silnikiem elektrycznym różnią się konstrukcyjnie od spalinowych??
extream Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 Zazwyczaj są delikatniejsze a zarazem lżejsze od spalinowych. Przy napędzie elektrycznym nie ma drgań, więc nie potrzeba mocnej konstrukcji. Wyjątkiem są modele przystosowane do napędu zarówno spalinowego jak i elektrycznego. Zbudowałem spita z tych planów, ale uproszczonego i tanim kosztem z depronu : http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=21147
Martius_28 Opublikowano 15 Września 2010 Autor Opublikowano 15 Września 2010 hey ...żeby nie było, że nie słucham starszych czekając na jakieś pierwsze elementy na spita w ramach luzu zacząłem budowę Zefirka trochę to pokrzyżowało moje plany bo nie buduję go aby się kurzył tylko - jak też radzicie - się czegoś nauczyć więc bedą mi potrzebne elektroniczne gadżety ....zgodnie z instruktażem - silnik MIG 280 RACE 6V z przekładnią 4:1 i śmigłem FSK245X170 - Zasilanie Sanyo Twicell 8x750; 8x500 SanyoAR ?? - serva Hs55 i teraz najważniejszy problem - aparatura - nie chcę kupować czegoś co się szybko zepsuje albo będę z tego nie zadowolony - z opini na forach - spectrum dx6i - trochę drogi ale ma docelowo służyć na długo no i w Spitcie jakieś sugestie co do zestawienia??
extream Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 Proponuję wyposażyć się już w nowoczesny napęd, nie żadne migi. Cena będzie taka sama a latanie o wiele lepsze. Jeśli chcesz mogę Ci w wolnym czasie przedstawić specyfikację z zefirka moje brata.
Martius_28 Opublikowano 15 Września 2010 Autor Opublikowano 15 Września 2010 chętnie i dzięki za zainteresowanie
madrian Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 Opis budowy Zefirka jest nieco leciwy, co sam autor przyznaje bez bicia. W rezultacie podane wyposażenie jest nieco nieaktualne względem obecnej oferty rynkowej. Opis powstał w czasie, gdy silniczki BL były droższe od nowego Ferrari, a za jednego Lipolka trzeba było nerkę sprzedać... :roll: Obecnie sytuacja wygląda nieco korzystniej. :twisted: Znacznie lepiej wybrać silniczek BL (bezszczotkowy) o mocy 80-120W i z kv 1000-1200. Zasilanie z pakietu Litowo-polimerowego, najlepiej 3S (11.1V) 1000-1300mAh 20C. Regulator do silników BL 25A, serwa TP SG-91 (nie są szczytem techniki, ale na początek wystarczą). Śmigło zgodne ze specyfikacją wybranego silnika, dla napięcia pakietu. Najlepiej typu SF, o niedużym skoku.
extream Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 Dokładnie jak napisał przedmówca. Wszystko w postaci linków: Regulator Silnik Akumulator Serwo Prosta ładowarka
Martius_28 Opublikowano 17 Września 2010 Autor Opublikowano 17 Września 2010 o.O wielkie dzięki ...jutro składam zamówienie na to mały update - właśnie przyszła paczka z avioniką do Zefirka wiec przy dobrych wiatrach w weekend będzie gotowy a popołudniu jadę odebrać aparaturę. natomiast mam pytanie co do Spita - wregi wg planów należy wykonać ze sklejki - LITEPLY - ...sklejek jest kilka rodzajów co wg Was będzie najlepsze??
Martius_28 Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 ...no to mogę się pochwalić pierwszym modelem RC miałem go skończyć już wczoraj ...i dzis spróbować troche polatać no ale nie wyszlo dzieki wszystkim za udzielony rady !! teraz juz tylko pierwszy lot; a potem Spit - pytanie mam tylko można tego zefirka farba akrylowa w spray`u pomalować?
extream Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Skrzydła odwrotnie założone !! zwróć uwagę na profil !! Wypukłym do góry!
Martius_28 Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 Skrzydła odwrotnie założone !! zwróć uwagę na profil !! Wypukłym do góry! sa zalozone dobrze tak na tym zdjeciu to jakos dziwnie wyglada zrobione i założone tak jak na planach
extream Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 zrób zdjęcie profilu od boku jeśli możesz. Jakoś to dziwnie wygląda, a szkoda żeby od razu model zepsuć...
Martius_28 Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 okey jutro wrzucę jakieś foty skrzydła i kilka innych na forum
extream Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 I jeszcze jedna uwaga : rowki depronu staraj się chować do środka konstrukcji modelu, aby niepotrzebnie nie raziły...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.