wichercat Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Na targach jet powet kupiliśmy ze znajomym ten model http://www.skymasterjet.com/xviperjet.htm Wydaje mi się, że ten model będzie "za trudny w pilotażu" jak na pierwszego jeta ... :| To jakie kryteria należy wziąć pod uwagę przed zakupem I jeta... Napiszcie coś o samych modelach jakie i gdzie można kupić co polecacie....przyda się przed podjęciem decyzji. Przeszukałem net i jest ich trochę i w większości piękne makiety jak airwold czy skymastera......Carf też ma fajnego Eurosporta..... Warto pewnie na pocżatek nie pakować najstu k€ w sam płatowiec.....bo ryzyko bummm w szczególności przy lądowaniu spore.....
Arkos Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Model można np kupić tu: http://cgi.ebay.de/Rookie-CARF-/200542727561?pt=RC_Modellbau&hash=item2eb1472d89 beczka na paliwo http://cgi.ebay.de/Orbit-Tankstation-20-L-NEUWERTIG-/200539255560?pt=RC_Modellbau&hash=item2eb1123308 była jeszcze turbina pasująca do tego modelu za 800EU , ale chyba za tania bo zniknęła nagle :mrgreen: Trzeba się rozglądać za takimi trenerkami na początek i takimi okazjami ... ew takie coś jeszcze, wersja budżetowa http://cgi.ebay.de/Mirage-III-Turbinen-ab-5-kg-/370431091776?pt=RC_Modellbau&hash=item563f69e440
armand Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Na razie musze policzyć opory płatowca, i dobrać turbinę - to łatwiejsze niż dla napędu ze stałym śmigłem jak wiem jak prędkośc maksymalna mnie interesuje Nie wiem czy stać mnie będzie na poczatku na używaną - to nowe pole dla mnie więc używana jako druga, jak będe miał doświadczenia i będę mógł dokonać w miarę dobrego wyboru używanej. Myślałem o turbinach z Poznania w poniedziałek podzwoniei zobaczę jak są możliwości, kusi mnie bliskosć serwisu. Choć resurs 25h to naprawdę dużo.
RobertK Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 Nie ma problemu, już mam na swoim koncie jedna duża imprezę i jedna mniejszą, damy radę ... może w maju ?EDIT:Mi pasuje ,może koledzy z Czestochowy i Katowic znajdą czas? b]karlheinz[/b] Może w rewanżu też pochwalisz się swoimi modelami i osiągnięciami w jetach ... ? Cóż ja miałem łatwiej bo latałem wcześniej tunelakamiMoje turbinki :rotfl: Te większe I ta nowa :rotfl: Moj pierwszy model z napędem tunelowym wykonany na podstawie plastiku 1:72 wyrażnie zwiekszona powierzchnia LATAŁ !!! Mig 15 ;D Mig 29 ;D A tu jeszcze dzieci grzeczne bo małe :lol2: Kangurek treningowy jet Sagitarka latała z różnymi silnikami F 15 1:9.5 obecnie robie wersję lżejszą Link z oblotu http://www.youtube.com/watch?v=9RgIYO4k82o i oczywiście mój Hotspot w ostatnim wcieleniu i nieco wcześniej a i pomyslałem że zbuduje troszkę większy model żeby szybko z pola widzenia nie znikał :devil:
solainer Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Dlaczego ten VIPER JET ma być za trudny w pilotażu ? Owszem jest to mój pierwszy jet spalinowy ale za sobą mam już pilotaż praktycznie wszystkiego typu modeli brakuje mi tylko do kolekcji jeta. Z tego co zaobserwowałem jety potrafią latać dość spokojnie. Nie napisałem tego żeby się chwalić ze nie wiem jak tam umiem latać tylko po to by dowiedzieć czym jet się różni w pilotażu od innych modeli? Jak Tylko przyjdzie paczka z Tajwanu zrobię fotki modelu (model kupiliśmy na targach ale w taki sposób ze dojdzie on do nas z Tajwanu gdyż chińczyki nie mieli ze sobą tej wersji co chcieliśmy kupić).
Arkos Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Kolekcja imponująca, musimy się spotkać w przyszłym sezonie, może się czegoś nauczymy ? Intryguje mnie jedno ... w hotspoocie były zamontowane canards i potem usunąłeś je, dla czego ? EDIT: solainer Będzie szybki świadczy o tym profil skrzydła ... , a model typu New Rookie lub Harpoon Jet to modele tzw. trenerki :wink: jeżeli chodzi o Jety. Nie podważam Twoich umiejętności w pilotowaniu modeli, ale na początek naprawdę warto spróbować na "łatwym" modelu. U "Nas" scorpiony też czekają na "wlatanie" się w jety ...
RobertK Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 Intryguje mnie jedno ... w hotspoocie były zamontowane canards i potem usunąłeś je, dla czego ?Z canardami model miał bardzo dużą manewrowość ,zakręty wręcz w miejscu ,szybciej się odrywał od pasa miał niską minimalną ,ale niestety wyraźnie zmniejszały prędkość max. (opory)
solainer Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 to jest strasznie lakoniczna wypowiedź czyżby fachowcy bali się konkuręcji ps. jakbyśmy an scorpiona dostali taką ofertę jak na vipera to wybrałbym tamten model - o wiele lepsza jakosć wykonania
Arkos Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Zobaczymy jak Twój model przyjdzie, jaka będzie waga itp., rozmawiałem z kolegą który lata jetami, potwierdził, że delty są bezpieczniejsze na początek, wbrew pozorom to nie lata wolno ... :wink: Dla ścisłości ... ja nie latam jetami i nigdy nie latałem, mam za słaby wzrok 8)
wichercat Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Googlam i googlam a tego scorpiona wygooglać nie mogę gdzie on jest dostęny jakieś parametry itp.....
piotr jet Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 http://adjets.free.fr/adjetsv6GB/index2.htm :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: a potem tylko dystrybutorzy
RobertK Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Opublikowano 14 Listopada 2010 Choć resurs 25h to naprawdę dużoNo własnie z tym resursem to bywa różnie :| Kolega wylatał 10 godzin nową turbiną po czym rozsypało się łożysko.Inny silnik przepracował 23godz i został wysłany do serwisu prawidłowo działający.Niezmiernie ważne jest to w jakich warunkach pracują turbiny (pas gruntowy ,asfalt) Bardzo istotne jest też wyważenie zespołu wirującego...
Srv40 Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Bardzo istotne jest też wyważenie zespołu wirującego... Można wiedzieć jak to robicie? Przecież jest tam kilka kilkunastoramiennych ,,wiatraków''. Przecież wyważanie czegoś takiego wydaje się być niemożliwe.
armand Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 zespół wirujący albo jest dobrze wyważony albo źle fabrycznie, jak bym miał wyważarkę dynamiczna, aby to sprawdzić to w sumie samemu bym sobie wyprodukował a napewno serwisował :wink: Coż takiego robią "na serwisie", wymiana łożysk, sprężyny, kontrola wyważenia wirnika i ogólny przegląd - tak mi sie wydaje.
piotr jet Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Witam nie jest to takie hop-siup nie chodzi tu o wyważenie statyczne,istotne jest wyważenie dynamiczne w jak najszerszym spektrum obrotów. Ale jeśli myślisz to robić samemu to "jetjoe" oferuje wyważarkę
armand Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Aż sam sprawdziłem ale napisałem wyważarkę dynamiczna Dla jasności napisałem to odnośnie tego że jesteśmy skazani jna jakość producenta i nie jesteśmy w stanie tego sprawdzić. A tak ogólnie juz całkiem. Jesli inni to robią więc dlaczego ja mam tego nie zrobić tylko czy warto jest mi poświęcić czas i srodki na to aby robi c to poprawnie. To tylko kwestja wyboru i samozaparcia. Nie jest to zespół wirujacy "parotonowy" więc nie przesadzajmy.
Srv40 Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Rzeczywiście takową oferuje. http://www.jetjoe.com/cp_detail.php?id=15522&nowmenuid=52375&cpath=2041:&catid=2041 Fajna cena jak na wyposażenie dodatkowe XD.
armand Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 Cuś jakoś lekkuchno wygląda :wink:
piotr jet Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 śledząc posty zastanawiam się w jakim celu jest prowadzona ta dyskusja? -czy chcemy poprawiać konstrukcje fabryczne? -czy chcemy naprawiać samemu swoje silniki? -czy wymieniamy doświadczenia związane z turbinami? -czy bijemy piane?
armand Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 bijemy piane bo się na tym nie znamy (mówię o sobie) A tak napoważnie, dyskusja jak każda inna, kierunek jakiś będzie miała. A jaki zależy od piszących.
Rekomendowane odpowiedzi