Skocz do zawartości

jakie śmigło


wojtekrc

Rekomendowane odpowiedzi

witam posiadam motoszybowiec o rozpiętości 230cm długości 107cm

i masie razem z wyposażeniem 1400g

interesuje mnie jakie śmigło składane a dokładnie rozmiar mam do niego wstawić

przy silniku graupner speed 600

ps.

podkreślam iż jestem początkującym modelarzem i jak coś nie dopisałem

to pytajcie (tylko bez krzyku oczywiście :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź uzyskasz gdy przeczytasz sugestie producenta; wrzuć w google nazwe silnika potem wchodź we wskazany link(sklepu). W 99,9% przy każdym silniku podane są wymiary śmigieł.

 

EDIT; za mało danych silnika podałeś ale np tu masz 20x11

 

http://www.rc-modele.pl/naped-elektryczny-graupner-power-set-600-84v-p-2589.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym masz zamiar go zasilać ?

Silnik z przekładnią, czy też nie ?

 

Jeśli to ma iść bezpośrednio na silnik to śmigło 8x5 (Tak wygooglowałem) , a jeżeli na przekładnie, to nie wiem... ale z 13' ? Ja latałem z 540 z przekładnią, na śmigle 12'.

 

Ale ja mam inne pytanie - w dzisiejszych czasach taka duża szczotka (w ogóle szczotka) to rzadkość - warto ?

Ja bym zainwestował z 3F...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilanie będzie to 9,6v

bez przekładni

a ten silnik to tylko dlatego że dostałem go razem z regulatorem i samolotem

 

aha i jeszcze jedno widziałem kiedyś temat gdzie jakiś modelarz powiększał średnice wału poprzez owijanie go cienkim drucikiem miedzianym po czym zalutował to i szlifował go do danej średnicy próbował ktoś tej techniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilanie będzie to 9,6v

No to patrz na śmigiełka... a w zasadzie łopatki w zakresie 8-9 cali.

 

A zasilanie MH, ze względu na regulator, czy po prostu chciałeś do tego modelu wykorzystać, wszystko co masz ?