Skocz do zawartości

Linia Startu


Gość pitplane

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jako ostatni artykuł o F3Fie od strony praktycznej cieszył się dużym zainteresowaniem. Postanowiliśmy podejść do tematu jeszcze solidniej i jeszcze dokładniej.

Uchylamy tym sposobem "tajemnice F3Fu" do sedna sprawy. :)

 

Zapraszam

http://www.f3f-klif.pl/2010/11/linia-startu-cz-1/

 

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Polecam,

Dodam tylko tyle, że artykuł traktuje o min. o wszystkim co tyczy się mikserów jakie znajdziesz w swoim nadajniku. Tyle że w instrukcjach jest sama gałkologia bez niezbędnego wprowadzenia i wytłumaczenia wszystkich mixów i efektów ich działania.

Po lekturze wszystkich części rozwiane zostaną wątpliwości natury teoretycznej.

Miłego czytania.

Opublikowano

Zawsze wiedziałem, że EXPO w F3F nie ma miejsca :D ze wszystkich modeli jakie mam tylko w makiecie ok. 4m na sterze kierunku to ustawiłem, bo przy delikatnych zakrętach za mało się wychylał :)

Opublikowano

dodawanie cambera

co za potworek :roll:

 

Poza tym, pojawia się pewna nieścisłość:

Gdy cała krawędź spływu zostanie podniesiona (reflex) profil zostaje zmodyfikowany w ten sposób że generuje on mniejszą siłę nośną.

Zmiana ugięcia profilu powoduje raczej zmianę współczynnika Cz. Siła nośna raczej jest stała i niezmienna, bo inaczej szybowiec by spadł.
Opublikowano

Zmiana ugięcia profilu powoduje raczej zmianę współczynnika Cz. Siła nośna raczej jest stała i niezmienna, bo inaczej szybowiec by spadł.

"Spłaszczanie" profilu powoduje że produkuje on mniejszą siłę nośną. Działa to w drugą stronę, dlatego coś takiego jak klapy (zwiekszenie ugięcia) zwiększa siłę nośną (ale kosztem oporu).

Opublikowano

Chyba nie rozumiesz

...możesz wyjaśnić bo ja też rozumie opacznie :D

Opublikowano

Chyba raczej siła nośna jest zależna od współczynnika Cz.

Można powiedzieć że wprost proporcjonalnie co wynika ze wzoru.

Pz=Cz*q*S*(V^2/2).

Więc skrót myślowy uważam za słuszny.

Nie jestem aerodynamikiem, ale ze wzoru wynika że Pz siła nośna nie jest stałą.

Nie jest stałą też dla profilu co wynika też ze wzoru. Gdzie Cz tylko zależy od profilu.

Skoro modyfikuje profil klapą, zmieniam Cz, zmieniam siłę nośną wprost proporcjonalnie do zmiany Cz, co wynika ze wzoru.

Więc gdzie tu stała.

Opublikowano

Co robi siła nośna? - Równoważy ciężar modelu.

Czy ciężar modelu zmienia się w locie? - Nie.

Stąd wniosek, że siła nośna również powinna być stała.

 

Pz=Cz*q*S*(V^2/2).

bład w zapisie. powinno być

Pz=Cz*q*S*(V^2)/2

Gość pitplane
Opublikowano

Żeby uciąć spekulacje. Czytałem jeszcze raz ten "problematyczny" fragment w oryginale. Paweł przetłumaczył ten fragment prawidłowo.

 

Nic nie tworzymy w tym wpisie. To słowa człowieka , który swoje spostrzeżenia napisał publicznie w poczytnym (akurat angielskim) magazynie.

 

Oczywiście, nikt nie jest nieomylny, ale... kto napisał oryginał wiadomo. Mozna sprawdzić w sieci kim jest i jakie ma osiągnięcia.

 

Osobiście prędzej bede szukał niewiedzy u siebie niż u tego człowieka.

 

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

No w porządku. Ale samoloty latają od ponad 100 lat dzięki wzorowi na Pz, a nie dlatego, że jakiś facet nazywa się jakoś i ma jakieś osiągnięcia sportowe ;)

A jeśli w tekście, który jest opisywany jako megaważny myli się profil ze skrzydłem to sorry... coś mi tu śmierdzi.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Oj Czarku, coś mi się wydaje, że dziś miałeś kiepski dzień......, zdarza się !

 

Wprawdzie nic nowego z tego odcinka się nie dowiedziałem, miło jest się utwierdzić w swoich przekonaniach. Chociaż ? W "speedzie" (przepraszam estetów językowych) robię akurat odwrotnie, tzn: lotki wychylam w górę o jakieś 0,5 mm więcej niż klapy. Jak się ociepli to przećwiczę sugerowane ustawienie.

Pozdrawiam - Jurek

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Ależ się z nami droczysz ! To jak przerywany.......

Naprawdę tyle czasu trwa sprawdzanie, żeby Czarkowi nie podpaść ?

Pozdrowienia - Jurek

Opublikowano

Jak widać tekstu jest sporo a tłumaczenie nie jest najprostsze, aby nie spłycić słów autora a napisać to w miarę po polsku.

A jak sami widzieliście panowie, nie jest problem tłumaczyć, problem to zrobić to dobrze.

Ja aby niektóre pojęcia zrozumieć z oryginalnego tekstu musiałem postudiować aerodynamikę po angielsku, bo słowniki na nic się zdają, a wiadomo że mędrców jest sporo ...

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Nerwicy się przy tych Twoich studiach nabawię...

- Jurek

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.