olo Opublikowano 27 Października 2006 Opublikowano 27 Października 2006 Witam. Oto moje ostatnie dzieło. Pomysł na niego powstał gdy miałem już przerobiony silnik i nie było do czego go włożyć a na warsztacie mam już drugą taką małą benzynkę która też chce latać .Do tej pory wyszłem z nim trzykrotnie na loty razem z oblotem w sumie chyba dziesięć około 10 minutowych lotów wrażenia bardzo pozytywne. Teraz znowu wrócił na warsztat na prace wykończeniowe bo narazie latał na pożyczonym podwoziu z innego modelu,dorobię mu maskę silnika i pomaluję stery w pasy biało-czerwone wys. i kier. do kabiny trafi pilot i to jak mi sugerował Piotrek Pindral koniecznie z białym szalikiem. To jeszcze przed oblotem: Krótko o modelu : -rozpiętość 196 cm,cięciwa skrzydła 35 cm,profil Naca 2415, -kąt natarcia 2 stopnie, -dł. bez silnika 126 cm, -waga gdzieś między 4 a 5 kg nie zważyłem go jeszcze dokładnie, -silnik no name poj ok. 20 ccm z groszami,benzyniak,wychylony po 3 stopnie , zapłon od Nastika ,waga 1150 z zapłonem i tłumikiem ale bez zasilania zapłonu - latałem na śmigłach 15x8 i 16x8 -skrzydło oklejone Oracoverem kadłub pokryty Kowerallem malowany farbami nitro, wszystkie serwa standard lotki x2 wysokość x 2 ,odbiornik MPX UNI 9 radio MPX 3010 Mam mało zdjęć bo najczęściej latam sam i nie ma kto mi ich robić Te następne fotki zrobił mi Piotrek Pindral z naszego ostatniego latania w Wilczych laskach gdzie się spotkaliśmy w kilkanaście osób 14 pążdziernika
modelmaniak Opublikowano 27 Października 2006 Opublikowano 27 Października 2006 Bardzo fajna maszyna!!!! GRATULACJE!!!
MareX Opublikowano 28 Października 2006 Opublikowano 28 Października 2006 Także przyłączam sie do gratulacji. Z jakich to planów? Pytam, bo też mam taką benzynkę 29 cm i też do czegoś ją wsadzic trzeba będzie A przy okazji, to co to za lotnicho?
olo Opublikowano 28 Października 2006 Autor Opublikowano 28 Października 2006 Nie zbudowałem go z żadnych konkretnych planów pomysł,parę szkiców i rysunek kratownicy kadłuba i rozrysowane skrzydło i to wszystko.
Artur Opublikowano 28 Października 2006 Opublikowano 28 Października 2006 ładny i fajny bo na bezyne, ogólnie mi sie podoba choc ja wole 2-platy
olo Opublikowano 28 Października 2006 Autor Opublikowano 28 Października 2006 Ja też myślę o dwupłatowcu i wtedy koniecznie z maską silnika taką jak owiewka silnika gwiazdowego bo te moje silniki są trochę rogate tzn, tłumik z jednej strony a gażnik z drugiej i ciężko to ładnie i zgrabnie okryć owewką. No można jeszcze schować tłumik za cylinder ale gażnik i tak będzie odstawał.. O wiele lepiej, łatwiej taki silnik będzie shować w owiewce np. Duka niż Tiger Motha oczywiście dobierając odpowiednią wielkość całego modelu.
olo Opublikowano 8 Listopada 2006 Autor Opublikowano 8 Listopada 2006 Wymiary tłumika to 70x60x30 mm Grubość razem z rurką wylotową spalin 44 mm Rozstaw śrub mocujących tłumik silnik to 34 mm Grubość podkładki dystansowej 5 mm Wylot spalin fi 12/10
MareX Opublikowano 9 Listopada 2006 Opublikowano 9 Listopada 2006 Olo! Może spróbowałbyś zmniejszyć te pierwsze, zreszta b. fajne foty, do rozmiaru 640/480, bo sie forum "rozjeżdza" i trzeba mieszać strzałką na dole ekranu i nie można wtedy dokładnie czytać, bo to rozprasza. To tylko taka lużna sugestia na przyszłość, zreszta foty tłumika chyba już dałeś w takim wymiarze...
olo Opublikowano 9 Listopada 2006 Autor Opublikowano 9 Listopada 2006 Zgodnie z życzeniem foty już mieszczą się w monitorze.
Piotrek Pindral Opublikowano 12 Listopada 2006 Opublikowano 12 Listopada 2006 Miałem przyjemność ogladać ten model i muszę przyznać, że prezentuje sie znakomicie! Lata niezwykle realistycznie, a o to przeciez chodzi. Po dodaniu maski, pilota z białym szalikiem i dokończeniu malowania bedzie to wyjątkowo urodziwy model.
olo Opublikowano 12 Listopada 2006 Autor Opublikowano 12 Listopada 2006 Witam Piotrze na ,,łonie" forum.
krzysiek259 Opublikowano 13 Listopada 2006 Opublikowano 13 Listopada 2006 ladny modelik. jak sie nim lata?
olo Opublikowano 13 Listopada 2006 Autor Opublikowano 13 Listopada 2006 ladny modelik. jak sie nim lata? Po pierwszych lotach a jak pisałem było ich niedużo bardzo przyjemnie jak dużym trainerem. Zrobiłem go w zasadzie tylko po to żebym miał na czym ulotnić tego przerobionego benzyniaka a w zasadzie dwóch bo następny silnik jest w trakcie przerabiania też takiej samej pojemności.
MareX Opublikowano 13 Listopada 2006 Opublikowano 13 Listopada 2006 Powiedz mi z łaski swojej Olo, jak rozwiązany jest zapłon w tym silniczku? Z tego co widzę, to własnie chyba przód mu przerabiałeś, a ja także b. chętnie w mojej benzynce 29 cm pozbyłbym się tego koła zamachowego z magnesami. Bardzo mu to "mordkę" poszerza a przez to zawęża :wink: pole zastosowania.
olo Opublikowano 13 Listopada 2006 Autor Opublikowano 13 Listopada 2006 Powiedz mi z łaski swojej Olo, jak rozwiązany jest zapłon w tym silniczku? Z tego co widzę, to własnie chyba przód mu przerabiałeś, a ja także b. chętnie w mojej benzynce 29 cm pozbyłbym się tego koła zamachowego z magnesami. Bardzo mu to "mordkę" poszerza a przez to zawęża :wink: pole zastosowania. Silnik kupiłem na Allegro za ok.70 zł U Nastika zapłon z 138 zł. O tłumiku pisałem wyżej. Orginalne magneto poszło precz . Dotoczyłem nową piastę w tym pierścieniu bliżej kartera silnika jest otwór z wklejonym na distal magnesem a właściwie dwoma jeden na drugim rozmiar średnica 3 mm wys 2 mm na tych wystajacych narazie śrubach zamocowany jest czujnik Halla Zapłon zasilany jest z 5 szt aku. rozmiar AAA 800 mAh małe ale akurat takie miałem pod ręką gdy lutowałem kabelek z wtyczką do podłączenia się pod zapłon teraz je wymienię na większe ale w pierwszych lotach się sprawdziły. Chciałem sprawdzić czy dam radę przerobić i odpalić taki silniczek a potem sprawdzić czy to maleństwo ma chęć latać i okazało się że ma. Pewnie w orginalnej wersji też by poleciało ale niestety nie zważyłem tego koła a już go nie mam więc nie wiem czy i ile zaoszczędziłem na wadze tego silnika .Jednak po wymianie zapłonu szybciej się wkręca na obroty i z nich schodzi.
MareX Opublikowano 13 Listopada 2006 Opublikowano 13 Listopada 2006 Konkretnie i rzeczowo. O to mi własnie chodziło, ale nie myśl sobie, że to koniec... Jak sie zabiorę za przeróbkę /a jest to konieczne/, to Cię będę jeszcze męczył. Pozwoisz?
olo Opublikowano 13 Listopada 2006 Autor Opublikowano 13 Listopada 2006 Konkretnie i rzeczowo. O to mi własnie chodziło, ale nie myśl sobie, że to koniec... Jak sie zabiorę za przeróbkę /a jest to konieczne/, to Cię będę jeszcze męczył. Pozwoisz? Oczywiscie
olo Opublikowano 20 Maja 2007 Autor Opublikowano 20 Maja 2007 Parę fotek z dzisiejszego latania było całkiem przyjemnie w przeciwieństwie do latania tydzień temu gdzie komary i inne latające paskudztwo wygoniły mnie z lotniska. W drugim locie puściło mocowanie owiewki koła a dalej latałem z jedną owiewką. Przypadkowy fotograf który robił zdjęcia w locie na początku nie nadążał za modelem a latałem naprawdę wolno Ale potem było już coraz lepiej
Tomek Opublikowano 20 Maja 2007 Opublikowano 20 Maja 2007 Model fajowy ,ale lotnisko to bym sobie pożyczył :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.