Skocz do zawartości

Jaki silnik do modelu 1,5m


Kolin101

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dotychczas latalem jedynie modelami z napedem elektrycznym ale lot takim modelem na pakiecie 2,5Ah trwa maksymalnie 20 minut. Z tegoż powodu chcę się przerzucić na silniki spalinowe. Na poczatek chcialbym jakis kąpletny silnik ze świecami gaźnikami i co tam jeszcze potrzeba do 250 zł. Silnik miałby napędzać model ok 1,5m rozpietosci i wadze do 1,5kg. Od razu prosiłbym o napisanie ogólnych widaomości o silnikach jak z nimi postępować i jakie paliwa kupywac oraz ile (czy duzo palą). Z góry dziękuję za odpowiedź. P.S Prosiłbym o podanie jakichś linków do sinlików np na modele.sklep.pl

Opublikowano

Z tegoż powodu chcę

Na poczatek chcialbym

Od razu prosiłbym o napisanie

Z góry dziękuję

Prosiłbym o podanie

W klasie jesteś pewnie przewodniczącym? - bez urazy :ble:

Opublikowano

Kolin101, też sobie pomyślałem to co napisał karambolis8. Swoimi pytaniami wykazałeś się ignorancją. Można być początkującym, tacy nikomu nie przeszkadzają, ale bycie ignorantem w dobie nieograniczonego dostępu do wszelkiej informacji jest wręcz niegrzeczne.

 

Oczywiście nie odpowiem na Twoje wszystkie pytania, mam nadzieję, że jednak będzie Ci się chciało poszukać informacji, ale trochę Cię skieruję:

 

Silnik dobiera się nie tylko do masy modelu i jego rozpiętości ale także do rodzaju tego modelu (trener, akrobat, funfly, 3D, kombat, itp.)

 

Czas pracy silników spalinowych jest porównywalny z czasem pracy silników elektrycznych - zależy od modelu i stylu latania.

 

Na modele.sklep.pl możesz sobie śmiało sam znaleźć linki do silników.

 

Na forum wielokrotnie były podawane szczegółowe informacje na temat osprzętu do silników spalinowych.

 

Przeznacz kilkanaście godzin na przeglądanie starych tematów o silnikach spalinowych a na pewno czegoś się dowiesz. Chyba że Ci się nie chce, to nam też się nie będzie chciało Ci odpowiadać na pytania.

Opublikowano

GMS .47,pojemność 7,7ccm,wystarczy do trenerów 1,6m rozpietosci do 3kg wagi i akrobatek typu madman do 1,4m rozpietosci.Silniczki GMS chodzą rewelacyjnie i w zakładanej cenie się zmieścisz(prawie).Szerokim łukiem omijaj dwusuwowe ASP.Silniczek ten masz na modele.sklep.pl,paliwo do niego 5% nitro 18% oleju,np.Byron,smigło 11x6,świeca Os Max No.8...i jazda :D

Opublikowano

Szerokim łukiem omijaj dwusuwowe ASP :D

A to niby czemu posiadam dwa egzemplarze 15 i 61 i chodzą rewelacyjnie palą od ręki zero kłopotów z regulacją, no chyba że dobrze trafiłem ale nie mogę złego słowa o nich powiedzieć :)
Opublikowano

Konrad napisał/a:

Szerokim łukiem omijaj dwusuwowe ASP :D

 

 

Ja też posiadam 3 silniki dwie sztuki ASP 46II i ASP 52II chodzą jak złoto:) jak ktoś słabo przyłoży się do dotarcia silnika, to niech się nie dziwi że ma potem problem :) i zwala wszystko na firmę:)

Opublikowano

A jak jest z siłą ciągu takich silników i czy są problemy z zasysaniem paliwa np przy zawisie na smigle bądź przy locie pionowym? Szukalem jakiegoś sposobu przeliczania siły ciągu z KM (koni mechanicznych) ale każdy pisze że to zależy od smigla itp. Więc tu się pytam jakbym powiedzmy wziął żarowy silnik o mocy 1KM i wadze samego silnika ok 300g to do modeli o jakiej wadze (akrobatki) mógłbym go użyć żeby bez problemu robił np zawis i ilo płatowe śmigła są najlepsze i najwydajniejsze ? Chodzi mi o silnik tego typu: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1801

Opublikowano

Powiem tak silniki ASP są bardzo mocne !!! bierze się to z tego , że tłok z tuleją cylindra są mocno spasowane , dlatego trzeba je dłużej docierać ...jeśli chodzi o zawis .. to ja np nigdy spalinkami nie wisiałem na śmigle ... wiec nie powiem Ci jaki silnik do wagi modelu, żeby samolot Ci mógł zawisnąć... na pewno będziesz musiał odkręcić o parę ząbków iglice od wysokich obrotów żeby silnik nie gasł !!! pozdrawiam

Opublikowano

Szerokim łukiem omijaj dwusuwowe ASP.

Zależy kto ile lata. Jeśli tylko w weekendy to silnik wystarczy na 2-3 sezony. Jeśli prawie codziennie i dostaje po d.... to nie wytrzyma sezonu . Mamy w klubie kilka zajechanych ASP ,w których kompresja skończyła się p sezonie , a mam 2 os maxy po 2 sezonach 46 i 55 AX ,użytkowane w podobny sposób i palą od palca . :D
Opublikowano

Mamy w klubie kilka zajechanych ASP ,w których kompresja skończyła się p sezonie

Jeszcze nigdy nie widziałem współczesnego silnika zajechanego w sezon. Prawdę powiedziawszy to chyba ktoś wyjątkowo się o to musi starać.

Opublikowano

Danielstol napisał/a:

Mamy w klubie kilka zajechanych ASP ,w których kompresja skończyła się p sezonie

 

 

Jak ktoś dobrze się postara to i w dwa tygodnie może silnik zajeździć ;)

Opublikowano

Jeśli się naprawdę dużo lata to ASP długo nie pokręci,mój wypalił może z 15 litrów ostrego latania i stracił kompresję.Co 2-3 miesiące czyściłem go i za każdym razem z pojemnika w którym sie moczył rozebrany wybierałem garść złotawych opiłków...

Opublikowano

Używany Os Max 46FX jeśli dobrze trafisz to znajdziesz do tej kwoty,lub zainwestuj w GMS'a,niczym nie ustepuje osie i praktycznie sam sie dociera,pali na dotyk za każdym razem jeden obrot palcem,trzyma obroty tak niskie,że aż cięzko w to uwierzyć(2200 stabilne przy 2T!!!),a kreci też jak dziki,mój GMS .25 targa trenerem 1,4m rozpietosci 2kg wagi prawie w pionie,przelatał już sporo a nadal ma się świetnie.ASP może i będzie chodził,ale tylko jak trafisz na dobra sztukę.

Opublikowano

Osa wykręci może 1200-1300g ciągu,ale ja bym zdecydowanie wziął GMS'a .47,ciąg w granicach 3-3,5kg,i co najważniejsze-Osa ma panewki(łożyska ślizgowe z brązu),a GMS wyposażony jest w łożyska kulkowe,co jest nie bez znaczenia dla trwałości silnika.

Opublikowano

Jeśli chcesz bawić się spalinami to nie pchaj się w silniczki 5-6 ccm.Minimum to 8-10ccm.

Jak chcesz latać czymś więcej niż trenerkiem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.