Gość pitplane Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Witam Jako ostatni artykuł o F3Fie od strony praktycznej cieszył się dużym zainteresowaniem. Postanowiliśmy podejść do tematu jeszcze solidniej i jeszcze dokładniej. Uchylamy tym sposobem "tajemnice F3Fu" do sedna sprawy. Zapraszam http://www.f3f-klif.pl/2010/11/linia-startu-cz-1/ Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specyfick Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Polecam, Dodam tylko tyle, że artykuł traktuje o min. o wszystkim co tyczy się mikserów jakie znajdziesz w swoim nadajniku. Tyle że w instrukcjach jest sama gałkologia bez niezbędnego wprowadzenia i wytłumaczenia wszystkich mixów i efektów ich działania. Po lekturze wszystkich części rozwiane zostaną wątpliwości natury teoretycznej. Miłego czytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Zawsze wiedziałem, że EXPO w F3F nie ma miejsca ze wszystkich modeli jakie mam tylko w makiecie ok. 4m na sterze kierunku to ustawiłem, bo przy delikatnych zakrętach za mało się wychylał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelpiotrek Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Zapowiada się ciekawie czekam na dalsze części !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitplane Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Witam Kolejna dawka wiedzy http://www.f3f-klif.pl/2010/12/linia-startu-cz-2/ Zapraszam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 dodawanie camberaco za potworek :roll: Poza tym, pojawia się pewna nieścisłość: Gdy cała krawędź spływu zostanie podniesiona (reflex) profil zostaje zmodyfikowany w ten sposób że generuje on mniejszą siłę nośną.Zmiana ugięcia profilu powoduje raczej zmianę współczynnika Cz. Siła nośna raczej jest stała i niezmienna, bo inaczej szybowiec by spadł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
false Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Zmiana ugięcia profilu powoduje raczej zmianę współczynnika Cz. Siła nośna raczej jest stała i niezmienna, bo inaczej szybowiec by spadł. "Spłaszczanie" profilu powoduje że produkuje on mniejszą siłę nośną. Działa to w drugą stronę, dlatego coś takiego jak klapy (zwiekszenie ugięcia) zwiększa siłę nośną (ale kosztem oporu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Chyba nie rozumiesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Chyba nie rozumiesz ...możesz wyjaśnić bo ja też rozumie opacznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specyfick Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Chyba raczej siła nośna jest zależna od współczynnika Cz. Można powiedzieć że wprost proporcjonalnie co wynika ze wzoru. Pz=Cz*q*S*(V^2/2). Więc skrót myślowy uważam za słuszny. Nie jestem aerodynamikiem, ale ze wzoru wynika że Pz siła nośna nie jest stałą. Nie jest stałą też dla profilu co wynika też ze wzoru. Gdzie Cz tylko zależy od profilu. Skoro modyfikuje profil klapą, zmieniam Cz, zmieniam siłę nośną wprost proporcjonalnie do zmiany Cz, co wynika ze wzoru. Więc gdzie tu stała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Co robi siła nośna? - Równoważy ciężar modelu. Czy ciężar modelu zmienia się w locie? - Nie. Stąd wniosek, że siła nośna również powinna być stała. Pz=Cz*q*S*(V^2/2).bład w zapisie. powinno byćPz=Cz*q*S*(V^2)/2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitplane Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Żeby uciąć spekulacje. Czytałem jeszcze raz ten "problematyczny" fragment w oryginale. Paweł przetłumaczył ten fragment prawidłowo. Nic nie tworzymy w tym wpisie. To słowa człowieka , który swoje spostrzeżenia napisał publicznie w poczytnym (akurat angielskim) magazynie. Oczywiście, nikt nie jest nieomylny, ale... kto napisał oryginał wiadomo. Mozna sprawdzić w sieci kim jest i jakie ma osiągnięcia. Osobiście prędzej bede szukał niewiedzy u siebie niż u tego człowieka. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 No w porządku. Ale samoloty latają od ponad 100 lat dzięki wzorowi na Pz, a nie dlatego, że jakiś facet nazywa się jakoś i ma jakieś osiągnięcia sportowe A jeśli w tekście, który jest opisywany jako megaważny myli się profil ze skrzydłem to sorry... coś mi tu śmierdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Oj Czarku, coś mi się wydaje, że dziś miałeś kiepski dzień......, zdarza się ! Wprawdzie nic nowego z tego odcinka się nie dowiedziałem, miło jest się utwierdzić w swoich przekonaniach. Chociaż ? W "speedzie" (przepraszam estetów językowych) robię akurat odwrotnie, tzn: lotki wychylam w górę o jakieś 0,5 mm więcej niż klapy. Jak się ociepli to przećwiczę sugerowane ustawienie. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitplane Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 Witam No i zaczyna się "komplikowanie życia", ale też zaczyna się sedno sprawy. Bez odrobionej lekcji nr3, można zapomnieć o przyzwoitych zakrętach. http://www.f3f-klif.pl/2010/12/linia-startu-cz-3/ Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Ależ się z nami droczysz ! To jak przerywany....... Naprawdę tyle czasu trwa sprawdzanie, żeby Czarkowi nie podpaść ? Pozdrowienia - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
specyfick Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Jak widać tekstu jest sporo a tłumaczenie nie jest najprostsze, aby nie spłycić słów autora a napisać to w miarę po polsku. A jak sami widzieliście panowie, nie jest problem tłumaczyć, problem to zrobić to dobrze. Ja aby niektóre pojęcia zrozumieć z oryginalnego tekstu musiałem postudiować aerodynamikę po angielsku, bo słowniki na nic się zdają, a wiadomo że mędrców jest sporo ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Nerwicy się przy tych Twoich studiach nabawię... - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitplane Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam No i kolejna dawka wrażeń http://www.f3f-klif.pl/2010/12/linia-startu-cz-4/ Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitplane Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Witam. Dla cieprliwych ostatnia dawka wrażeń. http://www.f3f-klif.pl/2010/12/linia-startu-cz-5/ Teraz mozna podciągnąć wysooooooko rękawy i zabrać sie za prawdziwą regulację, która będzie trwała do końca "zycia" modelu Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.