Jump to content

Mój Slow Stick


Recommended Posts

Witam latam już całkiem dobrze pierwszą akrobatką nauczyłem się podstaw ostrzejszego latania teraz męczę drugą dokładnie model nazywa się Vertigooo metrowy dwupłatowiec

ale wiadomo zima nadchodzi wielkimi krokami i nie bardzo będzie się chciało jeździć 3km na lotnisko żeby wylatać dwa pakiety i wracać. Tak więc pomyślałem żeby jakoś się wziąć i za siebie i nauczyć latąc prze domem wiadomo jak to na przedmieściach domek przy domku i tak mam wyjątkowo duża działke i to bez drzew odejmując dom i zabudowania wychodzi około 70 na 40m myśle ze całkiem sporo do tego wszędzie są lasy więc wieczorkiem jest zawsze 0 wiatru. Niestety Vertigooo owszem wyrabia sie na tym terenie ale z latania mam zero przyjemności bo praktycznie jest to latanie w kółko model swoje wazy ni nic na to nie poradzę wykonałem go naprawdę bardzo lekko. tak więc zszedłem do piwnicy i leży rurka obok paski jakiegoś strasznie gęstego choć lekkiego i bardzo elastyczego styropianu no to biorę :P teraz forum sprawdzam tematy w dziale Parkflayer

itd widzę temat o slow sticku spodobał mi się spojrzałem na górke smieci z piwnicy no pasuje idealnie to co udało mi sie do tej pory sklecić zfotgrafowałem:

Dołączona grafika

To będzie serce modelu mały ale za to jaki potężny silnik KDA na śmigiełku 9/4.5 cala

Dołączona grafika

Możecie krytykować poniosło mnie z tym flamastrem :devil:

Dołączona grafika

A to będą skrzydełka roz 142cm

I teraz moje pytania na których odpowiedzi bardzo licze.

- Czy krawędź spływu nie jest zbyt gruba to aż 1cm mówię o skrzydle i stateczniku.

- Profil będzie typowo ptasi myślę że da radę

- Jaki w tych modelach daje się kąt zaklinowania skrzydła myślę że koło dwuch stopni ale mogę się mylić.

- Teraz głupie no ale trudno czy jeżeli przez rurkę pcv puszę antenę odbiorninka to nie będzie zakłuceń w końcu to 2mm litego plastiku.

-A i montował ktoś za szanownych kolegów modelarzy kiedyś wyposażenie na opaski samozaciskowe bo ja tu innego wyjścia nie widzę.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli to ma być model z rodziny "slow" to musisz pamiętać parę ważnych elementów.

 

Po pierwsze 142 cm rozpiętości to strasznie dużo jak na SF. Moim zdaniem skrzydła nie wytrzymają bez wzmocnień. Powinieneś zrobić raczej skrzydła do 1 metra długości a trochę szersze. Te ze zdjęcia będą mało stabilne.

 

Po drugie musisz obliczyć powierzchnię nośną samolotu i wagę. Jak chcesz, żeby latał wolno powinno być około 13g na decymetr kwadratowy. Zresztą im mniej tym lepiej.

 

Pod trzecie musisz zastosować odpowiedni napęd. Lekki silnik o niskim KV ze śmigłem SF.

 

Ważną sprawą jest też wznios skrzydeł i skłon silnika. Musi być odpowiedni wznios by model sam się stabilizował nawet przy najmniejszych prędkościach. Za to skłon silnika ma zapewnić to, że przy dodaniu gazu model nie będzie zadzierał nosa do góry.

Link to comment
Share on other sites

Nie zgodzę się z tobą do końca ani nawet po częsci 142cm to niedużo genaralnie im większy model tym większa pwieszchnia a skoro mam takie wposażenie jakie mam to po co mam robić cegłe o rozpieości 80cm :crazy:

 

Powinieneś zrobić raczej skrzydła do 1 metra długości a trochę szersze. Te ze zdjęcia będą mało stabilne.

powiem Ci że jeszcze się ździwisz co do wzmocnień to dobrze przemyslana konstrukcja nie potrzebuje ich za dużo dlatego wybrałem ptasi profil który przy takiej grubiści profilu nawet bez wzmocnień jest cięzko uszkodzić w wyniku przeciązenia a na całej długości pójdzie balsa twarda 3mm do tego zastrzaly

 

Pod trzecie musisz zastosować odpowiedni napęd. Lekki silnik o niskim KV ze śmigłem SF.

 

Za ten silnik dałem 100zł i jakoś niezamieżam kupować nowego.

 

Ważną sprawą jest też wznios skrzydeł i skłon silnika. Musi być odpowiedni wznios by model sam się stabilizował nawet przy najmniejszych prędkościach. Za to skłon silnika ma zapewnić to, że przy dodaniu gazu model nie będzie zadzierał nosa do góry.

posłuchaj nie raz startowałem w F1H i F1A/m robiłem tez kilka takich modeli więc proszę nie traktuj mnie jak laika o skłonie silnika nie wspomne ale jedno mnie ciekawi to skłon silnika ustawia sie na poszczegulne fazy lotu czy jak :ble: rozumiem że przy dodawaniu gazu ma się zwiększać no to ciekawe ja takiej konstrukcji nie widziałe moje modele które mam budowałem sam zapewniam cię ze skłonem sobie poradze.

Błędy poprawie jutro :wink:

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie do końca ten ma 1088kv do tego dostałem cały osprzęt zapasowy wał i takie tam pierdołki kupiłem go w łodzi jakieś 3 lata temu do tej pory pracuje idealnie.

Co do tematu właśie maluje skrzydła.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

to skłon silnika ustawia sie na poszczegulne fazy lotu czy jak :ble: rozumiem że przy dodawaniu gazu ma się zwiększać no to ciekawe ja takiej konstrukcji nie widziałe

No to kolego źle rozumiesz rzeczywiście.

 

Kibicuję twojemu projektowi i życzę pomyślności, choć twierdzę, że to będzie latać kiepsko.

 

Z chęcią zobaczę jak to lata więc wrzuć filmik z oblotu. 8)

 

PS:Popraw błędy ortograficzne bo masz już 15 lat a wsadzasz w każdym zdaniu byka. Jakieś znaki interpunkcyjne też bardzo by ułatwiły rozczytanie twoich postów. :o

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Model lata :mrgreen: !!!

Lata nawet całkiem nieźle, jedyne co można uznać z wadę to to że zadziera przy obrotach powyżej 60% ale to kwestia zbyt tylnego środka ciężkości model spokojnie lata na 30% obrotów.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hej

Możesz podać jak zamontowałeś skrzydło. Chodzi dokładnie o kąt zklinowania skrzydła. Leży płasko na tej listwie czy ma przód uniesiony lekko?

 

Masz jakieś zdjęcia skrzydła po złożeniu bo chciałbym zobaczyć profil. Najlepiej jakieś zdjęcie całego modelu z boku.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.