Skocz do zawartości

Accucell-6 a akumlator samochodowy


tomcar11

Rekomendowane odpowiedzi

To nie był przykład. Po prostu starałem się znaleźć uzasadnienie do twierdzeń, które usłyszałem od elektronika.

 

Przepraszam jeśli kogoś wprowadziłem w błąd moimi "głośnymi" rozważaniami.

 

Coś jednak w tym jest skoro z różnych źródeł można usłyszeć to samo. Jeśli ktoś zna uzasadnienie albo potrafi obalić to jako mit to chętnie poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam po raz kolejny jeśli wprowadziłem kogoś w błąd. Zaznaczam jednak, że nieświadomie ponieważ przed napisaniem pierwszego posta wyszukałem informacje z innego forum (do których później podałem odnośniki) potwierdzające zasłyszaną informacje.

 

Póki co to nikt nie napisał wprost, że nie mam racji i nie uzasadnił tego. Ja za to nie raz przepraszałem i starałem się wyjaśnić jak doszedłem do takich konkluzji.

 

Jeśli spojrzę w przebieg konwersacji nie mogę (choć dopiero teraz to zauważyłem) oprzeć się wrażeniu, że mój błąd został dostrzeżony, ale nie zasygnalizowany wprost, ale w sposób mający z góry założony cel widoczny w powyższym poście.

 

Zakładając konto wypełniłem wszystkie pola, które były wymagane i zaznaczone odpowiednio. Przepraszam raz jeszcze, że nie dopatrzyłem konieczności podania daty urodzenia. Naruszyłem regulamin i za to przepraszam, ale nie wydaje mi się, żebym bardzo naruszył tym inne zasady dobrego wychowania - w rozmowach towarzyskich jednak rzadko zaczyna się od podania swojej daty urodzenia.

 

Zarejestrowałem się forum dużo wcześniej i codziennie je czytam po to by zrozumieć więcej zanim zacznę się wypowiadać. Daleki jestem od wypowiadania nieprzemyślanych słów. Napisałem najwyraźniej błędną informacje będąc jednak przekonanym, że jest prawdziwa i starałem się uargumentować mój sposób rozumowania.

 

Przepraszam raz jeszcze i mam nadzieję, że moje następne wypowiedzi będą bardziej sprawdzone, a odpowiedź na nie będzie rzetelną dyskusją a nie atakiem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pozwolę sobie podłączyć się pod temat aby nie zakładać nowego, stricte o tej samej tematyce. Do rzeczy...

Wczoraj postanowiłem podładować swój akumulator z samochodu (56Ah bezobsługowy... niby :) ). Zaznaczam również, że nie były widoczne żadne oznaki jego głębokiego rozładowania. Po prostu chciałem go sobie podładować i tyle :) Podłączyłem go do Accucela-8. Prąd ładowania ustawiłem na 5,6A i start... Po ok. pół minuty napięcie ustabilizowało się na poziomie 14,7V. Prąd ładowania wtedy wynosił 2,6A. Po kolejnych kilku minutach prąd ładowania spadł do 1,1A i sukcesywnie spadał (aczkolwiek bardzo wolno ok. 0,1A na pół godziny). Czy tak powinno być? Czy oznacza to, że akumulator był dość dobrze naładowany i dlatego prąd ładowania tak gwałtownie spadał? A może z ładowarką jest coś nie tak? (li-pole i ni-mh ładuje/balansuje poprawnie już od wielu miesięcy).

Może ktoś ma doświadczenie z ładowaniem aku PB Accucelami i opisze jak proces ładowania wygląda u niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Na 100% mam sprawne przewody. wszystkie baterie Li-Pol ładuje bez problemu. tylko ze li-pol podpinam wtyczką balancera i kablami do normalnej wtyczki, a akumulator pb tylko tymi kablami. Może musze sobie zrobić przejścówkę żeby podpinać akumulator pb też wtyczką balancera tylko jak? Wydaje mi sie że do wtyczki 2s podpiąć wykorzystując tylko podłaczenie dla pierwszej celi, bo nie mam możliwości podpięcia każdej celi osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie nie gra. Mam opcje CHARGE i cały czas pojawia się connection break.

Aby nie było wątpliwości opisuje, ze akumulator Pb mam podłaczony do ładowarki ACCUCELL 6 poprzez kable wtykane do ładowarki złaczami typu GOLD (BANAN).

 

Prawde mówiąc nigdy nie udało mi się podłaczyć żadnej baterii do ładowania inaczej niż przez złoncze balancera + te kable wpinane na wtyczki GOLD. Muszą być oba podłaczone ina czej zawsze mam CONNECTION BREAK. Może to kwestja jakiś ustawień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdziłem że najlepiej pokażę na zdjęciu:

 

Dołączona grafika

 

Po przytrzymaniu guzika START pojawia się komunikat CONNECTION BREAK.

 

Sprawdzałem multimetrem i połaczenie jest. Akumulator Pb ma 9,6 V.

Zaczynam podejrzewać, że akumulator jest walnięty, ale nie ma żadnych wad poza tym CONNECTION BREAK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem multimetrem i połaczenie jest. Akumulator Pb ma 9,6 V.

Zaczynam podejżewać że akumulator jest walnięty, ale nie ma żadnych wad poza tym ze pojawia się to CONNECTION BREAK.

 

Ładowarka na wejściu potrzebuje minimum 11V (o ile dobrze pamiętam)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.