Skocz do zawartości

silnik ASP 46II 7,5ccm problem z wolnymi obrotami


bandi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z wolnymi obrotami właśnie w wyżej wymienionym silniku... wygląda to tak: że jak odpalę silnik i go nie przegazowywuje na wysokie to silnik ładnie trzyma wole obroty ...ale jak potrzymam na wysokich mniej wiecej 10 sekund to tak jak by tracił kompresje .. co napewno traci ... bo to normalne ponieważ tuleja się rozszerza i spada kompresja .... ale jak zdejme gaz to momentalnie silnik ma tendencje do gasniecia :( i w tedy musze na trymerze dodać gazu zeby silnik nie gasł ... w nowym ASP-ku takiego objawu nie mam ... :(:( ten stary jest po rozwałce wklejony został gaznik do korpusu silnika ... ale mysle ze to nie jest przyczyną tych objawów szczelnosc zbiornika sprawdzałem i nie ma tam mozliwosci lewego powietrza ... tak samo gaznik tez napewno nie bierze żadnego lewego powietrza ,bo sprawdzałem... jednego czego sie obawiam to ,może po prostu tłok już jest za bardzo dotarty i traci zbyt dużą kompresje::(:( ... a jesli chodzi o iglice wolnych obrotów to juz kreciłem na rozne sposoby ::(:( tak samo iglica wysokich obrotów, ale z nimi nie ma problemów.. tylko na wolnych jest problem:( nie wiem pomóżcie... generalnie silnik jest z odzysku ale jeśli by mi się udało dojść do tego czemu nie utrzymuje wolnych obrotów to wykorzystałbym go do innego modelu:):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz o rozgrzewaniu i traceniu kompresji ma sens.

Jakie paliwo (znaczy olej w paliwie) stosujesz? Jeśli z olejami syntetycznymi, to zmiana na rycynę może pomóc.

Następne pytanie - a jak już ustawisz wolne obroty na rozgrzanym silniku, to są one stabilne?

Jeśli tak to trzeba tak ustawić i już.

 

Ja bym jeszcze spróbował wymienić świecę na nową. U mnie to jest najczęstrza przyczyna podobnych kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

latam na paliwie MODEL TECHNICS -Contest 10 ono ma 18 procent oleju, tylko nie wiem czy syntetyk czy rycyna, bo nie znam się .Spróbuje dzisiaj wymienić swiece a mam swiece os.8 , ale własnie zauwazyłem jak by ona nie grzała zbyt mocno ... akumulatory są wpełni naładowane do odpalania , najbardziej mnie wkurza to ze nie moge ustawic wolnych obrotów bo nieco wyzsze moge i jest ok... tylko model startuje z asfaltu i kurcze nie moge w ogole nim zatrzymać sie na pasie, gdyż obroty wolne są zbyt szybkie i uniemozliwiają całkowite zatrzymanie modelu ... bo tak to na wysokie obroty wchodzi ładnie i trzyma obroty tez pieknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej syntetyczny. Przeczytałem tutaj:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1475,paliwo-contest-10-2-5l-model-technics

 

Mój ASP (identyczny) jest wybredny co do paliwa. najlepiej chodzi jak, karmię go ArticGlow (http://www.arcticglow.com/), choć na takim jak Twoje też nie było źle, tyle że był wtedy młodszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no mój silnik latał dopiero drugi sezon :) moze narazie wymienie ta swiece ... a jeszcze zauwazyłem taki obiaw jak wczoraj odpalałem silnik,że z pod cylindra pojawiają się bańki powietrza, jakby była nie szczelna górna pokrywa cylindra mam tam pare gwintów zerwanych i wymieniłem sruby na dłuższe żeby łapały jeszcze za gwint ... ewentualnie moze być wina ze ucieka tam powietrze ... chociaz generalnie jak silnik jest zimny i kręcę śmigłem to ma piękna kompresje i nie syczy zadne powietrze przy cylindrze ... bardziej syczy powietrze z gaznika , ale wydaje mi sie ze to normalne

 

 

pozdrawiam Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

górna pokrywa cylindra

Czyli głowica?

Tam musi być szczelnie. Inaczej wszelkie pozostałe próby tracą sens.

Rozgrzanie silnika poza wspomnianym przez Ciebie rozszerzaniem cylindra, powoduje rozgrzanie oleju i jego pozostałości, które uszczelniają silnik jak jest zimny. Stąd kręcenie śmigłem na zimnym silniku niewiele mówi, chyba że jest już bardzo źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm no wiec może to być problem właśnie w głowicy ze jest tam nieszczelność ... zmieniłem teraz świece dokręciłem śruby od głowicy i idę na pole odpalić silnik zobacze może coś pomogło ... jak coś to zdam relację

A narazie dziękuje że poświęcił mi Pan trochę swojego czasu :) pozdrawiam Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nic to nie pomogło .. generalnie silnik bardzo trudno odpala czy zimny czy gorący ... a jak jest rozgrzany to już w ogóle nie chce palić ...a wolnych obrotach to już nie wspomne... dam sobie spokój chyba z tym silnikiem wyślę go na emeryturę... ewentualnie jakieś części się z niego przydadzą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej syntetyczny. Przeczytałem tutaj:

MT Contest 10 zawiera olej który jest mieszaniną oleju syntetycznego i rycynowego w proporcjach 80/20.

 

Sklepy od zawsze podają błędne w tym przypadku informacje.

 

Skład paliw Model Technics - formuła Irvine

 

Skład Oleju Klotz Super TechniPlate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest rozgrzany to już w ogóle nie chce palić ...a wolnych obrotach to już nie wspomne

MT Contest 10 zawiera olej który jest mieszaniną oleju syntetycznego i rycynowego w proporcjach 80/20

Faktycznie to by odpowiadało moim doświadczeniom. Mój ASP generalnie nie chce współpracować z olejami syntetycznymi, a na tym paliwie, jak już wcześniej napisałem, pierdział całkiem dobrze.

a jak jest rozgrzany to już w ogóle nie chce palić ...a wolnych obrotach to już nie wspomne

Wszytko wskazuje na mocne nieszczelności. Chyba już nic więcej nie jestem w stanie poradzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytko wskazuje na mocne nieszczelności.

Ma Pan racje bo gdy silnik uda sie odpalic i go nie gazuje jest chłodny to trzyma wolne obroty i to bardzo ładnie a jak go pokręce chwile na wysokich i zgasze , to traci kompresje kompletnie... i to bedzie napewno to... mozliwe ze po kraszu w ogole sie cały silnik rozszczelnił bo pierdzielnął mocno w drogę kamienistą i pękła komora gaznika i cała tuleja gaznika gdzie się przykręca do korpusu silnika ja to skleiłem na stałe ... ale możliwe tez ze głowica sie odkształciła bo wyłamało sie z niej parę radiatorów ... i to też działa na to że silnik się teraz gorzej chłodzi, tak czy tak na taką rozpierdówkę co ten silnik przeżył to i tak cud że w ogóle gada :)

 

 

ale dziękuje za pomoc pozdrawiam Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, ze silnik ABC traci kompesję po rozgrzaniu wynika z tego, że tłok stygnie szybciej niż tuleja cylindrowa. To normalne zjawisko i raczej nie jest powodem Twoich problemów. Ale jesli masz problem ze szczelnością głowicy, to jej dokręceniem sprawy nie załatwisz a tylko pogorszysz. Głowica MUSI być dokręcona równo i z tzw. wyczuciem. Jesli nadal jest problem, to znaczy, że głowica, uszczelka, lub tuleja cylindrowa ma jakiś defekt. Skoro silnik był rozbity, to mogło dojść do skrzywienia wału korbowego. Krzywy wał powoduje przyspieszone zuzycie łozysk, co z kolei prowadzi do utraty szczelności skrzyni korbowej. Tak, czy inaczej jesli chcesz nadal bawic sie z tym silnikiem, to musisz zlokalizowac zrodlo Twoich problemow (prawdopodobnie nieszczelności), a jesli po prostu chcesz miec wzglednie dobry silnik do latania, to chyba bardziej opłaci się kupić uzywany silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a powiedzcie mi ... czy mozliwa jest nieszczelnosc na łozysku wału korbowego tego przedniego co przykręca się śmigło ?? bo jak kręce wałem to własnie syczy powietrze z niego ...tylko ewentualnie co zrobić próbować wymienic łozysko czy jakoś to uszczelnić ?? jakims smarem?? bo widze że tam jest taka uszczelka przy hmmm... i jeszcze jest jedna sprawa rozebrałem silnik i tłok z tuleją ogólnie są lekko spasowane ...silnik był juz bardzo dobrze dotarty wiec nie wiem czy to normalne ze tłok w miare luzno jest spasowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Panów :) muszę się pochwalić!!! wymieniłem łożysko na korbowodzie generalnie kupiłem w sklepie z łożyskami ... nie pasowała średnica wewnętrzna ale przetoczyłem wał na tokarce. Zrobiłem mały TUNING tłoka, trochę go sprasowałem , splanowałem delikatnie dekiel głowicy i przykręciłem ... silnik dotarłem na nowo

 

iiiiiiiii???

 

PANOWIE silnik pracuje ładnie i utrzymuje obroty wolne wkręca się w wysokie a wiec??

 

udało się jednak "MASK" miał rację najbardziej nieszczelne było łożysko i pewno też głowica ... a tłok z tuleją cylindrową już był bardzo luźno spasowany , a więc dlatego skusiłem się na sprasowanie delikatne tłoka, aby jego wymiar zewnętrzny był większy od wymiaru wewnętrznego cylindra ... dotarłem i chodzi pięknie:D:D przy uderzeniu mocno w beton mógł się po prostu tłok zdeformować i tuleja cylindrowa a nawet cały korpus silnika przez to też to rozszczelnienie wynikło i w wyniku tego silnik nie utrzymywał wolnych obrotów a tym samym ciężko zapalał ...

 

 

Dziękuje WAM za porady ... jednak nie należy się poddawać a i czasami rozbity silnik da się naprawić ... trzeba tylko dążyć do celu:D

 

POZDRAWIAM DAREK!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem łożysko na korbowodzie generalnie kupiłem w sklepie z łożyskami ... nie pasowała średnica wewnętrzna ale przetoczyłem wał na tokarce

Czy ja dobrze rozumiem, że twierdzisz że po zmianie łożyska na korbowodzie silnik się uszczelnił? Pierwsza sprawa - tam na korbowodzie było łożysko toczne, a nie raczej panewka? Druga sprawa - jakim prawem na łożysku korbowodu występowała jakaś nieszczelność? :shock: Chyba, że chodziło ci o łożysko na wale korbowym a nie na korbowodzie?

 

 

a tłok z tuleją cylindrową już był bardzo luźno spasowany , a więc dlatego skusiłem się na sprasowanie delikatne tłoka, aby jego wymiar zewnętrzny był większy od wymiaru wewnętrznego cylindra

Średnica zewnętrzna tłoka większa niż średnica wewnętrzna tulei na całej wysokości? Jakim prawem wtedy silnik może pracować przy pasowaniu "na wcisk"? :shock: Chyba, że tylko górna część tulei ma mniejszą średnicę wewnętrzną niż tłok, a niżej jest pasowanie suwliwe...

 

 

Zrobiłem mały TUNING tłoka, trochę go sprasowałem

Po reszcie wypowiedzi trochę boję się zapytać... No ale zaryzykuję... Czy mogę wiedzieć jakim sposobem?

 

 

Od razu zaznaczę - mój post nie ma na celu obrazić, czy wyśmiać. Chodzi mi głównie o wyjaśnienie pewnych nieścisłości dotyczących poprzedniego Twojego postu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no o łożysko na wale korbowym;) przyznaje racje;) łożysko było nie szczelne;)

 

a jeśli chodzi o sprasowanie tłoka to na prasie ręcznej od strony wewnętrznej wsadziłem tulejkę i go minimalnie sprasowałem ... ,tłok nieco się rozszerzył ...silnik przeznaczyłem na straty ,więc co mi szkodziło spróbować ,prymitywny sposób ,ale skuteczny ,a że się udało i silnik pracuje super po dotarciu to tylko się cieszyć

 

 

pozdrawiam Darek

 

Edit:

 

Chyba, że tylko górna część tulei ma mniejszą średnicę wewnętrzną niż tłok, a niżej jest pasowanie suwliwe...

 

tak dokładnie jak piszesz górna część tłoka jest spasowana a dolna jest luźno .... przed uruchomieniem zalałem tłok i tuleje cylindrową olejem maszynowym i kilkanascie razy kręciłem śmigłem... no i odpaliłem dotarłem na bogatej mieszance . normalnie tak jak nowy silnik i chodzi bez zarzutów ... wiadomo tłok nie sprasowałem nie wiadomo jak mocno , bardzo delikatnie :)

- nie pisz posta pod postem - edytuj post ostatni korzystając z funkcji EDIT

- nie dopuszcza się edycji postów zmieniając całkowicie ich przekaz - ostrzeżenie

Marcin133

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.