Jump to content

Ultimate 3D na DLE 20cc


losko_rafal

Recommended Posts

spokojnie możesz robić takiego ULTKA 140-145 pod DLE 20, takie modele jeszcze niedawno latały na silnikach żarowych 10cm?, powierzchnia też jest ważna w takim modelu, więc różnica w wadze będzie niewielka, czy zrobisz go mniejszego czy większego tych 10cm, a cegły z reguły nie chcą latać

Link to comment
Share on other sites

10cm do ultimata 150cm - chyba się troszke zagalopowałeś, owszem, taki silnik ale nie do dwupłata, rekomendowany silnik do ultimate 150cm to 2takt 12-15cm, 4takt 15-20cm, a benzyna 28-30cm, to nie jest moje zdanie, tylko propozycja wystawiana do tego modelu, także losko_rafal, zastanów się, jeśli chcesz latać 3D to zrób troszke mniejsze, właśnie te 10cm mniej odczujesz w locie i to bardzo, oczywiście na korzyść. Na odczepnego to 20 wstawia się w 150cm ale średniopłatach, np Yak54, tam jest inne rozłożenie pow modelu, tylko jeden płat skrzydła, przez co model jest lżejszy.

Link to comment
Share on other sites

zastanów się, jeśli chcesz latać 3D to zrób troszke mniejsze, właśnie te 10cm mniej odczujesz w locie i to bardzo, oczywiście na korzyść. Na odczepnego to 20 wstawia się w 150cm ale średniopłatach, np Yak54, tam jest inne rozłożenie pow modelu, tylko jeden płat skrzydła, przez co model jest lżejszy.

Po pierwsze... 3D to nie tylko zapas mocy ale i minimalna waga. Najczęstszym błędem jest właśnie myśl, że moc jest najważniejsza. A guzik prawda. Co innego robić hariera cegłą a pióreczkiem. Co do tego Yaka-54 z 150cm to już Ty się zagalopowałeś. 25cm wkłada się do modeli 1,75-1,8m co i tak często skutkuje zbyt ciężkim modelem. Poczytaj o Funtanie Darka, która ma niemałą pow. nośną:

http://dariuszmular.com/funtana.html

Po drugie owszem 2-płat będzie cięższy, ale nie porównasz powierzchni nośnej do klasycznego układu :)

losko_rafal,

Moim zdaniem Twoje rozważania co do rozpiętości są trafne - lepiej lekki niedobór mocy a małe obciążenie powierzchni. Benzynki <50cm są po prostu mało opłacalne do 3D. 3kg? Raczej nieosiągalne, ale do odważnych świat należy. Robiąc model samemu można zbić dużo gram.

Link to comment
Share on other sites

10cm do ultimata 150cm - chyba się troszke zagalopowałeś, owszem, taki silnik ale nie do dwupłata, rekomendowany silnik do ultimate 150cm to 2takt 12-15cm, 4takt 15-20cm, a benzyna 28-30cm, to nie jest moje zdanie, tylko propozycja wystawiana do tego modelu, także losko_rafal, zastanów się, jeśli chcesz latać 3D to zrób troszke mniejsze, właśnie te 10cm mniej odczujesz w locie i to bardzo, oczywiście na korzyść. Na odczepnego to 20 wstawia się w 150cm ale średniopłatach, np Yak54, tam jest inne rozłożenie pow modelu, tylko jeden płat skrzydła, przez co model jest lżejszy.

 

 

 

Trochę przerobiłem dwupłatów w swoim życiu modelarskim, kłócić też się nie chcę, ale gadasz nie do rzeczy. Po pierwsze model z silnikiem 20cm w benzynie dwupłata, to tak naprawdę, do 3D jest nie osiągalny wagowo, ale mając na uwadze już masę, załóżmy te 4,5 kg (gdyby się udało takową osiągnąć, a wiem że będzie trudno) do modelu, to czy lepiej mieć, model 1300mm rozpiętość czy lepiej mieć 1400, bądź 1450, sam rozsądź..., a z własnego doświadczenia wiem że jeszcze przy silniku elektrycznym da się model zrobić lekko, ale przy benzynie, gdzie masz potężne wibracje, to raczej model powinien być bardziej wzmocniony, a co do tego, to i cięższy. przeliczać obciążenia powierzchni już mi się nie chce, ale jak masz czas to policz. Dodam tylko jedno że, im większy model, tym będziesz mieć lepsze 3D, więcej miejsca na wyposażenie, lepszy stosunek masy do powierzchni, więcej miejsca do wy ażurowania, co też może się przedłożyć na niższą masę modelu.

Link to comment
Share on other sites

Witam !

 

Na pewno dwupłat potrzebuje dużo więcej mocy niż np dolnopłat tej samej rozpiętości widać to po zestawach Ultimata pod 50cc.Te modele są znacznie mniejsze niż Yaki, Extry itp.

Dla mnie DLE 20 nie nadaje się do modeli 3D waga silnika z zapłonem i pakietem przekreśla go w małych modelach.Jak policzymy wagę silnika + aparat i baterie do zapłonu to stosunek mocy do masy nie jest najlepszy.Do takiego dwupłata w graniach 1,4m odpowiednim silnikiem będzie Saito 100 lub chiński silnik elektryczny około 1000W mocy i Kv 600-900 pod 5S lipo lub 6S lipo i kv 250-400

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Na moich dwóch ostatnich modelach dam przykład co do rozpiętości i zastosowanego silnika. Wprawdzie elektryki ale łatwo przełożyć to na ciut większe modele. Funtana ma 125cm rozpiętości , pow. nośną około 31dcm2 i wagę do lotu około 1260g. Napęd stanowi silnik SK3542 . Ten sam silnik będzie napędzał Ultimate o rozpiętości 1062mm i o wadze do lotu około 1300g (moze mniej). Czyli ten sam silnik, waga modeli podobna ale rozpiętość Ulimate mniejsza o 20cm. Ale ultimate ma około 43dcm2 pow nośnej więc jej obciążenie jest znacznie mniejsze i jak można sie spodziewać ten model będzie latał wolniej. Wniosek chyba prosty. Jeżeli benzyna 20ccm nadaje sie do modelu o rozp 160-170cm to można zrobić ultimate w granicach 120-135cm i będzie dobrze. Chociaż po silniku benzynowym 20ccm cudów 3D bym się nie spodziewał. Kolega powinien zacząć od przeliczania pow nośnej , jej obciążenia itp a nie robić na oko.

 

Radek , 1000W da Ci może ze 3-3,5kg ciągu więc szału tez nie będzie. Przykład http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=72

Link to comment
Share on other sites

1000W 4,5kg ciągu.Obecnie na 5S mam 38A poboru 550W i 3kg a silnik 4120/20.

elektryki_rc z chińczyka 900W na 5S 15x8 ma ponad 4kg.

 

Mistrzostwo świata robią chłopaki z axi 5320/18 pakiet 6s 4000mah smigło 20x8 1600W 7,5kg ciągu

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Nawet niech będzie te 4,4kg w co osobiście nie chce mi się uwierzyć tym bardziej że pakiet 5s ma około 21V x 38A to daje więcej niż 550w. No więc te 4.4kg przy Ultimate 1400mm wygląda dość kiepsko. Może uda się uzyskać wagę na przyzwoitym poziomie ale nadmiaru mocy nie będzie.

Poczytaj Radek te tabele do których dałem link , są tam testy innych motorków i widać że do uzyskania 4.4kg ciągu trzeba trochę więcej A i V wpakować w silnik.

 

Aż zapytam Krzyśka na GG z jakiego silnika 900W uzyskał 4kg ciągu.

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Jano nie jestem spięty żebym się wyluzował, dałem tylko przykład o proporcjach jednopłatowego akrobata w stosunku do Ultimate. Radek ma moje GG i tam możemy przedyskutować temat. Wracjąc do tematu DLE20 proponuje przeliczyć pewne kwestie o których wspomniałem wcześniej. Jeżeli sam silnik ma z 1,5KM to ciągu będzie miał ze 4,5kg. Podejrzewam że żeby latać 3D trzeba mieć z 1-1,5kg ciągu wiecej niż waga modelu (do takiego kulawego 3D) Widać odrazu że model musiałby ważyć do lotu ze 3kg , mając wagę modelu możemy założyć jakieś tam obciążenie pow nośnej na podstawie któej wyliczymy samą powierzchnie nośną a co za tym idzie rozpiętość. Można przeliczyć to na kilka sposobów ale robienie na oko "bo powinno być dobrze" moze zakończyć sie niepowodzeniem.

Link to comment
Share on other sites

Nikt tu się faktycznie nie spina podyskutować można zawsze dochodzi sie do jakis wniosków i to prowadzi tylko do dobrego wyboru osprzętu.

Z tym nadmiarem mocy do 3D to bym nie przesadzał modele 4,5kg z ciągiem 7kg np suki sebartu 140E Yaki 55M Bruckmanna latają cały program.

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Tej wielkości Ultimat potrzebuje 20ccm 2t żarowy. 20ccm benzyna jest za ciężka i za słaba.

Wszystko w temacie. OS MAX 20ccm (120) ma moc max 3,1KM więc ciągu może z 7-8kg a sam silnik wazy 760g ( być może bez tłumika) więc z ultem 1400 poradzi sobie raczej bezproblemowo a DLE 20 wymięknie.

 

Suka sebratu nie jest jedynym modelem na świecie ale biorąc pod uwagę masę 4,5kg do 7kg ciągu to i tak tego ciagu jest więcej niż w przypadku słabego DLE w modelu ultimate 1400 .Dla przykładu zobacz dane tego zestawu i jaki silnik tam zalecają. http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6402

 

Dla mnie Ultimate z silnikiem benzynowym 20ccm to niewypał, bez problemu mógłbym sobie takiego narysować i wyciąć ale jest to bez sensu. Taki silnik do dwupłata to i owszem, ale raczej do makiety samolotu który nie kręcił akrobacji.

 

Znalazłem lepszy przykład, rozpiętość 1360mm , polecam szczególnie spojrzeć na wagę i zalecany silnik http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?p=productsMore&iProduct=935&sName=ultimate-120-r

Link to comment
Share on other sites

elektryki_rc z chińczyka 900W na 5S 15x8 ma ponad 4kg.

 

Hmm... Radku w którym modelu tak mam ?

 

Muszę się nie zgodzić. Na max. gaz pobiera on jakieś 75a przy napięciu pewnie 18,5V daje 1387.5W czyli przy sprawności 80% jakieś 1100W efektywnej mocy. Ciąg wydaje mi się ze też jest tak na prawdę w granicy 3.8kg max.

Link to comment
Share on other sites

Wg tego co podał Sławek to już na mniejszym smigle jest 3,8kg

 

Flightmax 3000 Zippy Lipo 40-50C 18.5v (5S) 14x8 TUN WOOD D 62.90 A 18.28 v 1150 W 9000 t/mn 3996 g

 

Zresztą te dane są w przybliżeniu, a jak widać a w praktyce jest co innego w każdym razie na pewno z pakietu 5S 3000mah można wyciągnąć grubo ponad 4kg nie koniecznie na tym silniku i smigle.

 

Kolega niech pomyśli na elektrykiem lub czymś lżejszym i mocniejszym do ultka

Link to comment
Share on other sites

Guest slawekmod

Tu nie chodzi ile mozna wycisnąć z pakietu tylko ile można uzyskać ciągu przy danej mocy silnika. Tak ogólnie jak słusznie zauważył Jano to temat o benzyniaku więc wróćmy do sedna sprawy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.