Skocz do zawartości

MAłY BENZYNIAK SP-OLO


olo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Oto moje ostatnie dzieło.

Pomysł na niego powstał gdy miałem już przerobiony silnik i nie było do czego go włożyć a na warsztacie mam już drugą taką małą benzynkę która też chce latać .Do tej pory wyszłem z nim trzykrotnie na loty razem z oblotem w sumie chyba dziesięć około 10 minutowych lotów wrażenia bardzo pozytywne.

Teraz znowu wrócił na warsztat na prace wykończeniowe bo narazie latał na pożyczonym podwoziu z innego modelu,dorobię mu maskę silnika i pomaluję stery w pasy biało-czerwone wys. i kier. do kabiny trafi pilot i to jak mi sugerował Piotrek Pindral koniecznie z białym szalikiem.

To jeszcze przed oblotem:

a19f353fa8edbff4.jpg

 

Krótko o modelu :

-rozpiętość 196 cm,cięciwa skrzydła 35 cm,profil Naca 2415,

-kąt natarcia 2 stopnie,

-dł. bez silnika 126 cm,

-waga gdzieś między 4 a 5 kg nie zważyłem go jeszcze dokładnie,

-silnik no name poj ok. 20 ccm z groszami,benzyniak,wychylony po 3 stopnie , zapłon od Nastika ,waga 1150 z zapłonem i tłumikiem ale bez zasilania zapłonu

- latałem na śmigłach 15x8 i 16x8

-skrzydło oklejone Oracoverem kadłub pokryty Kowerallem malowany farbami nitro,

wszystkie serwa standard lotki x2 wysokość x 2 ,odbiornik MPX UNI 9

radio MPX 3010

Mam mało zdjęć bo najczęściej latam sam i nie ma kto mi ich robić

Te następne fotki zrobił mi Piotrek Pindral z naszego ostatniego latania w Wilczych laskach gdzie się spotkaliśmy w kilkanaście osób 14 pążdziernika

 

63bf1154f39c4f80.jpg

 

4d8e177a21c63c44.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja też myślę o dwupłatowcu i wtedy koniecznie z maską silnika taką jak owiewka silnika gwiazdowego bo te moje silniki są trochę rogate tzn, tłumik z jednej strony a gażnik z drugiej i ciężko to ładnie i zgrabnie okryć owewką.

No można jeszcze schować tłumik za cylinder ale gażnik i tak będzie odstawał.. O wiele lepiej, łatwiej taki silnik będzie shować w owiewce np. Duka niż Tiger Motha oczywiście dobierając odpowiednią wielkość całego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Olo! Może spróbowałbyś zmniejszyć te pierwsze, zreszta b. fajne foty, do rozmiaru 640/480, bo sie forum "rozjeżdza" i trzeba mieszać strzałką na dole ekranu i nie można wtedy dokładnie czytać, bo to rozprasza. To tylko taka lużna sugestia na przyszłość, zreszta foty tłumika chyba już dałeś w takim wymiarze... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ladny modelik. jak sie nim lata?

 

Po pierwszych lotach a jak pisałem było ich niedużo bardzo przyjemnie jak dużym trainerem.

Zrobiłem go w zasadzie tylko po to żebym miał na czym ulotnić tego przerobionego benzyniaka a w zasadzie dwóch bo następny silnik jest w trakcie przerabiania też takiej samej pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi z łaski swojej Olo, jak rozwiązany jest zapłon w tym silniczku? Z tego co widzę, to własnie chyba przód mu przerabiałeś, a ja także b. chętnie w mojej benzynce 29 cm pozbyłbym się tego koła zamachowego z magnesami. Bardzo mu to "mordkę" poszerza :D a przez to zawęża :wink: pole zastosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi z łaski swojej Olo, jak rozwiązany jest zapłon w tym silniczku? Z tego co widzę, to własnie chyba przód mu przerabiałeś, a ja także b. chętnie w mojej benzynce 29 cm pozbyłbym się tego koła zamachowego z magnesami. Bardzo mu to "mordkę" poszerza :D a przez to zawęża :wink: pole zastosowania.

 

Silnik kupiłem na Allegro za ok.70 zł

U Nastika zapłon z 138 zł.

O tłumiku pisałem wyżej.

Orginalne magneto poszło precz .

Dotoczyłem nową piastę w tym pierścieniu bliżej kartera silnika jest otwór z wklejonym na distal magnesem a właściwie dwoma jeden na drugim

rozmiar średnica 3 mm wys 2 mm na tych wystajacych narazie śrubach zamocowany jest czujnik Halla

Zapłon zasilany jest z 5 szt aku. rozmiar AAA 800 mAh małe ale akurat takie miałem pod ręką gdy lutowałem kabelek z wtyczką do podłączenia się pod zapłon teraz je wymienię na większe ale w pierwszych lotach się sprawdziły.

 

Chciałem sprawdzić czy dam radę przerobić i odpalić taki silniczek a potem sprawdzić czy to maleństwo ma chęć latać i okazało się że ma.

 

Pewnie w orginalnej wersji też by poleciało ale niestety nie zważyłem tego koła a już go nie mam więc nie wiem czy i ile zaoszczędziłem na wadze tego silnika .Jednak po wymianie zapłonu szybciej się wkręca na obroty i z nich schodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Parę fotek z dzisiejszego latania było całkiem przyjemnie w przeciwieństwie do latania tydzień temu gdzie komary i inne latające paskudztwo wygoniły mnie z lotniska.

W drugim locie puściło mocowanie owiewki koła a dalej latałem z jedną owiewką.

fd1e2cd5f22b7c1d.jpg

45997dd892f0c333.jpg

 

Przypadkowy fotograf który robił zdjęcia w locie na początku nie nadążał za modelem a latałem naprawdę wolno

8751ddcd2d6ded7d.jpg

f3c67d72f9628888.jpg

 

Ale potem było już coraz lepiej

 

5f71a053cc9b330a.jpg

b23031525c185ac9.jpg

c749c05a7f47b5a6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.