tom4cad Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Zakupiłem ostatnio w modelarni KIT Beta 1400. Brakuje mi instrukcji montażu. Dobijałem się do nich kilkakrotnie e-mailem ale odzewu brak. Gdyby ktoś miał lub znalazł w sieci to byłbym "dozgonnie" wdzięczny. pzdr t4c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaPitek Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Właśnie też dostałem zamówiony samolocik. W pudle znalazłem tylko części samolotu z EPP, jedną węglową rurkę do usztywnienia płatów i woreczek z silniczkiem i chyba mocowaniem do niego. Były też jeszcze dwie nalepki. Nie było żadnego papierka - instrukcji czy spisu tego co powinno być w pudle. Kleju też nie było. Nie jestem pewien czy otrzymałem cały zestaw czy jest wybrakowany. A jak było u innych posiadaczy tego modelu ? Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Witam, dzisiaj włąsnie byłem osobiscie zamowić ten model w wersji bez aparatury (tą za 360zł) Instrukcja prawdopodobnie jest tylko w wersji z pełnym wyposażeniem. Co do kleju również go nie dostałem, ale tutaj praktycznie dużo kleju nie potrzeba, klej na gorąco bądź zwykły CA z kiosku. Jeżeli chodzi o środek ciężkości wychodzi 63mm. Modelik składa się w max 30 min. UWAGA na mocowania snapa w lotkach, oby dwa połamały się, więc wymieniłem na mocniejsze. Co do modelu jest po prostu piękny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom4cad Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 KaPitek - mam dokładnie w zestawie to samo co Ty. Zastanawiam się jednak, czy i jak wkleić płaty do korpusu. Mocowanie silnika też nie jest do końca jasne. Na razie nic jeszcze nie składałem. Zastanawiam się też nad klejem. Kleić cyjanowym jak polecają do pianki EPP, czy może starym sposobem - wikol? pzdr t4c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Wkleić płaty oczywiście możesz, ja jeszcze przerobię i zamontuję magnesy w skrzydla. Mocowanie silnika jest solidne sprawdzałem. Co do klejenia pianki wikolem glupi pomysł : ) Sklej go na CA, badź na gorąco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Sklej go na CA, badź na gorąco Albo UHU Por, do kupienia u Grześka w Majsterklepce. Poszerzamy horyzonty ;] Co do montażu tego modelu, to dziwię się do czego może być potrzebna instrukcja, tam jest przecież 5 części na krzyż... Jeśli jednak czujecie że musi być, to może warto napisać maila po prostu do Pelikana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Pawle masz oczywiście racje, aczkolwiek środka ciężkości musialem się dowiedzieć od kolesia który dał relacje na YT, Model skleiłem i złożyłem do kupy w nie całe 30 min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaPitek Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 dzisiaj właśnie byłem osobiście zamówić ten model w wersji bez aparatury (tą za 360zł)To jednak mamy inne wersje. Ja mam najprostszy kit. O ten: http://modelmotor.pl/beta-1400-zestaw-kit-142cm.html Znalazłem na czeskiej stronie stronie Pelikana zdjęcie zawartości zestawu kit; http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5721 i to właśnie dostałme oprócz tego papierka w lewym górnym rogu. Serwa, regulator i odbiornik już zamówiłem ale chyba przyjdzie mi trochę poczekać. ja jeszcze przerobię i zamontuję magnesy w skrzydła.Rozumiem, że po takiej modernizacji płaty będą demontowalne, czyli będzie możliwość składania ich do kupy z kadłubem już na lotnisku. Jeśli tak, to jestem SUPER zainteresowany taką modernizacją i proszę pięknie o opis lub jeszcze lepiej o jakąś foto relację z tej przeróbki? Mocowanie silnika jest solidne sprawdzałem.A ja właśnie tu zupełnie zgłupiałem Ja dostałem osobno silnik i jego mocowanie w postaci 9 drewnianych wyprofilowanych krążków. Nie mam pojęcia jak to wszystko złożyć razem bo: Po pierwsze - w tych 9 krążkach otwory (4) jakoś nie bardzo się zgrywają z otworami w silniku. Znalazłem co prawda jedno możliwe ustawienie (nie wiem czy jedyne). Tak to razem skręciłem dwoma dostarczonymi śrubami. Kable od silnika puściłem w tym prostokątnym nacięciu w mocowaniu ale nie jestem przekonany czy tak to powinno wyglądać. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5722 Po drugie – nie wiem jak umieścić i zamocować silnik razem z tym jego „przedłużeniem” w kadłubie. Jakoś nie mogę znaleźć jedynej słusznej pozycji. Poza tym jakbym tego nie umieścił to po prostu to sobie tam lata jak chce – mogę przesunąć w osi cały silnik o jakieś 5? w każdą stronę. Mam to jakoś przykleić ? Boję się, że jeśli to zrobię to mogę zapomnieć o jakiejś regulacji wykłonu silnika. Jak widzę Tom4Cad ma podobne wątpliwości jak ja. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 aczkolwiek środka ciężkości musialem się dowiedzieć od kolesia który dał relacje na YT Są programy do liczenia środka ciężkości. http://debile.internetdsl.pl/downloads.php?cat_id=2&download_id=7 - na przykład ten, do 3 płątów a każdy płat do 4 segmentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaPitek Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 OK. Zalazłem chyba pozycję w jakiej mocowanie silnika powinno być umieszczone w gnieździe. Wygląda to tak: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5728 Oczywiście to jest tylko przymiarka pokazująca prawdopodobnie najlepszą pozycję profili mocowania silnika w gnieździe. Przy takim ustawieniu całego stosu profili (9sztuk) z przykręconym silnikiem jak na zdjęciu w poprzednim moim poście i wciśnięciu całości do oporu w gniazdo, wygląda to tak: http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5729 Przy takim umieszczeniu jednak, całość nie jest w żaden sposób zabezpieczona prze obracaniem się. Dlatego przypuszczam, że trzeba to wszystko jakoś wkleić w środku gniazda. A może lepiej zablokować to jakimiś klinami – byłaby wtedy możliwość jakiejś regulacji i ewentualnie wyjęcia całości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaPitek Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 tom4cad, czy mógłbyś mi opisać, ewentualnie wstawić jakieś zdjęcia, jak wygląda to zamocowanie silnika u ciebie ? Czy masz aż tak duży wykłon silnika jak na zdjęciu wyżej. I jak masz zamocowany silnik - wklejony czy jakoś zaklinowany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom4cad Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 KaPitek - Właśnie wróciłem z garażu - zamocowanie wygląda bardzo podobnie. Co do silnika to chyba trzeba będzie go wkleić, ale może użyję wikolu zamiast pur'a. Będzie możliwość demontażu. Zrobiłem też próbę "bagażnikową" w aucie i model się zmieści. Jednak na wakacje, niestety z nim się nie wybiorę. Gdyby pokusić się o demontowane płaty trzeba by było od góry kadłuba po 2 rurki mocujące wsuwać (przez kadłub i płat). Myślę, że takie rozwiązanie z czasem by się obluzowało. Wkleiłem "uszka" popychaczy. Nie wyglądają solidnie. Chyba przewiercę każdy i wkleję coś w rodzaju nitu. pzdr t4c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej1996 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Wie ktoś może gdzie ma być środek ciężkości w tym modelu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 A czytać to pan potrafi? Jeżeli chodzi o środek ciężkości w 63mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Maciek gadałem z Patrykiem poprosił mnie żeby ci przekazać :wink: ES ma dokładnie 7.5 cm od natarcia, czyli 1cm za środkiem dźwigara Cimek nie napisałeś skąd trzeba SC mierzyć, a do czepiania się chłopaka jesteś 1 :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fenomenalny Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 po co te klotonie!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 no chyba środka ciężkości nie mierzy się od przodu kadłuba nie ?:| takie podstawy trzeba wiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 nie napisałeś zrozumiale a się czepiasz .... po co te klotonie!!!!! z mojej strony to już koniec :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 http://www.youtube.com/watch?v=YjetwasVhdA Jutro oblot, zobaczymy jak model zachowuje się w powietrzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Super - mam nadziej, że pojawi się dokładna relacja z oblotu i długi poglądowy film Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.