Skocz do zawartości

Accucell-6 a akumlator samochodowy


tomcar11

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pytanko czy darady naładować akumulator samochodowy 12V, ładowarką Turnigy Accucell-6. Czy jak ustawie ładowarkę na PB napięcie 12v i np. amperaż na 5A i podłącze do akumulatora to nie spale ładowarki?

Opublikowano

Ja się tez kiedyś zastanawiałem czy moja 200-watowa ładowarką mógłbym sobie akumulatora samochodowy naładować gdyby zaistniała taka potrzeba ;>

Opublikowano

Dla poprawy waszego humoru powiem, że kiedyś tak ładowałem z akumulatora pakiety lipo, że samochód nie chciał zapalić. Wtedy zasiliłem ładowarkę lipolem i podładowałem akumulator samochodowy i wróciłem do domu :D.

Opublikowano

samochód nie chciał zapalić. Wtedy zasiliłem ładowarkę lipolem i podładowałem akumulator samochodowy

A ja po rozładowaniu akumulatora samochodowego na lotnisku, uruchomiłem samochód z pakietu A123 4s :P.
Opublikowano

Nie wiem jak ma wspomniana ładowarka ale należy chyba napisać że wiele ładowarek posiada zabezpieczenie. Czasowe przed wpompowaniem zbyt dużej ilości energii do akumulatora i wtedy trzeba ładować z takiej ładowarki na raty - co jakiś czas zaglądać i odpalać ładowanie na nowo

Opublikowano

Akumulatory samochodowe należy ładować prądem zmiennym (nie przemiennym, ale zmiennym).

 

Co prawda i ja ładowałem kiedyś awaryjnie akumulator zwykłym zasilaczem o prądzie stałym i ruszył, ale to nie zmienia faktu, że do poprawnego ładowania akumulatorów samochodowych są inne ładowarki.

Opublikowano

Akumulatory samochodowe należy ładować prądem zmiennym (nie przemiennym, ale zmiennym).

 

Co prawda i ja ładowałem kiedyś awaryjnie akumulator zwykłym zasilaczem o prądzie stałym i ruszył, ale to nie zmienia faktu, że do poprawnego ładowania akumulatorów samochodowych są inne ładowarki.

Mógłbyś rozwinąć tę myśl?

Opublikowano

Szczerze mówiąc to nie miałem podwalin teoretycznych do tego twierdzenia, a jedynie pamiętałem rady doświadczonego elektronika.

 

To co znalazłem teraz:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic85971.html#428441

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic152383.html#120654

 

Więc wychodzi na to, że ma to związek z odsiarczaniem elektrod akumulatora.

 

Alternatory też wytwarzają prąd przemienny (http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator), który dalej idzie na prostownik (http://pl.wikipedia.org/wiki/Prostownik), który za pomocą mostków Graetza powoduje, że na wyjściu pojawia się napięcie dwupołówkowe (zmienne, nie przemienne).

 

Jeśli ktoś rozeznał temat akumulatorów samochodowych lepiej chętnie poczytam.

 

Wiedzę o akumulatorach stosowanych w modelarstwie i nie tylko czerpie z http://batteryuniversity.com/ . Naprawdę polecam.

Opublikowano

Alternatory też wytwarzają prąd przemienny (http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator), który dalej idzie na prostownik (http://pl.wikipedia.org/wiki/Prostownik), który za pomocą mostków Graetza powoduje, że na wyjściu pojawia się napięcie dwupołówkowe (zmienne, nie przemienne).

 

 

No ten przykład to Ci się nie udał ...

Z alternatora wychodzi napięcie zmienne 3-fazowe identyczne jak w sieci energetycznej. Namaluj sobie 3 sinusoidy po wyprostowaniu przesunięte o 120 stopni i zrób górną obwiednię - czy to wygląda na prąd przemienny lub zmienny ?? - jak już to zmiana jest o 15% a to akurat nie ma wpływu na to co "widzi" akumulator ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.