Jedrula Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Jak w temacie chcę przerobić swojego żarowca na benzynę za pomocą tego układu http://www.modelmotor.pl/rcexel-zaplon-cdi-swieca-ngk-me-8-120degree.html Prawie cały montaż rozumiem tylko zastanawia mnie jak ustawić kąt zapłonu i jak zamontować magnes neonydowy w tym czymś na czym opiera sie śmigło (zapomniałem nazwy) :oops: . Wiem że przynajmniej jedna osoba na forum korzystała z tego układu więc pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 na czym opiera sie śmigło (zapomniałem nazwy) . Piasta śmigła. W niej nawiercasz otwór - nie przelotowy! - do którego włożysz magnes - oczywiście najlepiej krążek lub walec. Co do kąta to już doświadczalnie - wiadomo, że góra[( 3-4) :?: ] stopnie przed górnym zwrotem zewnętrznym (GZZ). To tak wstępnie; mocowanie sondy jest ruchome własnie po to by ustawić już precyzyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Czyli żeby ustawić kąt zapłony poruszam czujnikiem halla czy magnesem i czy jest mi potrzebny do tego tester czujnika halla. Pytam bo w temacie benzynowców jestem prawie zielony. :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Magnes jest na cześci ruchomej wklejony na stałę czyli nim niczego nie regulujesz. Śrubki mocujące czujnik Halla wchodzą nie w otwory obudowy czujnika tylko w owale , dzieki którym możesz całą obudowę przesuwać w prawo lub lewo większając lub zmnijszając kąt wyprzeddzenia zapłonu. Zaraz zrobię fotkę w moim silniku to ci dołączę. EDIT : Na piaście po prawej stronie czujnika widzisz wklejony magnes. Przy lewym mocowaniu obudowy widzisz fragment owalu, który własnie pozwala na dokładną regulację. Co do położenia tłoka - możesz spróbować ustawić na 3mm poniżej zwrotu zewnętrznego. Jeśli zapali to w zależności od tego czy zapłon jest za wczesny lub za póżny lekko przesuwasz czujnik w prawo lub lewo. Jak zmierzyć te 3mm to już nie piszę bo na 100% wiesz jak to zrobić. Wydaje mi się, że tester służy tylko do sprawdzenia funkcjonowania czujnika, a nie do sprawdzania ustawienia zapłonu( :?: ) Z drugiej strony technika tak szybko postepuje do przodu, że może i do tego służy? :idea: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrula Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Fokker dzięki dostajesz plusa. Ten tester to jest coś takiego http://www.modelmotor.pl/tester-czujnika-halla.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Nie znałem wczesniej tego testera ale skoro podają , że jest do regulacji ustawiania kąta wyprzedz. zaplonu to na pewno tak jest. Słabo ale jednak widać na kątomierzu, że zaznaczony jest kąt przed ZZ czyli pewnie jest to ustrojstwo pomocne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon5317 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 a orientujecie sie ile stopni powino byc ustawione. jak pruby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fred Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Ok. 22 stopnie przed GPZ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.