ali1983 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 witam. mam zamiar kupić dla syna taki motorek na akumulator (na alledrogo od 100zł). w opisie są dane, że aku jest 6V/4,5Ah (silnik 12W). jak by to wyglądało gdyby ten aku wymienić na li-pola? 2S? 4500mAh minimum? ile C? motorek zyskałby na mniejszej wadze, wiec czas jazdy (dla Pb - do 2 godz.) powinien się wydłużyć? pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek9932 Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Z obliczeń by wynikało że skoro silniczek 12W, a napięcie dawane przez nich 6V, to ciągnie około 2A. W lipolu 2s będzie 7,4 V, a po naładowaniu powyżej 8V. Musisz się zorientować czy silnik wytrzyma te 8V. Przypuszczam iż będzie się grzał bardziej a w konsekwencji wiadomo co może nastąpić Jeżeli chodzi o C, to przy 4,5 Ah raczej będzie dowolne bo pobór prądu masz w granicach 1-2 A a o takiej małej wydajności prądowej mało znajdziesz lipoli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Holeczek Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Ja bym się zastanowił w takim przypadku nad li-fe Większa żywotność, niema aż takiego zagrożenia zapłonem, a ta minimalna różnica wagi między li-po i li-fe w tym przypadku nie powinna być zauważalna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekmod Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Ja bym kupił akumulatory Li-jon CGR 18650 o pojemności 2000mAh . Z nich zbudowałbym pakiet 2S5P który z prądem 2A poradzi sobie spokojowo. W Discusie CS miałem pakiet Li jon CGR 18650 D 2250mAh Panasonic w układzie 3S2P , w takim układzie było 4500mAh a wydajnosc prądowa około 15A. Dlaczego li-jon, bo trudniej je zapalić niż lipole. Licz się z tym że będziesz musiał kontrolować końcowe napięcie rozładowania żeby nie spadło poniżej 3V/celę. Możesz oczywiście zrobić pakiet 2S10P a to oznacza 20Ah a waga wyjdzie podobna do żelówki Pb 6V/4,5Ah Link to comment Share on other sites More sharing options...
baxter12 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Należy zastosować układ odcinający zasilanie po wyczerpaniu się ogniw i spadku napięcia do 3V. Nie jest skomplikowany. Robię właśnie coś podobnego, przerabiam wkrętarkę na LiPole. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deem Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Należy zastosować układ odcinający zasilanie po wyczerpaniu się ogniw i spadku napięcia do 3V. Nie jest skomplikowany. Robię właśnie coś podobnego, przerabiam wkrętarkę na LiPole. Jak skończysz, pochwal się. Najlepiej zamieszczając schemat. Jestem w tej dziedzinie kompletnym laikiem a potrzeba ta sama. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam P. Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Licz się z tym że będziesz musiał kontrolować końcowe napięcie rozładowania żeby nie spadło poniżej 3V/celęCo do napięć ładowania i rozładowywania trzeba się kierować notą katalogową producenta(w google " datasheet"). Przykładowo dla moich ogniw(panasonic, symbolu nie pamiętam), z których zbudowałem baterię do roweru (21,6V 18,75Ah) producent podaje 3,1-4,1V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekmod Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Li-jony w zależności od producenta mogą mieć napiecia odpowiednio 3/4.2V ( rozładowane/naładowane) lub tak jak piszesz 3,1/4,1V . Ja swoje li-jony ładowałem do 4,2V a rozładowywałem do 3v/celę i było ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M52 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Mój synek ma taki allegrowy motorek od dwóch lat. I jakoś nigdy nie zabrakło mu prądu. mały sporo jeździ, a za ładowanie odpowiada jego matka - stąd wniosek, że wbudowany akumulator został dobrze dobrany i nieźle znosi warunki pracy :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Ali - sknera jesteś, kupiłbyś dzieciakowi ogniwo wodorowe.... Cześć Sławku - dla ciekawości, który producent dla których ogniw litowo- jonowych podaje napięcie 4,2V ? Pozdrawiam - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekmod Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Cześć Jurek, http://www.rosebatteries.com/pdfs/Panasonic%20CGR18650D.pdf Akumulatory starszego typu miały 3.1/4.1V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Dzięki serdeczne, znów wiem coś więcej. Nie spotkałem się jeszcze z takimi. Nie śledzę już tak intensywnie tematu, bo przestałem ich używać. Pozdrowienia - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
ali1983 Posted December 23, 2010 Author Share Posted December 23, 2010 święta się zbliżają. motorek złożony. pytanie: czy ładować aku przed 1 jazdą z obciążeniem (akumulator Pb) i jak ustawić ładowarkę? wiem, ze jest trochę naładowany bo motorek jeździ. ładowarka accucell6 aku: 6V/4,5mAh (ładowarka z zestawu ma 6V/500mAh na wyjściu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
zzradek Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 Akumulator Pb, jeśli nowy, jest prawdopodobnie całkowicie naładowany (lub prawie całkowicie). Można, a nawet trzeba go jeszcze doładować, bo akumulatory ołowiowe lubią być naładowane. Standardowy prąd ładowania to 0.1 pojemności, czyli inaczej prąd, którym naładujesz akumulator w 10 godzin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.