tomcar11 Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 Witam. Mam pytanko czy darady naładować akumulator samochodowy 12V, ładowarką Turnigy Accucell-6. Czy jak ustawie ładowarkę na PB napięcie 12v i np. amperaż na 5A i podłącze do akumulatora to nie spale ładowarki?
baxter12 Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 Nie spalisz, natomiast będzie się dłuuuugo ładował..
qbacz Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 Turnigy Accucell-6 ma 50W wiec takim prądem nie poładujesz. Biorąc pod uwagę straty na pewno mniej niż 4A.
tomcar11 Opublikowano 5 Listopada 2010 Autor Opublikowano 5 Listopada 2010 Dzięki za szybką odpowiedź, spróbuje i zobacze czy będzie efekt.
cobra Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 Kilka razy, przed wymianą akumulatora, ładowałem przez noc prądem 4A i było ok.
Jan Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 A ja mam pytanie odwrotne: czy akumulatorem mogę zasilać ładowarkę?
DarekRG Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Ja się tez kiedyś zastanawiałem czy moja 200-watowa ładowarką mógłbym sobie akumulatora samochodowy naładować gdyby zaistniała taka potrzeba ;>
baxter12 Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Ja się tez kiedyś zastanawiałem A teraz juz wiesz. :) Od czego jest forum.
fredzio Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Dla poprawy waszego humoru powiem, że kiedyś tak ładowałem z akumulatora pakiety lipo, że samochód nie chciał zapalić. Wtedy zasiliłem ładowarkę lipolem i podładowałem akumulator samochodowy i wróciłem do domu .
Cimek Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Pawle ,to długo musiałeś te pakiety ładować, chyba cały dzien
cobra Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 samochód nie chciał zapalić. Wtedy zasiliłem ładowarkę lipolem i podładowałem akumulator samochodowyA ja po rozładowaniu akumulatora samochodowego na lotnisku, uruchomiłem samochód z pakietu A123 4s .
utopia Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Nie wiem jak ma wspomniana ładowarka ale należy chyba napisać że wiele ładowarek posiada zabezpieczenie. Czasowe przed wpompowaniem zbyt dużej ilości energii do akumulatora i wtedy trzeba ładować z takiej ładowarki na raty - co jakiś czas zaglądać i odpalać ładowanie na nowo
cobra Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 W tej ładowarce można nie włączać zabezpieczeń: czasowego i pojemnościowego.
wandb Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 Akumulatory samochodowe należy ładować prądem zmiennym (nie przemiennym, ale zmiennym). Co prawda i ja ładowałem kiedyś awaryjnie akumulator zwykłym zasilaczem o prądzie stałym i ruszył, ale to nie zmienia faktu, że do poprawnego ładowania akumulatorów samochodowych są inne ładowarki.
baxter12 Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 Akumulatory samochodowe należy ładować prądem zmiennym (nie przemiennym, ale zmiennym). Co prawda i ja ładowałem kiedyś awaryjnie akumulator zwykłym zasilaczem o prądzie stałym i ruszył, ale to nie zmienia faktu, że do poprawnego ładowania akumulatorów samochodowych są inne ładowarki. Mógłbyś rozwinąć tę myśl?
karambolis8 Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 Accucell ma odpowiedni program do akumulatorów Pb.
baxter12 Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 Może jednak Jakub rozwinie swoją myśl. Chętnie dowiem sie czegos nowego.
wandb Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 Szczerze mówiąc to nie miałem podwalin teoretycznych do tego twierdzenia, a jedynie pamiętałem rady doświadczonego elektronika. To co znalazłem teraz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic85971.html#428441 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic152383.html#120654 Więc wychodzi na to, że ma to związek z odsiarczaniem elektrod akumulatora. Alternatory też wytwarzają prąd przemienny (http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator), który dalej idzie na prostownik (http://pl.wikipedia.org/wiki/Prostownik), który za pomocą mostków Graetza powoduje, że na wyjściu pojawia się napięcie dwupołówkowe (zmienne, nie przemienne). Jeśli ktoś rozeznał temat akumulatorów samochodowych lepiej chętnie poczytam. Wiedzę o akumulatorach stosowanych w modelarstwie i nie tylko czerpie z http://batteryuniversity.com/ . Naprawdę polecam.
buwi777 Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 Alternatory też wytwarzają prąd przemienny (http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator), który dalej idzie na prostownik (http://pl.wikipedia.org/wiki/Prostownik), który za pomocą mostków Graetza powoduje, że na wyjściu pojawia się napięcie dwupołówkowe (zmienne, nie przemienne). No ten przykład to Ci się nie udał ... Z alternatora wychodzi napięcie zmienne 3-fazowe identyczne jak w sieci energetycznej. Namaluj sobie 3 sinusoidy po wyprostowaniu przesunięte o 120 stopni i zrób górną obwiednię - czy to wygląda na prąd przemienny lub zmienny ?? - jak już to zmiana jest o 15% a to akurat nie ma wpływu na to co "widzi" akumulator ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.