maresca Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Witam Mam problem z moim silniczkiem samozaplonowym,przy maksymalnie wkreconych szpilach cylindra po sprezaniu kiedy tlok ma isc na dol jest bardzo duzy opor. Kiedy szpilki sa troche wkrecone kiedy krece to cylinder rusza sie do gory ,ale nie ma tego oporu. Da sie to wyregulowac ,jak da to jak ,a jak nie to dlaczego i co trzeba wymienic? Za pomoc daje pomogl! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Masz najprawdopodobniej za bardzo wkręconą śrubę przeciwtloka (przeciwtłok jest za nisko). Wlej trochę oleju do cylindra, wykręć śrube przeciwtłoka i z czuciem sprobuj obracając śmigłem przepchnąć tłok przez górny martwy punkt). Jeśli przeciwtłok nie odskoczy, wykręć cylinder i drewnianym kołkiem wybij nieco przeciwtłok do góry. Po tym skręć całość i podczas uruchamiania, śrubą przeciwtłoka ustawiaj odpowiednią kompresję. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Witam.Czy tłok przechodzi prze górny martwy punkt bez oporów ?? Jeśli nie to śruba kompresyjna jest za bardzo wkręcona . :wink: bubu2 mnie ubiegł , chyba mam za wolny internet albo za wolno piszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maresca Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Masz najprawdopodobniej za bardzo wkręconą śrubę przeciwtloka (przeciwtłok jest za nisko). Wlej trochę oleju do cylindra, wykręć śrube przeciwtłoka i z czuciem sprobuj obracając śmigłem przepchnąć tłok przez górny martwy punkt). Jeśli przeciwtłok nie odskoczy, wykręć cylinder i drewnianym kołkiem wybij nieco przeciwtłok do góry. Po tym skręć całość i podczas uruchamiania, śrubą przeciwtłoka ustawiaj odpowiednią kompresję. pozdr.To moj pierwszy silniczek wiec nie wiem gdzie jest przeciwtlok ani ta sruba mozesz jakos inaczej wytlumaczyc lub dac schemat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maresca Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Witam.Czy tłok przechodzi prze górny martwy punkt bez oporów ?? Jeśli nie to śruba kompresyjna jest za bardzo wkręcona . :wink: bubu2 mnie ubiegł , chyba mam za wolny internet albo za wolno piszę Jest to tak jak tlok jest na maksa u gory to jak ma isc na dol to jest taki opor ,ale jak mowie jest ten opor jak sa dobrze przykrecone szpilki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 tu masz przykładową fotkę ; Śruba przeciwtłoka czyli regulująca spreżanie - więc i obroty silnika to ta wkrecona od góry. Przeciwtłok to taki krażek znajdujący się wewnątrz tulei cylindra między tą śrubą a cylindrem. Dalej to już ci opisali koledzy. Jesli zapytasz o drugą śrubę to służy do ustalania składu mieszanki - im bardziej ją wykręcisz tym większa będzie zawartosc paliwa w mieszance. EDIT : miało być... to taki krążek między tą śrubą a tłokiem :!: oczywiście to wszystko - tłok - przeciwtłok - tuleja - znajdują siew cylindrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Panowie moderatorzy, scalcie koledze ten wątek z tym pierwszym, to będzie jasne, że nie chodzi tu o regulację, tylko poprawne złożenie silnika do kupy. Wszystkie bolączki mogłyby być w jednym miejscu, to i temat o paliwie do tego silnika również tam dajcie i następnie wszystko do Archiwum X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maresca Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Dziekuje wszystkim za pomoc Jak czegos nie bede wiedzial to napisze EDIT: Rozebralem silniczek i mam tuleje http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfe175d4bb8136f0.html Na gorze tuleji mam cos takie wklesle to co mam teraz zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 hubert_tata, znakomity pomysł! Kolejny temat o tym samym, a do tego śmieci w SB: [Wczoraj 18:14] maresca: Witam [Wczoraj 18:14] maresca: Prosze o pomoc http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=336264#336264 [...] [Dzisiaj 17:40] maresca: Witam [Dzisiaj 17:40] maresca: ma ktos na sprzedaz model pod silnik do 2,5cm? [Dzisiaj 17:59] Cimek: zrób sobie [Dzisiaj 18:04] maresca: ale ile to by kosztowalo i z czego?Albo moze ktos z was robi to mniej wiecej ile to kosztuje? [Dzisiaj 18:05] maresca: Wypowiadac sie kazdy kto pomoze dostanie pomogl http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=72 [Dzisiaj 18:06] maresca: W tym temacie http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=34391 Jestem cierpliwy, ale ile można? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maresca Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Podawalem linki bo moderator przekladal caly czas temat! Prosze powiedzec co dalej mam robic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 To było od razu napisać w prawidłowym dziale :evil: Na drugie nie odpowiem, choć mnie łapy świerzbią, bo znowu będzie wojna, gdy się paru obrońców uciśnionych znajdzie :twisted: EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maresca Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Mam rozebrany silniczek chce go jeszcze dzisiaj zlozyc wiec powiedzcie jak wyregulowac.PROSZE!!!!! Niechce niczego rozwalic wiec mam wybic do gory tam jak chodzi tlok ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Nędzisz, Nędzisz jak igłą w :ass: weź przestań pisać tyle ,tylko zacznij czytać! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maresca Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Tak trudno powiedziec?Zaczynam byc modlarzem ale wy mnie zniechecacie lepiej zebym porysowal czy cos rozwalil niz zrobil dobrze i zrozumiec to. Wiec prosze odpowiedziec jak to mam zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Tak, uzupełnij w ogole profil, bo nie wiem czy rozmawiamy z 10 latkiem, czy 50latkiem... Tak ciężko powiedzieć, a dlaczego? bo takie pytania, prośby są :roll:'ate Powiedz mi w ogole co chcesz z tym silnikiem zrobić? Model rc, Model na uwięzi? Najlepiej odłóż ten silnik na półkę i poczytaj dział "Od czego zacząć" A nie zadajesz pytania jak przedszkolak... Koniec z mojej strony. Ładziakowi oszczędzę nerwów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maresca Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Mam 13 lat i chce zrobic silniczek czyli wyregulowac tak trudno zrozumiec czyli jak czegosc nie umiem to najlepiej wyrzucic tak piszesz. Rozumiesz pierwszy raz go rozebralem i nie wiem co i jak ty tez tak pierwszy raz wszystko wiedzales? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Wiesz na początku nic nie wiedziałem, ale dzięki czytaniu literatury modelarskiej, badź fora dużo zrozumiałem. Chcesz uruchomić ten silnik? Masz za dużo palców u rąk? To jest jak nie osłonięta kosiarka. Odstaw ten silnik na półkę ,uzbieraj troche kasy i zrób sobie toto-0 albo rwd by skazzo ,a nie zabierasz się za coś ,czego w ogole nie pojmujesz. Nie od razu odkryto Amerykę. Tak apropos, ja rozumiem że masz 13 lat, aczkolwiek "Zrobić silniczek"? Silniczki to są w małych zabawkowych samochodzikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maresca Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Nazwalem silniczek ze wzgledu na maly rozmiar. Wiec jak odpiszesz mi jak mam to zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 ODŁOŻYĆ NA PÓŁKĘ! Koniec wypocin z mojej strony. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 maresca, Przeciwtłok, to jest to cholerstwo, które czopuje cyliner od góry. Cofnij za pomocą drewnianego albo aluminiowego pręta odpowiedniej średnicy i młotka, a jak zapieczone, to odmocz w nafcie czy innym penetrolu i spróbuj ponownie cofnąć do górnej krawędzi cylindra. Radziłbym jednak pogodzić się ze stratą xxx PLN, które wyrzuciłeś na tego RITMa i odłożyć go na półkę. Jak pisałem: kłopotliwy w regulacji, brak gaźnika RC i trudne do zakupienia paliwo. I, prawdopodobnie, zużyty Nie brnij dalej w koszta. Na początek radzę kupić silnik bezszczotkowy za 30 + regulator za drugie 30 (cen nie znam, bo jestem zatwardziałym zwolennikiem spalinowych) + jakiś Li-pol za następne 40 - 50 PLN, zbudować jakieś To-To czy innego Zefirka, nabyć depron (Izoflor, panele podłogowe) i coś zbudować; relacje są na forum. I to piszę ja; niechętny elektryfikacji modelarstwa, sam się sobie dziwię... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.