DarekRG Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Jak w temacie, jestem ciekaw jakich używacie śmigieł trójłopatowych do swoich 4taktów APS o pojemności 10ccm i 15ccm. Co prawda, z doborem śmigła trójłopatowego do 2takta nie miał bym problemu, ponieważ bierze się odpowiednik dwułopatowego mniejszy o 1-2 oczka z większym skokiem. Natomiast czterotakty to już nie to samo, dla tego proszę o radę. Niestety metoda eksperymentalna jest za droga jak dla mnie, czyli kupienie kilkunastu śmigieł i testowanie samemu ze względu na ich wysokie ceny. Cenną informacją było by podanie rozmiaru śmigła i parametrów modelu w jakim jest zastosowany, no i jak się sprawuje, czyli ciąg, skuteczności wkręcanie się na obroty?
Irek M Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Natomiast czterotakty to już nie to samo, dla tego proszę o radę A dlaczego niby nie to samo? My stosujemy zasadę 0.78 x średnica 2łopatowego. Ale to dużo więcej niż 1-2 oczka. Według mnie Twoja zasada jest błędna.
MironRC Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=29927#29927 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=32223&highlight=%B6mig%B3o+%B3opatowe powodzenia!
DarekRG Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 Ale to dużo więcej niż 1-2 oczka. Według mnie Twoja zasada jest błędna.zajrzyj tutaj: http://masterairscrew.com/manualinstructions/SELECTING_A_PROPELLER2a.pdf Na stronie drugiej jest napisane: "Converting from a 2-Blade to a 3-Blade Propeller To convert from 2 blades to 3 blades you want to decrease the total blade area and increase the angle of attack (or pitch) to overcome the increased drag of the third blade. The general rule is to DECREASE propeller diameter by 1-2”, and INCREASE by 1-2” the propeller pitch. It is all right to keep the same pitch when going from 2 blades to 3." Ale i tak czekam na głosy praktyków którzy używają trójłopatówek w tych dwóch silnikach
Irek M Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 zajrzyj tutaj: http://masterairscrew.com...PROPELLER2a.pdf Ja to piszę z praktyki a nie teoretycznie. Prosty przykład - dla ASP FS 61 śmigło max to 13 cali. Ieśli uważasz, że na 12' 3łopatowym będzie kręcił równie efektywnie to powodzenia :wink:
DarekRG Opublikowano 22 Października 2010 Autor Opublikowano 22 Października 2010 Max to moim zdaniem śmigło 3-łopatowe wielkości 11 dla .61 4T A jest ktoś w stanie napisać ile ciągu można na tych silnikach uzyskać używając śmigieł dwu i trzyłopatowych?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.