Skocz do zawartości

pomoc w dobraniu silnika i wyborze modelu


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam zamiar rozpocząć przygodę z modelami ESA

obecnie latam na motoszybowcu firmy pelikan alpha 1500

mam w nim regulator 18A odbiornik 2,4gh Dołączona grafika

i teraz mam pytania czy ten odbiornik nadawał by się do zamontowania w ESA czy zmieści się gabarytowo, regulator mam 18A Dołączona grafika

czy dało by radę wykorzystać tę elektronikę do modelu ESA

jaki model polecacie na początek (chciałbym aby miały powycinane lotki)

mam na oku modele firmy cyberfly

a) FOCKE WULF 190 A ( ESA)

B) hawker hurricane

c) Mitsubishi A6M ZERO

d)P-51 C MUSTANG

z góry dziękuje za pomoc

Opublikowano

czesc

 

z opinii innych - prawie wszystkie modele ESA latają podobnie

zwłaszcza te wymienione przez Ciebie, poniewaz maja mniej wiecej podobne wymiary i odległosci skrzydeł i stateczników.

 

osobiści mogę podzilić się tylko wrażeniami z lotów moimi FW190 i Hellcat

(moje konstrukcje)

gdzie ten drugi, z racji bardziej "krępej" budowy jest bardziej narowisty

 

Foka - po zrobieniu mocniejszych wzniosów lata bardzo ładnie i stabilnie - za ręką

 

powodzenia w budowie ;)

Opublikowano

a jak wygląda wyważenie takiego modelu? czy kupując model w sklepie jest jakaś instrukcja i dane dotyczące środka ciężkości ? i jeszcze słyszałem o czymś takim jak kąt silnika czy w modelach esa to też jest ważne ?

Opublikowano

Modele tak jak powiedział Marek, latają podobnie. W większości. Z tych wymienionych, najwięcej słyszałem dobrego o FW. Hurricane jest chyba nowością.

Można się tez kierować ilością "mięsa" w kadłubie. Ułatwia to rozmieszczenie elektroniki i zwiększa odporność na krety. Ja zaczynałem od P-40.

Co do elektroniki zasada taka, im mniejsza masa tym lepiej. Odbiornik może być. Chociaż micro byłby lepszy ze wzgledu na mniejszą masę.

Regiel też wystarczy o ile te 18A to prąd ciągły.

Serwa 8-9 g.

Opublikowano

no tak tylko jak bym znów chciał kupić nowy odbiornik to 2,4ghz który dało by się sparować z aparaturą od pelikana a to generowało by dodatkowe koszta i dlatego też chcę wykorzystać to co mam, no chyba że jeszcze mógłbym wykorzystać aparaturę od esky lama v4 2,4ghz ale to też nie wiadomo czy dobrał bym jakiś mini odbiornik

Opublikowano

Dlatego napisałem, że się nadaje :) Ja używam jeszcze większych odbiorników i to z satelitką.

Silniki. Ja preferuję emax 2822, ale też używam dzwonki TP 2402-21.

O silnikach sporo jest w relacjach z budowy.

Opublikowano

Silnik możesz załozyć z góry: wziąć klasyka czyli Tower Pro 2408 black za 29 ,00 PLN

Bedzie na 1000% ok bo został sprawdzony w boju przez chyba większość kombaciarzy latających modelami ESA

 

jeśli szukasz dokładnej instrukcji montazu to takowa jest dołaczona do mojej wersji Foczki ;)

 

krok po kroku: jak dobrac wyposazenie, jak obrabiac epp, jak to zmontowac i wywazyc

model

zob. watek

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=30516

 

 

ale decyzja należy do Ciebie ;)

Opublikowano

 

jeśli szukasz dokładnej instrukcji montazu to takowa jest dołaczona do mojej wersji Foczki ;)

 

 

 

ale decyzja należy do Ciebie ;)

a czy twoja wersja posiada wyciete lotki ?
Opublikowano

silnik możesz kupić taki jak radzi Marek albo wypróbować coś mocniejszego jeżeli ostateczna waga Twojego ESA na to pozwoli.

 

TP 2408-21T Black spełnia juz nie istniejący wymóg regulaminu o silniku do 55g , możesz wybrać coś innego ale większa jednostka to najczęściej większy pobór prądu i braknie Ci potem pakietu na pełną walkę. Wyjątek stanowią silniki z "górnej półki" np. AXI ale moim zdaniem szkoda tak drogich napędów do kombatu.

 

Ja latam na silnikach Power HD i bardzo je sobie chwalę - 1380kV i nieco mniejszy apetyt na prąd niż Tower Pro ale większy na kasę bo kosztuje około 65 zł :rotfl:

Godny polecenia jest też Emax o którym pisał Zaur.

 

ms

Opublikowano

Jak potrzebujesz wersje BARDZIEJ TUNINGOWE :mrgreen: to możesz zajrzeć na moją galerię gotowych modeli ESA na www.aircombatmodeleepp.republika.pl

Ale ogólnie to wszystkie modele latają bardzo podobnie, tak że wybór modelu to przeważnie sentyment do danego modelu np. Spitfire , Messerschmitt czy np. Corsair.

co do silnika to bym nie komplikował sobie życia tylko na pierwszy raz kupił Tower Pro 2408-21T Black i zastosował resztę swojej elektroniki którą już posiadasz i W GÓRĘ :twisted:

Opublikowano

osobiści mogę podzilić się tylko wrażeniami z lotów moimi FW190 i Hellcat

(moje konstrukcje)

gdzie ten drugi, z racji bardziej "krępej" budowy jest bardziej narowisty

 

Co masz na myśli pisząc "bardziej narowisty"? To że jest trudniejszy w "prowadzeniu", czy może lata bardziej jak akrobat?
Opublikowano

latam Hellcat-em od Marka i myślę, że chodziło o zwrotność i pewną "nerwowość" tego modelu. Oczywiście wszystko zależy od ustawień, można nim latać spokojnie jak trenerkiem ale w ESA nie o to chodzi. Ustawiasz wychylenia i "power" na max-a i wtedy czujesz, że latasz .... właśnie wtedy w ciasnych skrętach i szybkich beczkach Hellcat okazuje się groźnym myśliwcem.

 

Czy jest trudniejszy w prowadzeniu - zależy od Ciebie :mrgreen:

ms

Opublikowano

to typowe ESA

.... to nie jest dobra klasyfikacja na typowe i mniej typowe :wink:

Każdy model który spełnia wymogi regulaminu może latać w ESA a to jak lata w w dużej mierze zależy od pilota i indywidualnych ustawień. Charakter modelu ma mniejsze znaczenie ..... ale z modeli Marka, na pierwszy model wybrałbym FW-190.

 

ms

Opublikowano

Osobiście popełniłem już dwa pełno kadłubowe FW-190 ze stajni Cyber-fly i jednego Zlina 50-kę. Myślę że dam radę z "piekielnym koteczkiem" :)

Opublikowano

popełniłem już dwa pełno kadłubowe FW-190

to nie ma się nad czym zastanawiać, zabieraj się za Hellcat-a.

Zrób lotki na dwóch serwach jak mam na jednym i to jest gorsze rozwiązanie.

 

ms

Opublikowano

to nie ma się nad czym zastanawiać, zabieraj się za Hellcat-a.

Takiej odpowiedzi oczekiwałem :)

Zrób lotki na dwóch serwach

Inaczej tego nie widzę :)

 

P.S. gdzie przycisk "pomógł" ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.