Bull64 Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Witam Mam kilka watpliwosci :oops: np mam aku 1000mah 7,4V 10C Czyli jego max prąd to 10A tak? I na nim pisze ze mozna go ładować prądem 2C Czyli max moge go ładować prądem 2A tak? To ile będe ładował ten pakiet? 10A/2A=5H Czy to nie troszke za duzo?
hubert_tata Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Nie (1A/2A=0.5H)Nie, tak lepiej: 1Ah/2A=0,5h [Ah/A=h] :roll:
Bull64 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 I jeszcze jedna wątpliwośc :oops: Czy zawsze 1C=1A? Czy zależnie od pojemności? Panie Hubercie dostał pan "Pomógł"
mikon Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 I jeszcze jedna wątpliwośc :oops: Czy zawsze 1C=1A? Czy zależnie od pojemności? "C" zależy od pojemności, jest to tzw. prąd 1h - pojemność 1500mAh -> C=1.5A Pozdr., Michał
Bull64 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 AAA..rozumiem 8) mam aku 2000 mah 10C Aku odda 20A A ładować go mogę 2C, czyli 4A?
extream Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 AAA..rozumiem 8) mam aku 2000 mah 10C Aku odda 20A A ładować go mogę 2C, czyli 4A? Zgadza się, ale lepiej ładować mniejszym prądem jeśli tylko możemy
Bull64 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 Im mniej tym lepiej?
Malker Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Tak, teoretycznie ogniwa powinno ładowac się prądem 10% pojemnosci czyli przy akumulatorze 2000mAh najlepszy prąd ładowania to 0.2A
merlin1212 Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Malker, bardzo teoretycznie. 10%-owy prąd ładowania zalecany jest przy akumulatorkach niklowo kadmowych i wodorkowych.
Bull64 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 To musiałbym pakiet ładować 10 H :!: te 0,2A to 200 mAh na godzinę ? AAA..I jeszcze jedno jak lutuje się ogniwa LI-pol to muszą one być takiej samej pojemności? NP. 2x Ogniwo 3,7V 1000 mAh pakiet 7,4V 1000 mah tak? to jest połączenie szeregowe i zwiększa się tylko napiecie tak? a Czy można np mam 4 ogniwa 1000 mah I robie z tego 2 ogniwa 2000 mah połączenie równoległe i zlączyć je szeregowo i bedzie aku 7,4V 4000mAh? I jak mam na ogniwie jednym 10C to na złączonym pakiecie 7,4V będzie 20 C czy dalej 10C?
madrian Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 1 - TAK. To samo, napięcie, ta sama pojemność i najlepiej ten sam prad rozładowania. 2 - Niezupełnie. Ogniwa łącząne szeregowo zwiekszają pojemność, szeregowo - napięcie. 4 ogniwa 3,7V 1Ah, połączene 2S2P dadzą ci pakiet 7,4V 2Ah. Czyli podwójne napięcie, podwójna pojemność. Żeby mieć 4Ah, musiałbyś wszystkie 4 ogniwa połaczyć równolegle, ale napięcie pozostanie 3,7V. 3 - Prąd rozładowania będzie zawsze taki, jak najsłabszego ogniwa. Jeżeli dasz ogniwo 10C i 20C, to prad rozładowania będzie tylko 10C, bo słabsze ogniwo większego nie wytrzyma.
Bull64 Opublikowano 18 Października 2010 Autor Opublikowano 18 Października 2010 AA i jeszcze jaka jest różnica między silnikami outrunner a inrunner? I co to jest moment obrotowy :?: :oops:
Paweł R Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 W silniku typu outrunner wiruje obudowa, w silniku inrunner wirnik wewnętrzny. http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_siły
Bull64 Opublikowano 18 Października 2010 Autor Opublikowano 18 Października 2010 Jak to możliwe przecież w bezszczotkach zawsze rotor wiruje :crazy: , a stator stoi :crazy: Czy te Innrunnery są bezszczotkami? Dużo z tej wikipedi nie rozumiem.
buwi777 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Jak to możliwe przecież w bezszczotkach zawsze rotor wiruje :crazy: , a stator stoi :crazy: Czy te Innrunnery są bezszczotkami? Dużo z tej wikipedi nie rozumiem. Ale czasami stator może być po zewnętrznej stronie lub wewnętrznej :shock: outrunner - stator wewnątrz, inrunner - stator na zewnątrz ...
madrian Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Stator - nieruchoma część silnika. Może być wewnątrz, lub stanowić jego obudowę. Rotor - jak sama nazwa wskazuje, element ruchomy silnika. Może otaczać stator, lub być w jego wnętrzu. To tylko kwestia rozwiązań konstrukcyjnych. Zasada działania jest identyczna.
Bull64 Opublikowano 18 Października 2010 Autor Opublikowano 18 Października 2010 Czy te silniki niczym się nie róznią tylko statorem wew. lub zew.?
RomanJ4 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 I outrunnery mają (przy tych samych parametrach zasilania) nieznacznie większy moment obrotowy ze względu na ramię siły.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.