Robert Holeczek Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Klej i przedłużacze kabli serw (jeżeli masz za krótkie kable do serw w skrzydłach). Oczywiście odbiornik do aparatury posiadasz?
Cimek Opublikowano 19 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2010 Przedłużacze 30cm, śmigło od razu 6x5 bądź 6x4. Najlepiej model kleić na gorąco takie moje delikatne odczucie
szpikulec Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Wiecie może jakie "spożycie" ma silnik z fabrycznym śmigiełkiem w becie? Bo władowałem tam baterie 2200 mAh + rupieci do FPV + balast na ogon no i tak powiem kiepsko z wznoszeniem - na 3/4 gazu musze trzymać żeby model nie opadał. A nie chce też spalić regulatora zakładając wieksze śmigło z większym skokiem. Fabrycznie wstadzają 1300mAh - tylko na ile starczy - powiedzmy że na 10-15 min? ewidentnie musze zmniejszyć ciężar samolocika...
Cimek Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2010 Szpikulec Optymalne śmigło 6x5 pisałem;) Mój rekord w powietrzu to jest jakieś 50 min silnik-bez silnika, silnik bez silnika... Takie latanie pól na pól, na tym śmigle pionowy lot, więc graty (fpv) nie powinny być aż tak upierdliwe dla modelu... Powiedz mi ile waży teraz Twój model
szpikulec Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Witam, Teraz model waży jakieś 820g: rupieci FPV jakieś 120g, kadłub z baterią 3s 2250mAh ok 500, szkrzydła po ok 100g. Zastanawiam się czy nie za duzą baterie władowałem - no taką miałem, bo miałem tylko jeszcze 850mAh, ale to chyba za mała. Do FPV mam bateryjkę 400mAh i nie wiem na ile ona starczy przy 800mW nadajniku - ale myśle że na 15-20 min powinna starczyć, więc i na więcej lotu chyba mi nie potrzeba pakietu głównego. Przynajmniej tak mi sie wydaje... EDIT: ale ze mnie tępa pała - przecież mając moc i napięcie, natężenie można policzyć...
Malker Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Do nadajnika i kamerki FPV byś musiał miec najlepiej 1000mAh, wydaje mi się, że to taki standard. Jak by co to mam takie 4 na sprzedaż. Jakieś info to na PW.
Cimek Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2010 Do Tx/Rx najlepiej tak 3s 850mah, badź 1000 mah, starczy Ci to na jakies 15-20 minut fpvowania zmień śmigło i powinno być o wiele lepiej
woyu Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Może się ktoś orientuje czy te skrzydła od Bety pasują do EasyStara, bo w tej chwili mam zainstalowane od Pelikan Focusa, ale jeśli są podobne to zawsze trochę większa rozpiętość.... Zależy mi na lotkach 8) bez krojenia płata i wycinania miejsca pod serwa.
madrian Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 A tak trudno policzyć? :wink: Kamerka jakieś 80mA, nadajnik ok. 150-200mA.
ECO400 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 150-200mAbetatronik / fox pobiera między 220 a 250mAh Do Tx/Rx najlepiej tak 3s 850mah, badź 1000 mah, starczy Ci to na jakies 15-20 minut fpvowaniana takim pakiecie spokojnie polatasz z godzinę (60min). Teoretycznie można dłużej ale nie latałem dłużej jak godzinę ze względu na bezpieczeństwo.
kris25 Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Witam...mam takie pytanie zakupiłem bete 1400 i chciałem do niej założyc śmigło 6x5 GWS ale wogóle nie pasuje...czy muszę dokupic prop saver lub piaste żeby móc założyc inne śmigło?Czy fabryczny regulator 20A wytrzyma przy śmigle 6x5 czy lepiej wymienic na Turnigy plush 30A?A i jeszcze jedno w regulatorze są 3 kable które łączą siue z kablami od silnika i tu trochę dziwne bo żółty kabel od regla łączy sie z zółtym kablem od silnika wiec ok natomiast dwa pozostałe kable są połączone tak:czarny od regla z czerwonym od silnika i czerwony od regla z czarnym od silnika czy tak powinno byc?Czy jak zamienie te kable to silnik będzie się kręcił w drugą stronę bo tak mi sie właśnie wydaje ale wolę sam nie kombinowac? :rotfl:
rudolfik Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Tak, zamieniając 2 kable miedzy sobą uzyskasz obroty w przeciwną stronę (podłączenie 3 kabli jest dowolne - kolory nieistotne). Ja miałem problem z oryginalnym mocowaniem śmigła (krzywo zamontowane, powodowało wibracje) i dokupiłem osobną piastę 2,3mm (teraz przy najwyższych obrotach zero wibracji). Oryginalne mocowanie udało mi się ściągnąć kombinerkami, bez obcinania ośki. Fabryczny regulator jest na styk, więc ja bym radził go zmienić przy zmianie śmigła.
madrian Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Kable - tak. Kolory są tu tylko orientacyjne. Zamiana ze sobą dwóch dowolnych zmienia kierunek obrotu sinika. Do śmigła najlepiej kupić stałą piastę samozaciskową, na oś 2,3mm. Śmigło trzeba będzie do niej pewnie rozwiercić. Oryginalne piasty okazują się być fatalnej jakości. Większość generuje spore "bicie". Większy regulator nigdy nie zaszkodzi. Większe śmigło będzie zmuszało silnik do większego poboru prądu, więc dobrze mieć zapas. Sugerowałbym jednak kupić lepsze śmigło niż GWS-a. Np. APC. Nie będzie tak bardzo narażone na uszkodzenia, a będzie lepiej pracować. Opłaca się dać kilka złotych więcej.
kris25 Opublikowano 7 Maja 2011 Opublikowano 7 Maja 2011 Ok czy ta piasta to coś takiego? http://www.abc-rc.pl/c/34/piasty-smigiel-stale-i-prop-saver-smigla-i-akcesoria.html lepsza piasta stala czy piasta prop saver?Ok w takim razie regulator wymienie na Turnigy Plush 30A natomiat śmigła na APC. Zastanawiam się jeszcze nad zmianą ładowarki i aparatury 2,4 Ghz które były w zestawie RTF ale chyba zainwestuje na razie w ładowarke zwłaszcza że kupiłem dwa nowe lipole 2200 mAh lightmaxa, a ta ładowarka z zestawu chyba nie jest najwyższych lotów Czy ładowarka IMAX B6 do ładowania lipoli mi wystarczy?Czy lepiej coś innego kupic?W skrzydła od Bety dałem rzepy ale niestety kiepsko trzymają chyba zmienię na magnesy i dam grubszą rurkę węglową bo 6mm trochę za duży luz ma...myślę że 7mm będzie w sam raz
madrian Opublikowano 7 Maja 2011 Opublikowano 7 Maja 2011 Stała piasta. Imax B6 to bardzo dobra ładowarka. Co do rzepów, sugeruję poszukać plastikowych rzepów stosowanych do alarmów samochodowych (obie części wyglądają identycznie). Są o wiele mocniejsze od "tradycyjnych". Tak mocne, że ciężko ręką rozerwać rzep 1cm2.
kris25 Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Ok dzisiaj zakupiłem taką piastę i pytanie do Was czy będzie ona pasowac do tego fabrycznego silnika??? http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p243,obsada-smigla-stalego-2-3mm-m5-mpj4701 Facet w sklepie mówił że powinna.Jeszcze jakby ktoś mi podpowiedział jak mam odkręcic tą piaste z osi to będę wdzięczny ;D Ona chyba jest gwintowana więc powinna się odkręcic jakoś a ta nowa jest bez gwintu i jak to ma pasowac?Oj nie wiem czy nie będzie z tego wielka :ass:
Artu Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Jeszcze jakby ktoś mi podpowiedział jak mam odkręcić tą piastę z osi to będę wdzięcznyTa oryginalna piasta jest klejona a nie przykręcana. Jedyna możliwość zamiany tej piasty, to podgrzanie (palnik punktowy).Jeśli się nie uda, to pozostaje jedynie odcięcie ośki za piastą (jest i tak długa). Piasta którą zakupiłeś, jest montowana na oś "zaciskowo" Tak więc, jeśli średnica osi silnika jest 2,3mm, to będzie 'ok.
rudolfik Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Moja piasta zeszła przy pomocy kombinerek - złapałem ośkę żabką i kombinerkami ściągnąłem aluminiową piastę, nie była wklejana a wciśnięta.
kris25 Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 ok jutro w takim razie spróbuje zdjąc tą starą.Czyli kolego rudolfik ta piasta którą kupiłem powinna byc dobra 2,3mm zgadza się?Bo facet w sklepie na początku chciał mi dac 3mm ale mu powiedziałem że chyba 2,3mm powinna byc
rudolfik Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 tak, wymiar jest dobry. Ja ściągając swoją piastę lekko poharatałem ośkę, więc na włączonym silniku drobnym papierem musiałem ją doszlifować bo nie chciała mi piasta wejść. Do końca nie wiem, czy to wina porysowania jej, czy faktycznie tak ciasno to wchodzi. Ale w razie gdyby Ci nie wchodziła, to na włączonym silniku wypolerujesz ją papierem i będzie git - u mnie jest Po dokręceniu, na nakrętkę dałem trochę kleju, aby się nie rozkręciło w locie. Na razie nie sprawia problemów... Radzę też zmienić śmigło, bo oryginalne na tą ośkę jest za duże, chyba że dorobisz tuleję.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.