Wojciech Wiatr Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Witam, jako ze moje dotychczasowe skrzydło odeszło do historii http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5808 (jak i kilka kretów w okolicy :faja:) po ostatnim locie w sezonie przyszedł czas na nieco bardziej zaawansowaną wersję tego letadła Jak narazie postępy wyglądają tak: http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5793 Konstrukcja wszystkim dobrze znana styropian+balsa, dodatkowo wzmocnione paskiem tkaniny szklanej pod dźwigarem z rowingu węglowego http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5794 I jeszcze kilka fotek http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5799 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5798 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5797 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5805 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5809 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5810 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5811 Przygotowanie do laminowania owiewki wyposażenia http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5802 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5804 Konstruktywna krytyka mile widziana :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Skrzydełka zrobiłeś ze styropianu i okleiłeś balsą - no i bardzo dobrze, a te przedłużenia ze styroduru to po co? Jeśli chciałeś mieć większe skrzydła, to trzeba było ciągnąć dalej rdzeń styropianowy, a nie doklejać styrodur. Jeśli chcesz latać z takim rozwiązaniem, to musisz zalaminować te końcówki razem ze skrzydełkami inaczej będziesz miał je tylko do pierwszego lądowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 25 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Witam, docelowo będą takie winglety http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5813 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5812 chodzi mi o fajne zakończenie skrzydła, krótkie do akrobacji i szybkiego latania a te dłuższe do spokojnego. Jeśli chodzi o to że odpadną przy pierwszym lądowaniu to nie ma obawy, mały dźwigarek sosna 3x10 + pasek taśmy izolacyjnej w odpowiednim kolorze załatwi sprawę (oczywiście że będą zalaminowane). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Trochę postępów z prac na modelem, wylaminowałem owiewkę sprzętu i zaślepki serw http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5822 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5821 następnym etapem będzie wzmocnienie natarcia i zalaminowanie wingletów CDN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Kontynuacja prac na modelem, obcięta owiewka wyposażenie http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5827 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5828 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5829 oraz zaślepki serw http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5830 Mam nadzieje ze nie za dużo tych zdjęć :faja: CDN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Fajny projekt. Sam oklejałeś model fornirem ? Jaką ma rozpiętość i pow. płata. Sam jestem ciekaw jak będzie latał i jaka waga wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 8 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Witam, skrzydło jest oklejone balsą, w najbliższym czasie będę wzmacniał natarcie laminatem a potem celonowanie kilka razy i szlifowanie aż do zyskania szyby przed malowaniem. Jeśli chodzi o masę modelu (pusty bez elektryki) to po wstępnym ważeniu wychodzi jakieś 550g co przy rozpiętości 1,3 m jest chyba niezłym wynikiem, całość z wyposażeniem + dowarzenie na nosie powinno się zamknąć w 800-900g. Co do latanie to jestem spokojny, przelatałem 3 sezony skrzydłem i dało mi dużo frajdy :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrp Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Solidna robota, zupełnie inne podejście w porównaniu z "tradycyjnymi" styropianami krytymi taśmą. Obserwuję z zainteresowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 21 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Lekka aktualizacja, dorobiłem owiewki popychaczy serw http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5930 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5929 oraz zalaminowałem krawędź natarcia http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5928 owiewki w komplecie, teraz czeka mnie celonowanie i szlifowanie aż do uzyskania odpowiedniej powierzchni przed malowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam odświeżę nieco temat, prace jakoś za bardzo nie posunęły się do przodu w praktyce ale teoretycznie nieco tak. Wymyśliłem mniej więcej jak będzie wyglądało finalnie skrzydełko w wersji nr1 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6108 lub w wersji nr 2 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6109 i pozostaje drugi dylemat malować farbami czy oklejać folią :?: :roll: coraz bardziej skłaniam się ku folii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Mi najbardziej podobało mi się malowanie takie, że góra z 1 schematu, a dół z drugiego. Z folią jest napewno mniej roboty, i wiadomo ze wyjdzie na gładko, a z farbą to juz się trzeba troszkę sę napracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 po wstępnym ważeniu wychodzi jakieś 550g co przy rozpiętości 1,3 m jest chyba niezłym wynikiem, całość z wyposażeniem + dowarzenie na nosie powinno się zamknąć w 800-900g. To chyba jest lekko zrobione. Moje o rozp z wingletami 128 - 129cm po wyklejeniu balsa chyba 1mm lub 1,5 przed oszlifowaniem - puste z jednym serwem waży jakieś 750g - to co na focie Z tym, że moje to spalina ale na silniku OS Max FP 3,5cm jakoś nie udały się starty Teraz zabiorę się za skrzydło do lotów FPV o rozp 160cm i też chciałbym okleić balsą ale trochę boję się masy...no i nie ukrywając kasy na balsę bo trochę deseczek będzie potrzebna. Kleiłeś balse i rdzeń żywicą czy Soudalem D4/B4? Czy moze jeszcze czym innym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Balsę przykleiłem na żywicy L 285+aerosil(niewiele) i posmarowałem cieniutko zarówno rdzeń jak i balsę, warto obydwie powierzchnie nieco przeszlifować przed klejeniem (mniej porów mniej żywicy), potem dobry docisk (butelki 5L z woda) i po sprawie. Oklejałem już tak skrzydła do motoszybowca i też wyszło dość lekko. A co do balsy to chyba nie taka kasa http://allegro.pl/balsa-100x10x1-10szt-i1419461242.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 A co do balsy to chyba nie taka kasa http://allegro.pl/balsa-1...1419461242.htmlno nie wiem, ja bym balsy przez allegro nie kupił. Zawsze osobiście wybieram bo niektóre deski to się potrafią w rekach rozpaść. A model ciekawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 No nie każdy ma możliwość podejść do modelarskiego i sobie przebierać deseczki :roll: czasem trzeba zaryzykować. Ja raz zaryzykowałem i dostałem 12 a nie 10 deseczek w miarę jednolitych, na pokrycie w sam raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Ładny model, tylko zastanawiam się , dlaczego chcesz go stracić w pierwszym locie? Nie wiem czy to wina zdjęcia, czy już niedowidzę, ale w co chcesz wkleić zawiasy lotek - w goły styropian? Takie rozwiązanie to zaproszenie do katastrofy. Powinieneś dać listwę balsową na spływie i w nią wklejać zawiasy. Musisz to przerobić, bo szkoda modelu, chyba, że już przerobiłeś? :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 No jakoś sobie nie przypominam abym napisał, że będę wklejał zawiasy w goły styropian :roll: i raczej chciałbym aby model posłużył mi kilka sezonów :jupi: Kolega zapewne zasugerował się tym zdjęciem http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5929 jest to zrobione tylko w celu wstępnego przypasowania lotki i określenia miejsca wklejenia wzmocnień pod zawiasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Dokładnie to zdjęcie miałem na myśli. No dobrze, ale krawędź spływu powinna być w całości, a nie tylko w części, gdzie będą zawiasy. Chyba że, wkleisz wzmocnienia i zakleisz wszystko listwą balsową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 I tak właśnie będzie to zrobione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Popełniłem kiedyś ten błąd i do skrzydełka zamontowałem zawiasy na gołego rdzenia efekt: przy spotkaniu z krzakami wyrwały się zawiasy wraz z lotkami plus oczywiście wyrwane 2 spore dziury w rdzeniu (styropianowym) skrzydła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.