maresca Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 Ile paliwa pali silniczek samozaplonowy o pojemnosci 2,5cm na minute?
Gość Anonymous Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 wyczynowy w F2C ok 7ccm.....
DarekRG Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 Do ok 8ccm / min Dużo zależy od regulacji silnika, założonego śmigła i stylu latania. Latając spokojniej może to wynieść mniej. Niestety trzeba to sprawdzić doświadczalnie. Ale orientacyjnie juz wiesz, ze trzeba ile trzeba liczyć żeby zalać + rezerwa na jakieś 2 min bezpiecznego lądowania :wink:
Callab Opublikowano 25 Listopada 2010 Opublikowano 25 Listopada 2010 Ale chyba w samozapłonowych nie ma rezerwy na bezpieczne lądowanie? Gaśnie jak się skończy paliwo i już. Wcześniej nie wylądujesz.
Gość Anonymous Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Ale chyba w samozapłonowych nie ma rezerwy na bezpieczne lądowanie? Gaśnie jak się skończy paliwo i już. Wcześniej nie wylądujesz.A to zależy w jakim modelu F2C muszą mieć skutecznie działający wyłącznik, więc nie koniec paliwa decyduje o lądowaniu tylko wyłączenie silnika....w zasadzie na jedno wychodzi.Ale jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie aby silniczek samozapłonowy wyposażyć w gaźnik RC i regulując obroty lądować z pracującym silnikiem....
RomanJ4 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Chyba trochę przerost formy nad treścią z tym gaźnikiem RC. Owszem są, choćby ENYA PARRA IRVINE czy samoróbki http://www.dieselrc.com/ ale bez możliwości płynnej zmiany stopnia sprężania w zależności od skladu mieszanki jest to trochę iluzoryczne. sam też kiedyś (hoohoo, albo jeszcze dawniej) zamierzałem przerobić Rytm 2,5ccm na RC. Zrobiłem nawet własnoręcznie gaźnik (o kupnie gotowego wtedy można było jedynie pomarzyć) na podstawie książki niezawodnego pana A.Schiera i "Modelist Konstruktora" (nawiasem mówiąc było to porządnie opracowane pismo interdyscyplinarne), który mam do dziś
MASK Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Wcale nie. Współczesne silniki samozapłonowe znakomicie radzą sobie z regulacją obrotów dokładanie na tej samej zasadzie jak silniki żarowe. Wystarczy wklepać do you tube choćby "Davis Diesel" aby się o tym przekonać (nawet heli). Z Rytmami była inna historia. Niektóre silniki (nie tylko samozapłony) nie nadają się na takie przeróbki ze względu na cechy konstrukcyjne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.