Irek M Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Pytanie pewnie powtarzane bezliku ale ...jaki polecacie silniczek Turnigy(najlepiej byłoby), którego ciąg statyczny wahałby się w przedziale 1500 - 1800g? Chodzi o propozycje sprawdzone, a nie z info sprzedającego. I najwazniejsze - pakiet 3s 2,2 - 2,6 mAh, a śmigło koniecznie 8calowe.
Gość slawekmod Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 http://www.bungymania.com/bmdb.php tu masz parametry silników Turnigy również SK . Klikając na silnik otrzymujesz tabelę testów. Zwróć uwagę na SK3542 lub SK 3536 lub ten http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=105 ( ze wzgledu na mniejsze smigła)
Irek M Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Opublikowano 21 Listopada 2010 Dzięki Sławek za podpowiedź. Jednak te silniki są zbyt olbrzymie do mego modelu. Liczyłem na coś z rodziny "dzwonków" W ostateczności pomyślę o wersji dwusilnikowej gdzie dwa x 700 - 800 g spełni zadanie. Model raczej mniejszy bo rozp. 120cm ale o tym w temacie Aqua Star.
Gość slawekmod Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Nie wiedziałem jakiej jest wielkości Twój model.
Irek M Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Opublikowano 21 Listopada 2010 Więc jak piszę raczej mniejszy niż większy :mrgreen: Jeśli powiększam go 20% a masa do lotu oryginału to jakieś 500 - 600g to jaka powinna być masa po pwiększeniu z tych danych? Na pewno duużo wiecej niż 20% bo coś z sześcianem ale nie bardzo wiem jak policzyć.
kesto Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Aqua Star powiększony o 20% nie będzie miał drastycznie zwiększonej wagi. Skoro oryginał na silnik spalinowy ważył 500-600gramów, to wersja "elektryczna" trochę powiększona będzie ważyła ok. 800-900g. Nie potrzebujesz silnika o takich parametrach jak w opisie. Musisz po prostu wziąć silnik o dużym kV, aby małe śmigło wygenerowało ciąg ok. 1kG przy akumulatorze 3S.Do napędu spokojnie wystarczy Ci ten silnik http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7873.
Callab Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Jeśli powiększam go 20% a masa do lotu oryginału to jakieś 500 - 600g to jaka powinna być masa po pwiększeniu z tych danych? Na pewno duużo wiecej niż 20% bo coś z sześcianem ale nie bardzo wiem jak policzyć. To nie tak - w przypadku modeli. Jeżeli weźmiesz klocek, kostkę drewnianą, stalową, czy z jakiegoś innego materiału i powiększysz go dwukrotnie (krawędź zamiast np. 100 mm powiększysz do 200 mm) to jego masa wzrośnie ośmiokrotnie (2*2*2), czyli "w sześcianie". Ale jak powiększasz model dwukrotnie (np. z rozpiętości 1m do 2m) to masa jego nie wzrośnie ośmiokrotnie (np. z 1kg do 8 kg), to zresztą sam wiesz, ale piszę bo może ktoś nie wie :-) Model to nie klocek, tylko ażurowa konstrukcja i proporcje masy bardziej odnosi się do oczekiwanego obciążenia powierzchni nośnej, która rośnie w kwadracie: - dwa razy większy model - cztery razy większa powierzchnia nośna - model większy o 20% - powierzchnia nośna większa o 1,2*1,2=1,44. Poza tym, jak wiadomo, zasadniczo im większy model tym większe obciążenie powierzchni nośnej - ale nie w sześcianie! Jak już tak piszę to jeszcze przykład: Weźmy takiego Spitfire Mk. IX Rozpiętość: 11230 mm Masa: 3351 kg Model w skali 1:10, przy rozpiętości 1123 mm musiałby ważyć 3351:1000=3,35 kg! Cegła, panie, cegła! :-)
Irek M Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Opublikowano 22 Listopada 2010 Dzięki za wypowiedzi. Jednak ponieważ jest więcej nie na temat silnika to przenoszę dalszą rozmowę do tematu budowy modelu. Kesto - trochę niechętnie patrze na te silniki serii SK.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.