bzik4 Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 ja lubię jak można kołować maszyną po pasie przed startem i po wylądowaniu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 właściwie to instruktor mnie odciągnął od roboty skrętnego przodu uzasadniając, ze w jego trenerze 1400mm rozp. również nie ma skrętnego przoduto w sumie żaden argument,poprzeczkę trzeba podnosić, a nie opuszczać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 11 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 ale ja wiem że trzeba podnosic...za sobą mam szybowce, motoszybowce i trenery. A taka prawie półmakietka myślę że jest w sam raz na moje zdolności (skrętny przód to już wyższa technologia, bo nawet nigdy jeszcze nie robiłem samolotu z przednim kółkiem ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekk1986 Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Witam, ja również nigdy nie robiłem skrętnego przodu ale spróbowałem i wyszło. Na razie jednak u mnie dłuższy przestój się szykuje i prace stoją w miejscu. Jak z wytrzymałością- to dopiero się okaże po 1 oblocie. Myślę, że warto zrobić skrętne podwozie przednie. Ja je zrobiłem z 2 rurek, tak aby jedna wchodziła w drugą- coś na zasadzie teleskopu. W grubszej rurce zrobiłem podłużne nacięcie, tak aby mogła wejść tam śrubka (służyła zablokowaniu sprężyny i określała skok zawieszenia). Pomiędzy śrubką a cieńszą rurką jest sprężyna, która służy amortyzowaniu. Na samej górze grubszej rurki też jest śrubka, po to by sprężyna nie wyskoczyła. U mnie mniej wiecej wygląda to tak: Do tego zamocowałem orczyk i zamocowałem tak aby skręcało- u góry rurki znowu weszła cieńsza i to ona była osią na której rurka trzymała się u góry. u dołu zawieszenie przeszło przez kadłub. Trochę zagmatwałem, ale ciężko to opisać własnymi słowami- trzeba to zobaczyć w moim temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norman Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 no właśnie nad tym się długo zastanawiałem...no i skrętna niestety nie bedzie. właściwie to instruktor mnie odciągnął od roboty skrętnego przodu uzasadniając, ze w jego trenerze 1400mm rozp. również nie ma skrętnego przodu, a samolocik sobie radzi. Więc u mnie bedzie jak na zdjęciach. Twój instruktor poszedł na łatwiznę , nie powielaj tego samego błędu . Zamontowanie jednego bowdena i dźwigni skrętu koła nie jest wielkim wyczynem . Nie wiem jakie lotnisko masz do dyspozycji ,ale obawiam się że mogłeś te dwie dodatkowe podłużnice idące od spodu kadłuba pociągnąć do pierwszej wręgi bo łatwo wyrwiesz ją przy lądowaniu na trawie . Nie odpuszczaj sobie tego skrętnego koła 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 13 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Co do lotniska to teoretycznie mam do dyspozycji te Aeroklubowe w Katowicach (Muchowiec). A w praktyce wygląda to tak że latam na obrzeżach Mysłowic na takiej bezużytecznej polanie. Co do skrętnego kółka to jak rozumiem bez niego mój model będzie fajny, ale do :ass: . Więc postaram się je zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian06adik Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 jak postępy w budowie? czyżby jakiś większy zastój "z robotą"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Większego przestoju w budowie nie przewiduję Wieczorkami, o ile czas na to pozwala a sen nie zwala z nóg staram się coś podłubac przy modelu. Przednie kółko jest już prawie skrętne, kończe obklejanie kadłuba i obecnie zajmuję się otwieranymi drzwiami 8) Model wygląda tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 21 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Po długich wahaniach wreszcie zostały uzgodnione kolory modelu: będzie wyglądał mniej więcej tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Jesteś pewien? A może tak? Bardzo rzadko spotykany kolor a moim zdaniem wygląda bajecznie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Jesteś pewien? A może tak? Obrazek Obrazek Obrazek Bardzo rzadko spotykany kolor a moim zdaniem wygląda bajecznie! Zarezerwowana na moją 182 :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 22 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Ładnie, z tym że ja również ograniczam koszty do minimum, a białą i granatową folię mam w zapasie, a takiej złotej lub żółtej niee :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Nadszedł czas na aktualizację tematu, ponieważ wiem że niektórych to interesuje. Budowa posuwa się do przodu co prawda, ale fotografii nie dodaję jak narazie z tego względu, iż jestem na etapie budowy drzwi i szlifowania kadłuba, uzupełniania szczelin, potem znowu szlifowania itd. Ogólnie ciekawych fotek z tego nie ma. A co do skrzydeł, to rozpocznę ich budowę dopiero 8 listopada. Model powinien byc gotowy do końca roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.