Irek M Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Pytanie pewnie powtarzane bezliku ale ...jaki polecacie silniczek Turnigy(najlepiej byłoby), którego ciąg statyczny wahałby się w przedziale 1500 - 1800g? Chodzi o propozycje sprawdzone, a nie z info sprzedającego. I najwazniejsze - pakiet 3s 2,2 - 2,6 mAh, a śmigło koniecznie 8calowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 http://www.bungymania.com/bmdb.php tu masz parametry silników Turnigy również SK . Klikając na silnik otrzymujesz tabelę testów. Zwróć uwagę na SK3542 lub SK 3536 lub ten http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=105 ( ze wzgledu na mniejsze smigła) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Dzięki Sławek za podpowiedź. Jednak te silniki są zbyt olbrzymie do mego modelu. Liczyłem na coś z rodziny "dzwonków" W ostateczności pomyślę o wersji dwusilnikowej gdzie dwa x 700 - 800 g spełni zadanie. Model raczej mniejszy bo rozp. 120cm ale o tym w temacie Aqua Star. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Nie wiedziałem jakiej jest wielkości Twój model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Więc jak piszę raczej mniejszy niż większy :mrgreen: Jeśli powiększam go 20% a masa do lotu oryginału to jakieś 500 - 600g to jaka powinna być masa po pwiększeniu z tych danych? Na pewno duużo wiecej niż 20% bo coś z sześcianem ale nie bardzo wiem jak policzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Aqua Star powiększony o 20% nie będzie miał drastycznie zwiększonej wagi. Skoro oryginał na silnik spalinowy ważył 500-600gramów, to wersja "elektryczna" trochę powiększona będzie ważyła ok. 800-900g. Nie potrzebujesz silnika o takich parametrach jak w opisie. Musisz po prostu wziąć silnik o dużym kV, aby małe śmigło wygenerowało ciąg ok. 1kG przy akumulatorze 3S.Do napędu spokojnie wystarczy Ci ten silnik http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7873. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Jeśli powiększam go 20% a masa do lotu oryginału to jakieś 500 - 600g to jaka powinna być masa po pwiększeniu z tych danych? Na pewno duużo wiecej niż 20% bo coś z sześcianem ale nie bardzo wiem jak policzyć. To nie tak - w przypadku modeli. Jeżeli weźmiesz klocek, kostkę drewnianą, stalową, czy z jakiegoś innego materiału i powiększysz go dwukrotnie (krawędź zamiast np. 100 mm powiększysz do 200 mm) to jego masa wzrośnie ośmiokrotnie (2*2*2), czyli "w sześcianie". Ale jak powiększasz model dwukrotnie (np. z rozpiętości 1m do 2m) to masa jego nie wzrośnie ośmiokrotnie (np. z 1kg do 8 kg), to zresztą sam wiesz, ale piszę bo może ktoś nie wie :-) Model to nie klocek, tylko ażurowa konstrukcja i proporcje masy bardziej odnosi się do oczekiwanego obciążenia powierzchni nośnej, która rośnie w kwadracie: - dwa razy większy model - cztery razy większa powierzchnia nośna - model większy o 20% - powierzchnia nośna większa o 1,2*1,2=1,44. Poza tym, jak wiadomo, zasadniczo im większy model tym większe obciążenie powierzchni nośnej - ale nie w sześcianie! Jak już tak piszę to jeszcze przykład: Weźmy takiego Spitfire Mk. IX Rozpiętość: 11230 mm Masa: 3351 kg Model w skali 1:10, przy rozpiętości 1123 mm musiałby ważyć 3351:1000=3,35 kg! Cegła, panie, cegła! :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Dzięki za wypowiedzi. Jednak ponieważ jest więcej nie na temat silnika to przenoszę dalszą rozmowę do tematu budowy modelu. Kesto - trochę niechętnie patrze na te silniki serii SK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.