Guest pitplane Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Witam Jako ostatni artykuł o F3Fie od strony praktycznej cieszył się dużym zainteresowaniem. Postanowiliśmy podejść do tematu jeszcze solidniej i jeszcze dokładniej. Uchylamy tym sposobem "tajemnice F3Fu" do sedna sprawy. Zapraszam http://www.f3f-klif.pl/2010/11/linia-startu-cz-1/ Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
specyfick Posted November 25, 2010 Share Posted November 25, 2010 Polecam, Dodam tylko tyle, że artykuł traktuje o min. o wszystkim co tyczy się mikserów jakie znajdziesz w swoim nadajniku. Tyle że w instrukcjach jest sama gałkologia bez niezbędnego wprowadzenia i wytłumaczenia wszystkich mixów i efektów ich działania. Po lekturze wszystkich części rozwiane zostaną wątpliwości natury teoretycznej. Miłego czytania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuba r. Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Zawsze wiedziałem, że EXPO w F3F nie ma miejsca ze wszystkich modeli jakie mam tylko w makiecie ok. 4m na sterze kierunku to ustawiłem, bo przy delikatnych zakrętach za mało się wychylał Link to comment Share on other sites More sharing options...
modelpiotrek Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Zapowiada się ciekawie czekam na dalsze części !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pitplane Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Witam Kolejna dawka wiedzy http://www.f3f-klif.pl/2010/12/linia-startu-cz-2/ Zapraszam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czaro Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 dodawanie camberaco za potworek :roll: Poza tym, pojawia się pewna nieścisłość: Gdy cała krawędź spływu zostanie podniesiona (reflex) profil zostaje zmodyfikowany w ten sposób że generuje on mniejszą siłę nośną.Zmiana ugięcia profilu powoduje raczej zmianę współczynnika Cz. Siła nośna raczej jest stała i niezmienna, bo inaczej szybowiec by spadł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
false Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Zmiana ugięcia profilu powoduje raczej zmianę współczynnika Cz. Siła nośna raczej jest stała i niezmienna, bo inaczej szybowiec by spadł. "Spłaszczanie" profilu powoduje że produkuje on mniejszą siłę nośną. Działa to w drugą stronę, dlatego coś takiego jak klapy (zwiekszenie ugięcia) zwiększa siłę nośną (ale kosztem oporu). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czaro Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Chyba nie rozumiesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest horn3t Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Chyba nie rozumiesz ...możesz wyjaśnić bo ja też rozumie opacznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
specyfick Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Chyba raczej siła nośna jest zależna od współczynnika Cz. Można powiedzieć że wprost proporcjonalnie co wynika ze wzoru. Pz=Cz*q*S*(V^2/2). Więc skrót myślowy uważam za słuszny. Nie jestem aerodynamikiem, ale ze wzoru wynika że Pz siła nośna nie jest stałą. Nie jest stałą też dla profilu co wynika też ze wzoru. Gdzie Cz tylko zależy od profilu. Skoro modyfikuje profil klapą, zmieniam Cz, zmieniam siłę nośną wprost proporcjonalnie do zmiany Cz, co wynika ze wzoru. Więc gdzie tu stała. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czaro Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Co robi siła nośna? - Równoważy ciężar modelu. Czy ciężar modelu zmienia się w locie? - Nie. Stąd wniosek, że siła nośna również powinna być stała. Pz=Cz*q*S*(V^2/2).bład w zapisie. powinno byćPz=Cz*q*S*(V^2)/2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pitplane Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Żeby uciąć spekulacje. Czytałem jeszcze raz ten "problematyczny" fragment w oryginale. Paweł przetłumaczył ten fragment prawidłowo. Nic nie tworzymy w tym wpisie. To słowa człowieka , który swoje spostrzeżenia napisał publicznie w poczytnym (akurat angielskim) magazynie. Oczywiście, nikt nie jest nieomylny, ale... kto napisał oryginał wiadomo. Mozna sprawdzić w sieci kim jest i jakie ma osiągnięcia. Osobiście prędzej bede szukał niewiedzy u siebie niż u tego człowieka. Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czaro Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 No w porządku. Ale samoloty latają od ponad 100 lat dzięki wzorowi na Pz, a nie dlatego, że jakiś facet nazywa się jakoś i ma jakieś osiągnięcia sportowe A jeśli w tekście, który jest opisywany jako megaważny myli się profil ze skrzydłem to sorry... coś mi tu śmierdzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted December 1, 2010 Share Posted December 1, 2010 Oj Czarku, coś mi się wydaje, że dziś miałeś kiepski dzień......, zdarza się ! Wprawdzie nic nowego z tego odcinka się nie dowiedziałem, miło jest się utwierdzić w swoich przekonaniach. Chociaż ? W "speedzie" (przepraszam estetów językowych) robię akurat odwrotnie, tzn: lotki wychylam w górę o jakieś 0,5 mm więcej niż klapy. Jak się ociepli to przećwiczę sugerowane ustawienie. Pozdrawiam - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pitplane Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Witam No i zaczyna się "komplikowanie życia", ale też zaczyna się sedno sprawy. Bez odrobionej lekcji nr3, można zapomnieć o przyzwoitych zakrętach. http://www.f3f-klif.pl/2010/12/linia-startu-cz-3/ Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Ależ się z nami droczysz ! To jak przerywany....... Naprawdę tyle czasu trwa sprawdzanie, żeby Czarkowi nie podpaść ? Pozdrowienia - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
specyfick Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Jak widać tekstu jest sporo a tłumaczenie nie jest najprostsze, aby nie spłycić słów autora a napisać to w miarę po polsku. A jak sami widzieliście panowie, nie jest problem tłumaczyć, problem to zrobić to dobrze. Ja aby niektóre pojęcia zrozumieć z oryginalnego tekstu musiałem postudiować aerodynamikę po angielsku, bo słowniki na nic się zdają, a wiadomo że mędrców jest sporo ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Nerwicy się przy tych Twoich studiach nabawię... - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pitplane Posted December 15, 2010 Share Posted December 15, 2010 Witam No i kolejna dawka wrażeń http://www.f3f-klif.pl/2010/12/linia-startu-cz-4/ Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pitplane Posted December 21, 2010 Share Posted December 21, 2010 Witam. Dla cieprliwych ostatnia dawka wrażeń. http://www.f3f-klif.pl/2010/12/linia-startu-cz-5/ Teraz mozna podciągnąć wysooooooko rękawy i zabrać sie za prawdziwą regulację, która będzie trwała do końca "zycia" modelu Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.