Skocz do zawartości

jakim pradem bezpiecznie ladowac li-pol


woojas25

Rekomendowane odpowiedzi

Prądem odpowiednim dla akumulatora 1500mAh będzie około 1.5A większym prądem niema co łądowac gdyż pakiet szybciej będzie tracił na żywotności. To samo tyczy się rozładowania pakiet 1500mAh dajmy na to 20c co (20c X 1500) / 1000 = 30A tak więc zakałdając że dobralismy odpowiedni regulator silnik może pobierać z pakietu do 30A ALE!!! to doprowadziło by do zaorania potcznie mówiąc pakietu dlatego przyjmuje się że wykozystuje sie tylko 2/3 maksymalnego prądu rozałdowania w tym przypadku 30 x 2/3 =20A przekraczanie tej granicy znacznie ale to znacznie wpływa na żywotność pakietu dlatego to tyle więcej się niewypowiadam bo tylko taką wiedze posiadam i jak do tej pory żaden pakiet mi nie spuchł. Zaraz pujdą komentarze że sie myle itp mówcie co chcecie zobaczymy ile wasze pakiety pożyją na ''waszych metodach'' Tak wiec śmiem twierdzic ze Galileo ma racje.

Pzodrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitu pitu ....

żółte rhino z HC ładuję 2-3 C i zyją

z resztą nie tylko ja mam dobre zdanie o nich

ale dla wielu jak pakiet nie kosztuje "średniej krajowej " to do niczego się nie nadaje ..

 

Prosta zasada - nie masz większej ilości pakietów ładuj mniejszym prądem niż 1C..

 

Nie ładować pakietu goracego zaraz po locie duzym pradem bo go zabijecie

zimny ładujemy /zimny rozładowujemy - i bedzie służyć długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytwórcy akumulatorów (nie sklepy modelarskie) podają prąd ładowania 1C, jako prąd maxymalny. Którego nie należy przekraczać (są również wykonania specjalne, nawet 5C, ale nie o nich mówimy. One z założenia mają mieć mniejszą żywotność, bo są przeznaczone do pewnych, ograniczonych zastosowań. W zwykłym wykonaniu by nie przeżyły). To samo dotyczy rozładowań, np. 25C oznacza maksymalny prąd, który z akumulatora można pobierać. Ale nie są to wielkości zalecane (i to 1C i 25C).

Jeżeli akumulator w czasie ładowania się grzeje (nawet nie nadmiernie), to już to jest dla niego szkodliwe. Przy rozładowaniu też. To dlatego mamy tak krótkie zywotności akumulatorów np. w śmigłowcach (są tam mocno obciążane) i tak długie w motoszybowcach o niewysilonych napędach. Podwyższona (często znacznie) temperatura jest w każdym przypadku dla akumulatora szkodliwa. Nie tylko dla LiPola. Nie przegrzewany Lipol działa latami-mam takie w aparatach fotograficznych już po ok. 7 lat i są wciąż OK. Dokładne dane na temat akumulatorów Li-Jon i Li-Pol (to to samo chemicznie) , w tym również temperaturowe, można znaleźć w danych producentów (np. sony i panasonica). Google pomogą. Jeśli nie musimy mocno katować ładowaniem i rozładowaniem (np. w modelarstwie zawodniczym), nie róbmy tego. Tak traktowane również nigdy nie zapalą się. Nie potrzeba wówczas do tego celu doniczek ani specjalnych toreb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem ogniwa najlepiej ladowac prądem 10% pojemności czyli w przypadku akumulatora 2200mAh ~ 0.2A

Dotyczy to ogniw Ni-mh i Ni-cd. W lipolach jest inaczej.

 

A czy mógłbym zapytać, jakie to są te inteligentne ładowarki? Wszystkie które znam, po włączeniu pamiętają ostatnie ustawienie. Same prądu nie ustawiają, nie mają takiego algorytmu zaprogramowanego. Chyba, że jakieś proste, ustawione na sztywno. pozdr.

Choćby Pulsar. Po podłączeniu pakietu i nieustawieniu prądu przez użytkownika ładowarka sama ustala prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.