wojtekrc Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 witam posiadam motoszybowiec o rozpiętości 230cm długości 107cm i masie razem z wyposażeniem 1400g interesuje mnie jakie śmigło składane a dokładnie rozmiar mam do niego wstawić przy silniku graupner speed 600 ps. podkreślam iż jestem początkującym modelarzem i jak coś nie dopisałem to pytajcie (tylko bez krzyku oczywiście )
Irek M Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Odpowiedź uzyskasz gdy przeczytasz sugestie producenta; wrzuć w google nazwe silnika potem wchodź we wskazany link(sklepu). W 99,9% przy każdym silniku podane są wymiary śmigieł. EDIT; za mało danych silnika podałeś ale np tu masz 20x11 http://www.rc-modele.pl/naped-elektryczny-graupner-power-set-600-84v-p-2589.html
jary14 Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 A czym masz zamiar go zasilać ? Silnik z przekładnią, czy też nie ? Jeśli to ma iść bezpośrednio na silnik to śmigło 8x5 (Tak wygooglowałem) , a jeżeli na przekładnie, to nie wiem... ale z 13' ? Ja latałem z 540 z przekładnią, na śmigle 12'. Ale ja mam inne pytanie - w dzisiejszych czasach taka duża szczotka (w ogóle szczotka) to rzadkość - warto ? Ja bym zainwestował z 3F...
wojtekrc Opublikowano 28 Września 2010 Autor Opublikowano 28 Września 2010 zasilanie będzie to 9,6v bez przekładni a ten silnik to tylko dlatego że dostałem go razem z regulatorem i samolotem aha i jeszcze jedno widziałem kiedyś temat gdzie jakiś modelarz powiększał średnice wału poprzez owijanie go cienkim drucikiem miedzianym po czym zalutował to i szlifował go do danej średnicy próbował ktoś tej techniki?
Irek M Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Jeśli to ma iść bezpośrednio na silnik to śmigło 8x5 (Tak wygooglowałem) To by się zgadzało z moimi 20x11 oczywiście w cm nie w calach :mrgreen: